Inlägg från: Therece |Visa alla inlägg
  • Therece

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Tack "Miss Blue", vad kul med en tråd bara för oss..

Nå tjejer, hur långt har alla kommit...? I min presentation finns listor för vad som är gjort mm. Blir en rätt bra avcheckning att skriva till o ta bort allteftersom man gör sina inköp! Vi började planera vårt bröllop i slutet av januari men tycker vi har hunnit en hel del.

Vad gör ni just nu???
    Skor är ju nu mitt stora bekymmer o funderar på att köpa på nätet..

Lycka till alla!

• Therece

Köpte en superbra bh på twilfit axelbandslös med lite korsett)för 349:- o otroligt nog perfekt matchande trosor för 59:- på H&M - perfekt!

• Therece

Idag blir det jakt på skor..Annars beställer jag från internet.

Fixade servetter igår, blev Dunilin, de som känns nästan som tyg. Satt o provvikte igårkväll - kul!!!

Det allra, allra svåraste för min del är frisyr. Hittar bara inte någon jag faller för. Men tänker att fint blir det nog ändå . Tänkte slinga mig hos frissan ca en månad innan provuppsättning o då kan man väl försiktigt diskutera lite...?

Tänk att detta upptar nästan ALL ens tid. Men roligt är det

• Therece

Halloj!

Ännu en som gifter sig den 23/8. Det börjar närma sig nu..fast det har varit lite stiltje här ett tag. Gjorde massor i början men nu har det avstannat lite. Borde göra rispåsarna åtminstone

Annars har jag en låååång checklista på min presentation (mest för min egen skull)

Var på dop idag o såg ett brudpar som nyss vigts som fotograferades utanför kyrkan innan avfärd....man blev lite inspirerad, såg så mysigt ut....

• Therece

Tack tjejer

Miss Blue: Tycker nog oxå du ska ha tiara...har man lång slöja passar det nog bättre. Själv ska jag ha en rätt så avskalad outfit, vårt bröllop är i en liten kyrka på landet (intill vårt hem) och festen ska vi ha hemma. Så hellång slöja kändes inte rätt för mig, ska låna en kortare slöja av en väninna. Men man blev ju mäkta sugen på lång slöja efter att ha sett danska bröllopet (såg just reprisen, supervacker klänning o slöja)

Hur som helst, ska själv ha slarvigt uppsatt hår med lite lockar och hårnålar med pärlor. Men tycker det hade varit jättefint att ha en tiara till din klänning (som för övrigt var jättefin på dig!!) i silver/strass för att ta upp detaljerna i klänningen.

• Therece

Har en liten undran.. Jag har provat min klänning som kommit till butiken där jag köpt den. Skräddaren nålade in och upp lite här och var Är nu orolig att jag inte påtalade att jag ville ha den mer insydd över höfterna, är där överflödigt tyg ser höfterna väldigt breda ut (ok, har lite förvrängd självbild men man vill ju vara till sin fördel den dagen). Klänningen (finns i mitt galleri) är sjöjungfru modell så man framhäver ju verkligen formerna..

Min fråga - När den är färdig 1:e Juli, är det då rimligt att de tar mer betalt för ytterligare ändringar om man vill ha insytt lite till...? Skräddaren rådde mig ju till de ändringar som gjordes o är man inte nöjd borde de ju kunna jutsera tills man blir nöjd (inom rimliga gränser).

Vad tycker ni??

• Therece

Tack tjejer, kanske ska ringa skräddaren redan nu för en provning till menar ni?? Och säga som det är att jag nog vill sy in den lite till..? Skäms bara lite i den affären för jag har varit där flera ggr o provat min klänning innan jag beställde den Så de hälsar glatt när jag kommer o känner igen mig...känner mig bara lite besvärlig.. Var där för ca 2 v sedan. Men det BLIR kanske bra o blir det inte det när jag provar den 1:e juli får de ju ändra lite till då!!? Det måste de ju göra!?

Miss Blue: Nr 398 här oxå Jättefint!!!

Och ang psalmer..Vi ska oxå ha "En vänlig grönska.." och "Vi lyfter våra hjärtan".. Den senare känns det inte som så många kan men man får väl ha någon vigselpsalm.. Texten är fin!

Pratade med vår solist idag och spikade slutligen 3 sånger, de blev;
    Ännu doftar Kärlek
    I folkviseton
    För kärlekens skull

Känns super!

Hur har ni det i planeringen?

Förresten - superbra frågor till gästboken, kopierade dem rakt av

Kram!

• Therece

Tror man måste ha minst 2 psalmer, så det ska vi ha o sedan som jag skrev ovan (vi skrev nog sammtidigt ) ska vi ha 3 sånger framförda av solist. Och in- och utgång förstås

• Therece

Tack Miss Blue, du har helt rätt, är det någon gång man får vara besvärlig är det nu! Men, har bestämet mig för att vänta tills 1:e juli, ev blir klänningen perfekt insydd o då är det onödigt att krångla nu. Bättre att vänta tills närmre bröllopet, i juli, och se då. Om den inte sitter perfekt får de göra ändringarna då, det är ju trots allt nästan 2 månader kvar då. Man provar ju igen efter ändringarna o man måste ju få bli nöjd - eller hur? Det kan ju inte vara första gånger de får justera ngt efter ändringarna?!
    Nog om detta Gud vad man kan göra små saker till stooora i denna bröllopshysteri ha,ha.. Har tom otäcka drömmar ibland om saker som går fel mm. Min m2b tycker jag är lite knasig he,he.

Ännu en solig dag. Ledig sådan dessutom. Det blir trädgården och kampen mot ogräset för min del...bättrar på solbrännan till augusti (haha, precis som den inte bleknat tills dess) - allt för den stora dagen

Fina solist-sånger ni valt Miss Blue, Kärleken förde oss samman är ju som skriven för en vigsel!!

Ha det bra blivande brudar!!

• Therece

Bröllop2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Therece

Förresten, ang solbrännan - har införskaffat en tubtopp som jag kör stenhårt med i trädgården, inga fula märken ännu
    Köpte den på Ginatricot för 79 kr i knall gul, fanns i flera färger. Köpte en tubklänning där oxå för 149 tror jag..en röd med vita prickar, jättesöt. Perfekt att ha när mna pysslar i trädgården o INTE vill ha "bonnabränna"

• Therece

Hämtade ringen idag - jättefin...Längtar!!

• Therece

Japp, den som är i mitt galleri. Den är jättefin ihop med min schalins förlovningsring som är enkel och stilren, bredare än vigselringen. Blev jättenöjd!

En undran bara...Min m2b har ingen bestman el marschalk, ska han själv ha ringen i fickan då?

Ibland pirrar det till i magen o man inser att det snart är dags..sommaren kommer försvinna i ett nafs.

Måste ta tag i lite bröllopsbestyr snart känner jag.

- Musik (göra spellista på datorn)
    - Sy dukar till runda bord
    - Klippa till spetstyg att ha över dukarna.

Snart..snart...

• Therece

Baccus: Jag hade oxå letat aktivt efter ett annat ställe!! Eller ställt dem mot väggen och tagit reda på vad som är problemet, förklarat vikten av att ni faktiskt MÅSTE veta att ni kan ha festen där. Annars blir det ju lätt panik ju mer det närmar sig..
    Lycka till!

Miss Blue: Glitter får ju in saker titt som tätt o de har en del fina tiaror tycker jag. Där har jag köpt mina pärlhårnålar, ett pärldiadem o ett par söta klämmor med vit blomma med pärlor i mitten - billigt och fint, INGEN kommer vara så närgången att de ser att det inte är världens dyraste accecoarer
    Diverse brölllopsbutiker har ju oxå mängder av sådant, iaf i Malmö. Men du har kanske kollat där? Lycka till! Och tack- tycker oxå ringen är sååå fin Det var kul att prova o g¨runt o vara låtsasgift haha...

Förresten - visste någon hur man gjorde utan bestman, med ringen?? Har mannen den i fickan o tar upp den själv?

• Therece

Vi har färgtema ivory/guld.
    Vita dukar (lakan ikea) med spetstyg över så det ser lite lyxigt ut.
    Murgröna slingrat på borden.
    Glasfat att ha blockljus på, varvat vita ljus och i guld.
    Ev små glas med 1 st cremefärdag ros i, isf köper jag ett par buketter dagen innan o låter stå i en hink med vatten.
    Enkelt, avskalat är min melodi

• Therece

Vet ni vad de har förutspått för väder i augusti?? Visst betyder lite regn tur men vackert väder den stora dagen ÄR ju lite trevligare Tänk vilken tur alla majbrudar har haft. Och junibrudar för högtrycket verkar ju hålla i sig. Bara augusti inte blir en tid av monsunregn som förra året - suck

Har inte ni några nojor inför bröllopsdagen? Min är bla att man ska få ett stort äckligt munsår, hu vilken mardröm. En finne som skulle dyka upp kan man ju sminka över men en munblåsa (som ju kan dyka upp i tider av stress=minskat immunförsvar), fy vilket oflyt! Haha, det är MIN mardröm

Kram på er!

• Therece

Jag har oxå lie mardrömmar om allt man ev har glömt..Men försöker tänka att allt löser sig, huvudsaken är att man är där med sin älskade. Och att det finns mat o dryck o musik, sen löser sig resten

Ett sätt att känna sig lugn i det läget är ju att skriva ner, göra listor och bocka av sak för sak, då känner man att man har kontroll på läget. I alla fall för stunden

• Therece

Hofsan - superfint!!

Är det redan dags att provduka..?! Tiden går FORT!

Och kontakt med präst (har redan diskuterat marscher o sånger med kantor) tänkte jag avvakta med tills juli...

Hur gör ni andra?

• Therece

Äsch, hade just skrivit något som råkade raderas - suck -

Ang present till tärnor, min ena tärna som hjälper mig under dagen får en sminkning för 500 kr på MUS. Min andra syster och tillika tärna får ingenting mer än äran Hon ammar en liten bebis o möter upp oss här när vi anländer från frissa o smink.

Vår toastmadamde tänkte jag däremot köpa ett smycke till, hon är så pysslig o engagerar sig för fullt. Men när ska man överlämna det???

Provdukade igår och det blev jättefint! Vita dukar med fint vikta servetter o murgröna på borden gör väldigt mycket bara det. Sedan har vi blockljus i vitt o guld. Och tunna guldsnören knutna kring vattenkarafferna. Enkelt o fint.

Möte med präst inte aktuellt än...tror jag. Inväntar att hon hör av sig..hur gör ni??

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)