• Linda och Hannes

Tänker du oxå Vintagetema?

Jag är helt insnöad på att ha vintagetema inblandat i bröllopet. Jag tycker det är smakfullt och inte minst romantiskt. Jag vill vara feminin och romantisk på den stora dagen. Är det nån som går i samma tankar? Vi kunde växla idéer! Temafärg blir nog rosa, brunt och guld annars. Håret skall vara uppsatt och lagt i fingerwaves.
    Och så har jag givetvis påfågel och fjärilar i tankarna oxå.
    Hjälp mig att spåna.

• Svar på tråden Tänker du oxå Vintagetema?
  • MarryMeBerry 08

Hjälper dej å puffa! *puff puff*

• ohlala

jag skall nog ha det...har inte bestämmt än men lutar åt det

• es wedding

Jag ar valdigt sugen pa vintage jag ocksa. Har gjort inbjudningar i lite art deco stil och laddat hem massa musik med Ella Fitzgerald o liknande gammal jazz att spela i bakgrunden nar folk minglar.
    Vill garna hora mer om din frisyr! Har ocksa tankt lite pa fingerwaves men fatt for mig att det ar valdigt svart att hitta en frisor som reder ut det. Sjalv ar jag sa dalig pa har.

Gillar dina farger och pafaglar ar ju underbart!

• hondafreak

Mja fjärilar och påfåglar är inget för mig, men jag ska gå i 30-40 tal modell och virkade vantar tror jag, hår med grovt hårnät där bak och vågor a la Marilyn Monroe , sminket eyliner och röda läppar, tyger i crepesiden o.dyl. , bukett med rosor och grönt som hänger lååångt ner som heter plumonium kanske som man hade då, spela några stenkakor på vevgrammofon.....

• MarryMeBerry 08

es wedding: Ååå va spennande de lät me art decco inbjudning! Du kan inte lägga upp bild så man får se????

• ohlala

ja, snälla vi vill så gärna se din art deco inbjudning!!

• Fröken Figo

Jag är också helt såld på vintage!

Min klänning och tärnornas kommer vara lite gammaldags och romantiska. Vill ha "vintageblommor" som tex ranunkler, pioner och liljekonvaljer.

Vi har lite limegrönt + krämvitt i inbjudningarna med gammaldags vintagemönster. Och silkesband i vitt till det.

Sen vill jag ha laxrosa / korall som lite temafärg. I dekorationen och till tårtan.

Tror det kan bli toppen. Och dekorera med lite vilda blommor vill jag också för att lyfta fram det vackra i "landet känslan".

• Fröken Figo

ja det var fint!

nåt åt det hållet vill jag ha fast mer lantligt.

Svar på tråden Tänker du oxå Vintagetema?