• starbelle83

Har ni en massa kostnader för era skönhetsförberedelser??

Halloj alla, satt precis och räknade på lite kostnader för alla förberedlser inför bröllopet som jag inte riktigt räknat med i budgeten... Tänker på och menar främst skönhetsförberedelser så som att slinga håret innan, ska göra det nu på torsdag och ytterligare en ggn till innan bröllopet den 24maj = 2x700:-, soldusch två ggr ca 600:- ttl, naglar 350:-... suck,så mkt utgifter på en ggn och bara en lön till innan bröllopet. Hur har ni andra det? Lika lika? eller har ni räknat med detta?

• Svar på tråden Har ni en massa kostnader för era skönhetsförberedelser??
  • GME76   080802

Mina förberedelser (ansiktsbehandling, ben/bikinivaxning, manikyr + ev snabbpedikyr) kommer gå på drygt 2000:-. Yikes!

• bara jag

Hehe...ja, det går åt en del. Fastän jag inte gifter mig förrän i juli. Tänk allt detta för en dag! (Fast fotona får man ju leva med för evigt..) Får snart gömma alla kvittona för min m2b. *fniss*

• pojomo

ska antingen klippa mig kort eller sätta i löshår å det vet jag inte vad det kostar.Klippning går på 300:- Sen ska jag sminkas för 295:- och naglar har jag ej kollat upp men räknar med max 400:- men sminkningen får jag i födelsedags present av svärmor så där slapp jag en avgift sen kanske det blir klippningen med men det märks

• starbelle83

hihi, jaa, man vill ju få unna sig att vara riktigt fin denna dag! Funderar på att försöka jobba lite extra som florist igen (var över 3 år sen sist, hjälp) mest för dessa små oväntade utgifter som tycks dyka upp hela tiden
    Vad mer kan jag ha missat att räkna med? huh...

• Hallonmums

jag ska göra håret 2000:- sminking 500:- naglarna 300:- jag har dåligt samvete för killen får inte lika mycket.. han klipper sig t.o.m hemma... så jag tänkte skicka honom på en massage några dagar innan =)

• starbelle83

måste bara tillägga att jag kommer att betala 3000:- för hår och make up på själva bröllopsdgaen oxå... jag är snart uppe i 6000:- ttlt för o vara fin...hjälp...

• Canta

Ja det blir massa pengar....

själv ska jag förlänga håret typ 2000 kr , sen frisyren typ 1700 kr Manikyr 400 pedikyr 350, vaxning 350 och ansiksbeh 500 nån dag innan då....

Det kostar att bli fin...*S*

• lycklig78

Jo, det blir dyrt. Min hårförlängning kostar 4000 kr.
    Förlänga naglarna 650:-
    Solkort 400:-, kanske måste sola fler ggr
    Ev soldusch ca 400:-
    3 ansiktsbehandlingar ca 1000:-
    Smink ca 500:-
    Håruppsättning 1000:-

• starbelle83

ojoj... många planerar in ansiktsbehandling ser jag, vad för typ av behandlingar gör ni då?

• lycklig78
    starbelle83 skrev 2008-03-17 23:01:02 följande:
    ojoj... många planerar in ansiktsbehandling ser jag, vad för typ av behandlingar gör ni då?
    Jag har väldigt oren hy, så någon vecka innan har jag tänkt göra porrengöring.. (Ja, inte PORR )
  • foaLoKe

Hår - 2500 kr
    Smink (mineral make-up) - 1000 kr
    Hudvårdsprodukter - 3000 kr
    Sturebadet innan bröllopet för två (2ggr) - 4000 kr
    Naglar - 600 kr

:(
    :O

• fitforfight

Ska köpa löshår som jag sätter i själv 1000kr
    Hår och make på bröllopsdagen 1900kr
    Slinga utväxten 1000 kr (fast det hade jag gjort annars oxå )
    Naglar 350kr

Funderar oxå på ansiktsbehandling ,men är rädd att min hud som är ganska känslig ska flippa ur så jag e helt finnig på bröllopet

• Ab fab

ansiktsbehandling 560
    vaxning 170
    naglar 900
    massage 350
    pedikyr 350
    klipp o sling 1200

make up 500
    frisyr bröllopsdagen 1500

• starbelle83

haha, snacka om att man börjar bli hispig... Det är ju två löner kvar kom jag på!!! Då kanske jag tom ska unna mig en pedikyr och en avslappnande massage listan kan göras lång på allt man kan göra i förberedelser

• GME76   080802

När jag bokade min ansiktsbehandling så ville dom att man gör det 2 veckor innan bröllopet. Kan vara bra att tänka på (fast alla säger säkert olika).

lycklig78 skrev 2008-03-17 23:12:01 följande:
    Jag har väldigt oren hy, så någon vecka innan har jag tänkt göra porrengöring.. (Ja, inte PORR )
  • Ab fab

Massage var kanonbra sätt att koppla av. Jag gjorde det på torsdagen före bröllopet och slappnade verkligen av. För mig personligen var naglarna viktigast. Jag har aldrig vackra naglar så jag kände mig så elegant och snygg med vackra naglar

• Nilsa in love

Okej, okej. Här kommer också en högkostare:

Tandblekning 2500 :-
    Klippning + slingning 1700:-
    Solkort 500:-
    Träning 2000:-

Sen kommer ju frissan och sminket och naglarna till på själva bröllopsdagen och det blir 3000:-

När det gäller tandblekningen så har jag alltid velat göra det. Har varit på konsultation hos Folktandvården som kollat mina tänder och emaljen så att det är okej. Har tid för att göra själva skenan nästa vecka.

Och när det gäller solkortet så är jag extremt känslig för solen och har därför redan nu börjat bygga upp en fin och naturlig bränna inför sommaren. Skulle jag bara sola veckorna innan bröllopet skulle min hy bli alldeles förstörd.

Nilsa.

Svar på tråden Har ni en massa kostnader för era skönhetsförberedelser??