Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Det gick finfint! Passade på och köpte ett till...
    Men jag och en butiksanställd öppnade säkert 10st som det var fläckar på. Men det var inget snack alls, no problems!!
    SKÖNT!! Då behöver man inte leta efter nåt annat

• Miss Blue

Blev oxå sugen att göra en provdukning
    Det är nog ingen dum idé att testa innan.......

• Miss Blue

Jag gillade den första bäst den är jättefin
    a wife to be skrev 2008-06-04 21:26:44 följande:

Nu har jag hittat två superfina buketter, finns i mitt galleri, vad tycker ni????
  • Miss Blue

Ni nya som inte ligger med i listan överst, ni kan väl skriva era klockslag för vigseln och orten så lägger jag in er i listan

• Miss Blue

Usch vad surt!!
    De borde ju kunna lägga upp en betalningsplan, det är ju DE som gjort fel inte du...!!!
    Hoppas det löser sig!

nicolina2008 skrev 2008-06-05 08:44:34 följande:
    Fick ett tråkigt brev igår. De hade räknat fel på min slutlön från mitt tidigare jobb, så ny ska jag betala tillbak 6000 spänn. Känn ju sådär, nu när vi tyckte att vi hade kommit i fas med ekonomin och inte hade så himmla mycket kvar tt spara samt att vi till och med hade tänkt unna oss en lite trip till London efter bröllopet. Måste ringa dem idag och försöka komma fram till någon sorts avbetalningplan. För jag kan inte bara "fixa fram" 6000 spänn.Tur att det är strålande sol och snart 30 grader varmt och att jag slutar 12 idag!
  • Miss Blue

Vad skönt!!!!

nicolina2008 skrev 2008-06-05 11:08:43 följande:
    Ringde nyss och det var inga problem att lägga upp en betalningsplan och dessutom kunde jag börja betala efter bröllopet. Skönt!
  • Miss Blue

Jaha då har man blivit hippad oxå...(i lördags)

Men det måste nog ha varit århundradets lugnast möhippa.......
    Vågar man säga att man är lite besviken?
    Det var en mysdag med tjejerna, men väldigt lite bus och upptåg (ibland undrar man hur väl folk verkligen känner mig?). Nu i efterhand har jag hört att de inte riktigt kommit överens alla tjejer om vad som skulle hända....men hallå!!! Lite bus och upptåg ingår ju i en möhippa!!
    Men jag skäms som en hund för att jag känner mig besviken......

• Miss Blue

Okej
    Jag trodde att jag och ena tärnan skulle åka till Norrköping och shoppa i lördags. Vi hade bestämt runt 11-snåret så jag var klar innan 11 och gick och väntade och väääntade. Klockan började närma sig 11.30 och jag var på vippen att ringa och fråga vart hon tagit vägen när jag hör en busvissling. Vid vår grind står mina tärnor, min svägerska och toastmadame! Tusen tankar går genom huvudet - NU? så här TIDIGT??

Kom nu bruden, nu ska vi åka säger de och sticker en kall öl i näven på mig. Jag och min ena tärna sätter oss i hennes bil och hon ger mig en presentpåse med en lapp där det står att "Lite smått och gott du kan behöva under dagen". Det var duschcreme, bodylotion samt smink. Sen åker vi och jag har verkligen ingen aning vart vi ska! Vi hamnar vid Dufveholms Herrgård strax utanför Katrineholm (där vi befinner oss) och när vi kommer fram där står det fler tjejer och väntar på oss

Det är jättefint där (ligger precis vid en sjö) och vi var i en spa-del med bubbelpool, solterass mm. Lunch med vin och champagne, sen jacuzzi (liite varmt en sån varm dag!!) och sen slängde vi oss i sjön (väldigt uppfriskande!). Efter det fick jag en 45 min behandling, massage med varma stenar och olja - urskönt!!

Sen var det dags att duscha och göra sig i ordning och som pricken över i:t fick jag en guldkrona och slöja (de hade varit och rotat i min garderob och smyckeskrin och tagit med badkläder, finkläder och smycken!!). Sen åkte vi till en liten park och satt på filtar och pratade och drack lite. Jag fick rita av min M2B.

Efter det hade de bokat på en grekisk restaurang och vi käkade och blev proppmätta , satt kvar ett tag på deras uteplats och drack och skojade, fick svara på lite påståenden (om vem utav mig och M2B som tex kör bil bäst osv). Sen gick vi vidare ner på stan och strosade och hamnade på ytterligare en restaurang där vi åt dessert och fortsatte umgås. Sen började det tyvärr dö ut lite, folk var trötta och började droppa av (ska väl tillägga att klockan inte var mer än 20.30!!!). Så vi var några tappra kvar som satt och drack innan vi fick skjuts hem. Jag stannade kvar hos min toastmadame (vi bor grannar) för klockan var ju inte mer än 11!!!!! Och min M2B och son sov redan så varför skulle jag gå hem redan?!?!?

Jag ska väl inte säga att jag är missnöjd, för det var jättekul att träffa tjejerna (vissa bor långt bort) snarare är jag lite besviken på att det blev så lugnt och "snällt". Hade önskat lite mer bus och upptåg men men
    Får lite dåligt samvete över att jag känner så, men i efterhand fick jag höra att fler tyckte likadant men att mina tärnor hade planerat det mesta........ja ja så kan det gå!
    Nu är det gjort, men liite besviken det är jag allt! De borde ju känna mig bättre känns det som!!!! Jag gillar ju bus!

• Miss Blue

Jo jag blev lite paff att det blev redan nu!! Men samtidigt lite kul att man INTE förväntade sig en nu

Ja nu är det ju som det är, hippan har varit och det var en helmysig dag med tjejerna, men jag hade önskat lite mer bus och party än vad det blev....

Min M2B kommer troligtvis ha sin svensexa 26/7 och jag önskar att de har lite mer fantasi till honom

• Miss Blue

Jo det var mysigt, men synd att folk åkte hem så "tidigt" och att det inte var liite mer bus..

Ja just det, hindersprövningen ja. Den postade vi 2/6, undrar om den kommer snart? När postade ni er Anna?

Har just kommit hem från stan, försöker hitta några presenter till mina tärnor. Hade tittat på halsband från Baglady och hittat två st med vita pärlor, men avvaktade eftersom jag ville titta vidare lite. Nu när jag tänkt köpa dem så fanns det bara ett vitt kvar och hon skulle tyvärr inte beställa fler..jaha då börjar vi om från början!
    Tur att det är tid kvar.......

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)