Inlägg från: voilen |Visa alla inlägg
  • voilen

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Hej alla 23 augusti-brudar! Funderar lite på vilka psalmer som passar när man gifter sig i slutet av augusti... Några förslag? Ska ha två psalmer varav den ena ev blir "En vänlig grönskas rika dräkt".

Appropå smycken så hittade jag ett jättefint armband på melly.se. Kolla oxå jammla.com.

• voilen

Tack tjejer för alla tips! Kom gärna med fler Vill ha någon som de flesta känner igen så det blir nog "En vänlig grönskas..." & "I denna ljuva sommartid" men vet inte vilka verser man brukar sjunga av den. Någon som vet? Skulle dock vara roligt att ha en vigselpsalm oxå, isf "Vi lyfter våra hjärtan". "Du vet väl om att du är värdefull" är jättefin men den hade vi på dopet förra sommaren.

Som solosånger ska vi ha "Utan dina andetag" & "From this moment on". Ingång blir antagligen Mendelsohn & utgång "Delsbo brudmarsch".

Angående frågor till gästerna så såg jag en bok man kan köpa: butik.brollopsbubblor.se/ med färdigifyllda frågor, bara att sätta in bilder.

Kram kram

• voilen

voilen 16.30 Edsbyn
    Bröllop 2008 14.00 Malmö
    AnnaochHenrik 15.00 Östersund
    Miss Blue 15.00 Katrineholm
    nicolina2008 16,00 Vaxholm
    LLJÖ: 15:30, Sigtuna

• voilen

Alla har tackat ja för oss oxå men det är 4 som inte har svarat ännu... Hoppas dom gör det innan osa som är på lördag. Vad gör man med dom (om det är nån) som inte ger svar? Ringer man å frågar hur dom har tänkt eller tar man det som ett nej? Vill ju inte verka tjatig heller.

Nu sitter jag å syr nr 3 av ca 53 stolsöverdrag Ska bli skönt när det ist är 3 kvar... Vår fotograf svarar inte på mailen jag skickar så idag var vi å pratade med en annan fotograf som både filmar och fotar hela dagen för 8000:- +moms. Vad betalar ni för dokumentering eller har ni privata som fotar och filmar?

• voilen

Ja, men då är det här ganska billigt alltså Vi får fotografering hela dagen och under hela festen (tills vi svimmar sa han = inpå natten) + film från vigseln och festen. Vi får alla bilder redigerade på CD och 3 redigerade filmer på DVD (till oss och föräldrarna) + DV-banden för ca 10 000:- (fast enl honom skulle vi få ett bättre pris). Det ingår även en förstoring värd 1200:-

Den andra fotografen som har slutat höra av sig är hur duktig som helst men då filmar ju inte hon och det kostar 5000:- Funderar på om jag ska tacka nej till henne och ta detta paketet ist...?

• voilen

Jättefin dukning Hofsan! Har oxå rosa (och brunt) färgtema. Jag har tänkt att ha kupade glas med rosa/genomskinliga stenar och rosa germina (mindre typ av gerbera) i. Sedan ska vi ha fyrkantiga glasfat (som sambons pappa skär ut) med blockljus och små rosa glasstenar på. Vi har vit duk och en brun löpare i mitten längs hela bordet. I mitten av bordet har vi även en avlång värmeljushållare i glas som ser ut som ett rör.

På honnörsbordet har vi dukar i "siden", en stor rosa och bruna löpare som går tvärs över bordet. Där har vi bruna och rosa blockljus samt lika blomdekoration som på gästborden. Borde kanske göra en provdukning. Har iaf ritat upp allt skalenligt och det ser bra ut på pappret.

Ang festprogrammen så har jag satt min syster på att göra dom. Det kommer att vara med meny, bordsplacering och gästpresentation som vanligt och sen blir det överraskning...

• voilen

Det är alltid så, endera så svarar dom de första dagarna eller de sista. Flera har hört av sig nu de senaste dagarna till oss och två har inte svarat än... Osa är imorgon. Då har vi 1-årskalas

• voilen

Oj, va tidigt möhippan kom... Jag har inte haft en tanke på att det kan bli i juni Har räknat med augusti. Det lät som en lyxig och mysig dag men synd att de inte hittade på nåt mer överraskande. Själv vill jag helst ha en hippa med ganska lite pinsamheter men lite bus och upptåg är ju kul. Är väl antagligen min tärna (syster) som planerar min hippa. Såg en sån bok hos henne iaf.

• voilen

Det var ju smart att ge det innan vigseln, när vi sitter hos frissan kanske. Hon har ju såklart redan köpt halsband å sånt innan i och för sig... Marsalken blir nog glad för en flaska med nåt gott. Toastparet och vicevärdparet kanske man kan bjuda på middag och ge något litet. Dom ställer ju upp för att vara snälla och tycker det är kul så jag tror inte att dom förväntar sig värstigpresenter heller. Svårt det där...

Var till fotografen/filmaren idag och bokade honom. Lyckades pruta ner priset 1500:- Skönt att få det klart! Skulle köpa underkläder idag men det fanns inga vita stay ups i min storlek och inga fina trosor heller :-/ Men man har ju sommaren på sig.

• voilen

Är det nån här som lagar maten själva (med hjälp) eller har alla beställd mat? Vad ska ni göra ni som själva står för maten? Skulle förresten vara kul att veta vad alla har för menyer tycker jag...

Vi har tunnbrödskorgar med rökt kött- och pepparrotsröra till förrätt. Tjälknul alt rödvinsbrässerad rostbiff med svartvinbärssås, potatisgratäng och honungsglacerade rotfrukter till varmrätt. Desserten är vit chokladpannacotta med orangecurd, jordgubbar/hallon och knäckflarn. Tårtan är en moussetårta i 3 lager choklad (vit, ljus och mörk) toppad med rosa champangegelé och marängstänger runt kanten.

Jag "anställde" en till tjej idag till bröllopsfesten som har gått hotell restaurang och jobbat på bröllop tidigare. Hon arbetar även i charken på ica så hon har många idéer och mkt kunskap. Känns bra.

• voilen

AnnaochHenrik: Det lät ju jättegott! Ska ni ha nån sås till tjälknulen? Funderar på om det skulle passa med svartvinbärssås som jag hittade recept på. Testlagade rostbiff igår (som den såsen tillhör), få se om det blev gott... Lämpligt med buffé men jag VILL ju ha maten upplagd och serverad på tallrikarna

Vad har ni andra för menyer?

• voilen

nicolina2008: Vi ska ha Mendelsohn som ingång och (förhoppningsvis) Delsbo brudmarsch som utgång. Åtminstone En vänlig grönskas... som psalm + 1 till.

Skrev ett mail till Systembolagets kundtjänst och fick jättebra tips på viner, öl och avec som passar till vår meny

• voilen

Ja, dom på systemet här tipsade om att prata med de som jobbar i kundtjänsten. Det är dom som är kunniga på vad som passar med vad. Han som svarade mig verkade väldigt säker på just vilken druva som passade och allt sånt som jag inte förstår mig på Mailade hela vår meny och fick svar dagen efter! Hur enkelt som helst.

• voilen

Jag fortsätter med mina stolsöverdrag, tar ett tag att sy 57 st Gästpresentationerna är klara och jag vet vilket papper jag vill ha till fest- och vigselprogram. Hoppas vår skrivare tar 190 g-papper bara...

Jag var klar med bordsplaceringen och tyckte det blev bra men i förrgår ringde min toastmadame/solist och berättade att hon gjort slut med sin kille (sedan 10 år) och vet ej om ska komma på bröllopet Han var vår toastmaster. Det var ju självklart tråkigast för dom men det ställer ju även till det lite för oss.

Vi skyndade oss att hitta ny solist till "Utan dina andetag" (vår andra solist får sjunga den oxå) och nya toastmastrar (hon blir även toastmadame). Tur att det gick att ordna så snabbt!!

• voilen

Verkar som att man måste dubbelchecka allt 2 ggr minst... Vilket strul med fotograf och alla klänningar. Jag köpte min via blocket hos en jättetrevlig tjej i vintras så jag har inte haft nåt strul med det iaf. Är ju en ganska viktig detalj i sammanhanget som det är svårt att klara sig utan

När vi för nån vecka sen var å kollade upp några grejer i festlokalen så sa hon att vi inte var inbokade riktigt eftersom vi inte skrivit på nåt kontrakt!! Första ggn vi var där sa han att det var klart och nämnde inget om nåt kontrakt... Man blev lite less men tur att ingen annan var inbokad på vår dag eftersom vi har bjudit in 55 gäster dit

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)