*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
Ja, nu är vi snart gifta!!! Sååå underbart!
Ja, nu är vi snart gifta!!! Sååå underbart!
Vad tidiga ni är med OSA! Eller är det jag som har totalt planerat fel? Jag har tänkt skicka dem mitten på april och ha OSA runt mitten på juli. Är det för sent? Behöver man veta vilka som kommer mer än en månad innan?
Då förstår jag varför ni är ute i god tid.Alla vet när vårt bröllop är så alla har det redan så gott som inplanerat, och det är inte så många som har semester den 23 aug, sista semesterveckan är vecka 34 så då borde de flesta kommit hem. Men jag ska försöka få ut dem så fort som möjligt ändå.
Vi ska åka till Tyskland innan OSA, vi känner att så många är det inte som inte kommer att komma så att det spelar någon roll.
Bordsplaceringen är nästan klar,faller det bort några så får man bara ändra till det då, även gästpresentation kan man väl göra i förtid om man känner för det. I alla fall för de som känns "säkra".
Men jag förstår att man vill planera maten i god tid särskilt när man ska göra den själv. Vi kommer att ha catering men även lite plock själva. Men de på cateringbolaget räcker det en-två veckor innan att säga till om hur många man blir.
Ha det gott!
Nu är våra inbjudningar skickade, gått runt och varit lite halvpirrig hela dagen sen jag lämnade in dem hos posten
Undrar vad alla tycker om dem???
Och undrar hur snabbt någon kommer ringa angående dem?? hihi så roligt!
Ja, sol får vi hoppas på annars blir det inte kul för oss med vigsel på en skärgårdsbåt haha
Nu är jag OROLIG!
Jag skickade som sagt våra inbjudningar i onsdags, jag pratade med min syster idag....och hon hade inte fått någon än...en kompis bor i närheten och hon fick sin i torsdags!
Usch jag tycker inte om när det blir så här..tänk om det är andra som också inte fått eller får sina....
Får verkligen hoppas att den dimper ner på måndag hos dem.
Våra gäster är inte heller bra på att OSA,men de har iof till den 20 juli, men man vill ju veta vilka som kommer nuuu!
Men vi ska få minst lika fint väder.. ELLER HUR!!!
Ja,jag har gjort det iaf
jag btsällde min i slutet på april,så den kommer i juli skulle jag tro. jag vill inte ha den hängandes för länge. Det ska bli så spännandes för jag har inte sätt den i de färgerna jag har beställt den ni. Jag har bara provat den i brunt med vita detaljer, jag ska ha den ivory med gröna detaljer Så jag hoppas att den blir fin.
Igår var vi i tyskland hela dagen,åkte halv fem på morgonen och kom hem vid tio. Så nu är allt i dryckesväg inhandlat. Resan blev dyrare än väntat då vi hade släp, den gick på ca 3300kr men bron,färja och bensin. Vi var två par som åkte så vi delade ju på de kostnaderna.
Satt sen och kollade hur mycket vi skulle fått betala för allt om vi hade köpt det på systemet...det vi handlade i tyskland gick på 7800kr,på systemet skulle det kosta 16300 kr! Så visst sparade vi på att åka Men det bror ju på hur mycket man handlar och vad man handlar. Det som skillde mest var faktiskt ölen och cidern, i tyskland var det tre flak carlsberg gold för 224kr här kostar ett flak 270kr. Ciderna var det 3flak för 199kr här kostar ett 260kr.
Ha det gott
Baccus 13:00 Göteborg
Bröllpo2008 14:00 Malmö
C123 14:00 Stockholm
Miss Blue 15:00 Katrineholm
Therece 15:00 Trelleborg
Anna&Henrik 15:00 Östersund
A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
Jenbor95 15:00 Malmö
Hofsan 15:00 Eslöv
LLJÖ 15:30 Sigtuna
Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
Nicolina2008 16:00 Vaxholm
fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
Voilen 16:30 Edsbyn
Brud 080823 15:30 Karlskrona
Vet inte om jag får min klänning för huvud taget! har varit strul med leverantören så klänningen hade inte blivit beställd. och "butiken" fick inte tag i dem,men sen efter jag sagt att jag vill ha pengarna tillbaks så dröjde inte mer en en timme så hade hon både fått atg i dem och hade ett leveransdatum till ca 18 juli. Lite skumt..att det helt plötsligt löste sig... så jag lite inte på det fullt ut. Men får hoppas att det stämmer,man kan väl inte ljuga om en sådan sak!