Inlägg från: Hofsan |Visa alla inlägg
  • Hofsan

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Nämen här e ni ju tjejer! Vad jag har letat efter denna tråden! Vad har jag missat

Har ni andra träffat prästen än? Tror vi ska träffa vår nästa vecka om hon hade tid då.

Det går framåt här iallafall. Var i Tyskland och handlade all sprit förra veckan, lämnade in klänningen så de kan sy upp den och ta in den lite och sy i knappar i ryggen där dragkedjan sitter.

Tårtprovningen är avklarad, det blev skogsbäsrmouuse och vit chokladmousse. Mmmmmmm
    Tärnorna har beställt sina klänningar(finns i galleriet fast i fel färg)

• Hofsan

Åhh glömde ju berätta att vi hamnade p ett överrasknings bröllop, ja tom dubbelbröllop. En av mina bästa vänner och hennes lillasyster gifte sig på pingsafton. De hade sagt att det var födelsedagsfest men jag hade mina aningar pga tiden det skulle börja och den valda dagen
    När vi kom dit så fick man en lapp som det stod att det skulle bli bröllop och att vi skulle hoppa på bussarna som stod och väntade så de kunde ta oss till kyrkan. Skitkul!
    De hade valt samma fotograf som vi och han har redan lagt ut deras bilder på hemsidan. Vist var de fina! Över 1000 foto så det kan ta lite tid att få fram sidan.

gallery.mac.com/kasper.levison&bgcolor=black&view=grid&sel=850

• Hofsan

Tack Miss Blue
    Jag kommer att ha samma frisyr ungefär som hon på bilden med mörkt hår och slöjan under eller hur man ska förklara och till det tycker jag det är superfint med en liten nätt tiara.
    Jag har själv hållt på här hemmma att prova med tiara och utan, med, utan, med utan och höll på att bli galen men kom fram till att det är finast med.

• Hofsan

Volien: Den ska vi också ha! Tycker melodin är så fin i den och de flesta känner igen den.
    Psalm 84 har en fin text men melodin är det inte många som känner igen dock.
    Psalm 84
    Vi lyfter våra hjärtan till dig o Fader vår,
    i tacksamhet och lovsång och bön för dessa två.
    Vi ber dig, låt dem lämna sig själva i din hand
    och hjälp dem hålla löftet som de gett varann.

Vi tackar för den glädje som du har gett åt dem.
    Välsigna deras framtid, välsigna deras hem.
    Tack fader, för den kärlek som gjorde den till ett,
    och det största du som gåva och ansvar åt oss gett.

• Hofsan

Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Hofsan

Såhär kommer vår dukning att vara:

.Låg Galejljsuhållare med en stor ros i , sisaltråd, grsästrån och en pärla i mitten.

.Rosa värmeljushållare

.Rosa blockljus med vårt monogram på

.Rosblad och Swarowskikristaller på bordet

.Murgröna eller hjärtan på tråd som slingrar sig på bordet

Det mesta finns i mitt galleri.

• Hofsan

En florist kommer att göra dem. Det är enkelt att göra dem själv men jag vill inte ta tiden till det därför lejer jag bort det

• Hofsan

Usch ja vädret har jag också mest mardrömmar om. Att det fullkomligen bara öser ner
    Men men, det var ju fint väder en heeeel vecka i augusti här nere förra året för det var den veckan som vi hade beställt en resa till Thassos givetvis
    Hoppas det blir fint hela augusti detta året.

• Hofsan

Har också lagt ner 9000 kr på fotograf från förmiddag till vi åker från festen. Det roliga var att min vän hade anlitat samma fotograf på sitt bröllop så jag var ju jättesugen på att se deras bilder och de blev verkligen super.
    Nu kom mamma och sa att de hade betalt en filmare som skulle filma hela dagen! Blev så glad

• Hofsan

Miss Blue skrev 2008-06-03 07:29:55 följande:

Hur ska ni göra med era servetter, vikningen?Jag vill göra nåt snyggt med inte jätteavancerat
    Jag kommer att rulla ihopa mina och knyta ett rosa band runt om.

Jag håller på att bli galen på vår församling. Prästen var jättesvår att få tag på. Och så fick jag tag på henne för 2 veckor sedan och så sa hon - ring i slutet av maj så bokar vi en tid då. Jaha då ringde jag i slutet av maj och då var hon sjuk. Ringde ett par dagar senare och då har hon semester! Grrrr. Jag frågade vem kantorn skulle vara för solisten undrade. Då visste de inte det. Jaha när vet ni det? -vet inte fick jag till svar!
    Jag blir galen.

Nu väntar jag på svar från 3 personer till av 51 bjudna.Bla från min faster och hennes man som inte ens ringt och tackat för inbjudan. Frågade farmor om hon hade pratat med dem och på henne verkade det som om de skulle komma. Ahhhhhhhrrrrggg!E det så svårt att ringa ett samtal?
  • Hofsan

Nu har jag gjort en provdukning(dock med fel rosor, de ska vara mycket större och glas o bestick är fel...) Finns bilder i mitt galleri. Vad tycker ni?(ni som inte gillar rosa behöver inte svara )

• Hofsan

a wife to be skrev 2008-06-03 18:35:14 följande:

Wow, superfint. Ni hade ett blockljus, en blomma och någonting mer tror jag, hur ofta/tätt återkommer dom?Jätte fina fest program. Har du köpt lite kraftigare papper och vikt på mitten? Hur ser det ut på insidan? Är det vanliga vita blad eller?
    Tack Anna o Henrik o a wife to be

Ja det syns lite dåligt men det är blockljus, blomma och envärmeljushållare, lite rosblad och swarowskikristaller.
    Jag gör en blomma/blockljus/värmeljushållare på 4 personer.
    Festprogrammet är av lite tjockare papper som jag köpte på Panduro. Insidan har jag inte börjat med men det kommer att vara vanliga vita blad där texten inte lyser igenom på sidan efter.
  • Hofsan
    Boxerbruden skrev 2008-06-03 20:57:05 följande:
    Hofsan>> Jättefin dukning. Enkel och så fin. Jag tror dock att dessertskeden är vänd åt fel håll!?Har ni alla redan bokat in datum för att träffa prästen? Måste man ta kontakt med denne själv eller ringer prästen upp vid tilfälle?
    Hehe ja det är den säkert. Jag bara la ut det snabbt och det saknas även bestick till förätten och dessertvinglas men jag fick ta det som fanns här hemma

Ok men då kommer det kännas bra att duka så nu när jag fått lite feedback här. Tack.
  • Hofsan

Vi satte osa 23 juni just för att undvika stress med bordsplaceringen och festhäftet(gästpresentationer osv)
    Jag tycker inte du kan ringa och fråga innan o.s.a gått ut men ring direkt dagen efter(inte kul men, men... vad gör man...)

• Hofsan

Vet inte vad jag ska ge mina tärnor men det lutar åt varsen korg med champange, vin, choklad och ett par örhängen från Pilgrim som de får dagen efter(om jag hinner för vi åker till Mallorca då, annars får mamma ge dem det)Toastmastern(min bror) kommer att få något från Delicard. www.delicard.se/1/index.asp

• Hofsan

Vår meny kommer vara en 3 rätters + tårta.
    Tror vi ska ha någon slags räkbakelse på smördegsbotten med rödlök, rom osv.
    Till varmrätt blir det kalvfilé med potatisrösti och tryffelgräddsås och efterrätt blir vaniljpannacotta med limesockrade jordgubbar.
    Tårtan blir en med vit choklad och skogsbärsmousse.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)