Varför sånt tjafs...suckar...
Jag blev också helt snurrig av allt det här så jag mailade en kvinna på skattemyndigheten och frågade. Gör det om du känner dig osäker, det var faktiskt bra!
Jag blev också helt snurrig av allt det här så jag mailade en kvinna på skattemyndigheten och frågade. Gör det om du känner dig osäker, det var faktiskt bra!
jag råkade visst citera av misstag
ja, vi är väl inne på att ta mitt namn som mellannamn och hans som efternamn. mitt namn är ett jättevanligt namn och hans är ett utlänskt namn och han har varken syskon eller kusiner så ingen av oss tycker att det känns bra tt ta bort det. jag kan väl egentligen tänka mig att ta bort mitt men tyvärr är detju så att det kan skapa problem med ett utlänskt namn, svårt att få jobb, lägre lön och så. problemet är ju bara om vi kommer att få barn i framtiden för då kan de inte heta samma som oss. men vi får väl se hur det blir i slutändan.
Nej tyvärr är det väl så!! Men det är ju helt sjukt! Hoppas verkligen att det blir ändring på det snart! Det är väl lite därför jag kommer att ha mitt som mellannamn och hans som efternamn. Fast då är ju problemet att våra eventuella barn inte kommer kunna heta som oss. Det enklaste är nog egentligen om vi behåller våra egna namn, men det känns inteheller kul! Usch va jobbigt det här är!!!
Fröken Planera skrev 2008-03-19 17:38:12 följande:
Jag tror det, så har jag fattat det iaf! Men om du skulle vilja räcker det med det sista, alltså efternamnet.
Jag är nästan säker på att du kan använda båda när du tex skriver skriver under vissa saker. Men fråga på skatteverket för att vara helt säker! Inge kul att märka i efterhand att det inte funkar.