Inlägg från: nicolina2008 |Visa alla inlägg
  • nicolina2008

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Vår präst hade ringt m2b idag (efter att jag hade mailat) och bokat möte i juli.

Hofsan: Jättefin dukning!

• nicolina2008

Miss Blue: Gud vad trist. Lycka till idag, jag håller tummarna. men det går säkert bra. Såg vad du har tänkt ha dem till så förstår de säkert.

• nicolina2008

Miss Blue: Vad skönt!

Vad ska ni ha i era festprogram?

• nicolina2008

Fick ett tråkigt brev igår. De hade räknat fel på min slutlön från mitt tidigare jobb, så ny ska jag betala tillbak 6000 spänn. Känn ju sådär, nu när vi tyckte att vi hade kommit i fas med ekonomin och inte hade så himmla mycket kvar tt spara samt att vi till och med hade tänkt unna oss en lite trip till London efter bröllopet. Måste ringa dem idag och försöka komma fram till någon sorts avbetalningplan. För jag kan inte bara "fixa fram" 6000 spänn.
    Tur att det är strålande sol och snart 30 grader varmt och att jag slutar 12 idag!

• nicolina2008

Ringde nyss och det var inga problem att lägga upp en betalningsplan och dessutom kunde jag börja betala efter bröllopet. Skönt!

• nicolina2008

Anna: Håller med!

Men idag har vi iallafall varit i affären som vi ska köpa pappret till festprogrammet. De fanns inte inne i tillräkligt många, så de skulle beställa. Sen gick vi in i en skobutik och där hittade m2b sina skor som han kan ha på bröllopet. Jättefina! Sen har vi även kommit fram till att vi ska ha släta vita/ljusgrå stenar som "placeringskort". Mamma skulle se om hon kunde hitta några på någon strand, nu när hon åker neråt i landet i morron. Vi ska vara i skärgården så då kan det nog bli fint med lite sten!

• nicolina2008

Ojdå vad...va ska man säga...tråkigt...Jag förstår hur du menar. Men vad gjorde ni då?

• nicolina2008

Miss Blue: Lätt ju jättemyssigt men man kanske förväntar sig lite mer fart på en sådan här grej!

Hur mycket har ni tänkt ge för till era tärnor ect?

Vi skickade in vår hinderpröving förra veckan så nu väntar vi!

• nicolina2008

Låter ju rimligt. Vi kommer nog köpa någon fin flaska på systemet och sätta tackkort runt. Då tänan, bestman och våra toastmasters ska sova på samma hotell som oss skulle jag helst vilja att de låg på rummet när de kommer hem från festen!

• nicolina2008

Va sköönt Miss Blue! Ringde skatteverket idag ang namnbyte. Det kunde ta från 3-14 dagar. Byte ni efternamn?

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)