Inlägg från: LLJÖ |Visa alla inlägg
  • LLJÖ

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Johansdotter: vi har inte skickat ut inbjudningarna än, vi håller precis på att bestämma oss för hur vi ska göra dem. Till helgen hoppas vi kunna köpa in allt och sätta igång. Vi ska tillverka dem med en snygg tapet som grundtema.

Vi skickar dem i början av maj, osa förmodligen runt 1 juli. (vi är inte så beronde av antal som kommer)

En hel del kvar att göra, men det känns ändå som vi har kontroll på läget.

• LLJÖ

fråga i hobbybutiken efter "bubbelfritt" lim (flytande), det ska vara det bästa enligt de som är lite mer pysselerfarna än jag själv är...

• LLJÖ

Vi funderar på "I denna ljuva sommartid" och "Du vet väl om att du är värdefull". Den sistnämnda är väl kanske inte så bröllopig men jag gillar texten
    "Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du"

• LLJÖ

Miss Blue: Du vet väl om att du är värdefull...

• LLJÖ

Jenbor95: Låter jättemysigt för honom. Jag vill bara ge ett tips. Se till att hans hy klarar av den typen av rakning för jag har hört skräckexempel där mannen fått massa utslag och sår av det. Inte så kul på bröllopsdagen... Säkert inga problem men kolla upp det i alla fall.

• LLJÖ

Nu ligger äntligen våra inbjudningskort på lådan. Efter mycket pyssel blev de över våra förväntningar. Känns mycket bra.

• LLJÖ

Här går det framåt också.
    - Har bokat provuppsättning i mitten av juni med frisören Sandra Joelsson som jag blivit tipsad om via bröllopstorget. Hon ska fixa mitt hår, mitt smink och mina tärnors hår.
    - På söndag ska vi proväta vår meny från Höglunds catering, även det ett tips härifrån.
    - På lördag ska vi fixa ihop vår önskelista på NK och prova kläder till min kille.
    - Tärnornas klänningar beställdes igår.
    - Våra inköpta partytält levereras imorgon eller på fredag så vi kan prova att sätta upp dem och se till att alla får plats som de ska.
    Känns som man är på banan.

• LLJÖ

De ringde på lunchen och berättade att min kläning anlänt! Jag väntade den först månadsskiftet jun-jul. Det är toppen för då kan jag passa på att köpa skor när det finns massa studentskor, ville inte köpa innan klänningen kommit. Brukar man få garderob till klänningen? Jag köper på bröllopsbutiken i Stockholm, någon som vet?

• LLJÖ

Idag ska jag hämta klänningen, sedan får den hänga hos mina föräldrar när den blvit upplagd.

Idag kom också våra partytält. Vi har valt att köpa eftersom skillnaden på att hyra och köpa är relativt liten och sen kan man ju sälja dem efteråt. Det blir totalt 150 kvm. Ska bli skönt att ha dem långt innan så man kan prova att sätta upp och pynta långt i förväg. Det måste ju vara jättestressigt om man hyr tält som kommer på fredagen om bröllopet är på lördagen...

• LLJÖ

Jag trodde min klänning skulle komma juni/juli så de var snabba. Jätteskönt för nu kan jag köpa skor och underkläder och prova frisyr med klänningen! Tärnklänningarna däremot levereras i början av augusti så där blir det lite mer bråttom...

• LLJÖ

Bröllop 2008 14.00 Malmö
    AnnaochHenrik 15.00 Östersund
    Miss Blue 15.00 Katrineholm
    nicolina2008 16,00 Vaxholm
    LLJÖ: 15:30, Sigtuna

• LLJÖ

Vi har precis fixat oss en projektledare för hela bröllopet. Hon arbetar som produktionledare på eventföretag idag så det känns tryggt. Vi har festen hos mina föräldrar så det blir en hel del rodd med catering, avdukning, bar etc etc. Därför vill vi lugnt kunna lägga hela ansvaret på en person som är med innan och har vårt körschema för hela dagen och bossar över den personal vi hyrt in.

Nu gäller det bara att upprätta detta körschema/tidsplan...

• LLJÖ

Suck! Mina tärnor fick beskedet, via mail, igår att deras klänningar som de beställde från dreambride.se för 4 veckor sedan inte kommer att komma... Man blir så trött. Så nu måste vi börja om och tiden rinner ut, det är långa beställningstider på sådana klänningar också. Men, men, några bakslag ska man ju ha. Det var inte min klänning i alla fall.

Ikväll ska vi på vigselgenomgång hos vår präst, spännande.

• LLJÖ

Nu ska jag iväg och hämta min klänning, dock måste den tas upp innan jag kan ta hem den. Den har hängt hos butiken i några veckor men det är ju jättesvårt att hitta en tid att hämta den närt man jobbar betydligt mer än 40-timmars veckor och butikerna har öppettider för hemmafruar... Skämt åsido, nu blir det av!

Jag såg Sex and the city i tisdags och hittade buketten jag vill ha på bröllopet, Carries brudbukett är fantastisk. Någon annan som sett den buketten?

Brud 080823: Har du beställt via dreambride.se? Våra tärnklänningar beställdes därifrån och vi var med om exakt samma sak. Först skulle klänningarna inte komma, men när vi ville ha pengarna tillbaka så skulle de plötsligt komma...

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)