Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Hej hej!
    Ja dukningen är inte riktigt klar i mitt huvud...färgerna vet jag men resten?!?!?
    Vi kommer iaf ha vita och ljusblå blockljus (de vita är med vårt monogram) med ljusblå resp vita sidenband runt. Sen har vi köpt till ljusfat i glas från Ikea. Har köpt fejk-rosblad men får se om de kommer vara med i dukningen eller vid bordet med gästboken eller tårtan?!? Sen kommer vi ha små värmeljushållare med lite sand/stenar + värmesljus, i färgerna ljusblått och silver....usch vad rörigt det låter Vita dukar och antingen hjärtan på snöre (som kommer finnas i min brudbukett) eller murgröna. Vill göra det så enkelt som möjligt med små medel...
    Får nog göra en provdukning hemma först..

Honnörsbordet kommer att bli lite finare än de övriga (riktigt HUR är inte klart än).

• Miss Blue

Jag har hela tiden känslan av att jag har glömt eller kommer att glömma något! Den känslan kommer nog att förfölja med tills dagen efter bröllopet.......

• Miss Blue

..förfölja MIG ska det stå...!

• Miss Blue

Välkommen boxerbruden!

Oj vad ni varit flitiga och skrivit tjejer

Jag ringde cateringföretaget igår för att förvissa mig om att de fixat en servitris (och inte glömt det!!?), de lovade att kolla upp 100% men det verkade inte vara något problem att få tag på någon.

Annars är det lugnt, hinner inte pyssla så mycket hemma på kvällarna längre (timmarna räcker inte till!!!!). Vi går och lägger oss senare och senare känns det som

Finns massor jag skulle behöva göra;
    Byta klack på mina skor (de är i plast på klacken och de blir snorhala på allt utom mattor!!). Blev rekommenderad att byta till en gummiklack istället...
    Sen skulle jag behöva göra klart placeringskorten (har bara ca 5-6 st kvar)
    Ringa kantorn så solisten kan öva lite med h*n innan vigseln
    Boka samtal med prästen
    Bestämma tårtan

Hur ska ni göra med era servetter, vikningen?
    Jag vill göra nåt snyggt med inte jätteavancerat

• Miss Blue

Vi sitter i samma sits...det har dragit iväg.....mycket mer än det var tänkt från början....

nicolina2008 skrev 2008-06-03 09:15:40 följande:
    Vi satt och räknade på hur mycket bröllopet hitills har kostat och vad vi kommer att landa på i slutändan...oj det blev lite mer än vad vi först hade trott, och då har vi ändå fått ett bidrag från våra föräldrar. Huva vad pengar...
  • Miss Blue

Nepp vi har inte träffat prästen och haft samtal än....har inte ens bokat in en tid

• Miss Blue

Grrr jag har fortfarande inte hittat MIN tiara...har letat som besatt men inte hittat rätt än....suck

Sen letar jag något att ha på borden förutom våra vita dukar, skulle gärna vilja ha ett ljusblått lite genomskinligt tyg men det är inte lätt att hitta i RÄTT färg och till rätt pris....

• Miss Blue

HURRA! Nu har jag hittat tyg så det blir nog till att sy löpare ändå...
    Jysk hade ljusblå lakan för 50kr/st!!!! Helt "rätt" ljusblå som jag letat som en galning efter!!!
    Att man kan bli så glad för såå lite

Var lägger ni servetten?
    På tallriken eller bredvid?
    Sen ska man ju ha festprogrammen oxå...åh alla dessa beslut

• Miss Blue

Hofsan - Jättefin dukning!!! Hoppas vi kommer få till det lika fint!!

Jacobsson - Välkommen till vår tråd!

Jaha inte fick man vara glad länge....
    När jag skulle öppna förpackningarna med lakan är det fläckar överallt (ser ut som blodfläckar, typ att den som paketerat haft småsår på händerna). Såå typiskt...så nu måste jag tillbaka till Jysk och försöka byta eller få pengarna tillbaka. Och jag vet hur tjuriga de brukar vara när man öppnat förpackningen. Men hur sjutton ska man kunna se det genom???? Det är inte liite fläckar heller....shit!! Varför ska man ha sån otur? Var så himla glad över att ha hittat rätt färg och ett jättebra pris. Men även om de är billiga ska de väl vara rena?!?!?!? Suck, håll tummarna för mig efter 10.00, då ska jag hänga på låset och försöka få till nåt med Jysk-personalen......grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• Miss Blue

Japp, tack tjejer för ert stöd
    Ska åka iväg om ca en halvtimme......

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)