Inlägg från: Fröken Figo |Visa alla inlägg
  • Fröken Figo

Tänker du oxå Vintagetema?

Jag är också helt såld på vintage!

Min klänning och tärnornas kommer vara lite gammaldags och romantiska. Vill ha "vintageblommor" som tex ranunkler, pioner och liljekonvaljer.

Vi har lite limegrönt + krämvitt i inbjudningarna med gammaldags vintagemönster. Och silkesband i vitt till det.

Sen vill jag ha laxrosa / korall som lite temafärg. I dekorationen och till tårtan.

Tror det kan bli toppen. Och dekorera med lite vilda blommor vill jag också för att lyfta fram det vackra i "landet känslan".

• Fröken Figo

ja det var fint!

nåt åt det hållet vill jag ha fast mer lantligt.

• Fröken Figo

Det är superkul med vintage!

Ett tips (som måste ses, svårt att se framför sig hur fint det är) är att ha stora buketter med vita tulpaner! Såg en bild av det i en bröllopstidning (brasiliansk tidning) och blev helt förtjust. Tulpaner är ju inte så dyra heller... det skapar en helt fantastisk känsla tycker jag.

Sen vill jag nog ha brudklänningen och tärnklänningarna i silkes-chiffong. Som Mette-Marits klänning var gjord av. Det tyget rör sig så fint! Det är inte blankt utan matt och påminner om kläder folk hade på 20 talet. Genom det tyget kan man nog smyga in lite vintagekänsla...

och så ängsblommor! åh vad fint det är... lite rustikt. Hoppas jag kan få nån att plocka dem åt mig dagen innan. Får skicka iväg bröderna på det uppdraget

Andra saker för att få in vintagekänsla: fina gamla broscher (på mig, tärnorna och mamma kanske...), alla blommor i vitt, fiolspel, gammelrosa/ laxrosa tärnklänningar i chiffong...

Svar på tråden Tänker du oxå Vintagetema?