Inlägg från: AnnaochHenrik |Visa alla inlägg
  • AnnaochHenrik

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Hej tjejer... Försöker tvinga mig tillbaka till att planera bröllop igen. Har faktiskt pysslat med bordsplaceringskorten i över en timme idag. (Knyckte inspiration av dig Miss Blue, du får se sen)
    Hoppas komma igång lite mer igen efter helgen! Ska försöka hålla mig ifrån att skicka in hindersprövningen nån vecka till, kul att ha kvar något att se fram emot!

• AnnaochHenrik

Gahhh... Min bärbara dator har kraschat. Helt okej på så vis att jag är jätteduktig på att kopiera alla foton jag tar, så de ligger både på den stationära datorn och den bärbara, så vi blir inte av med några foton... Lika med musik, allt ligger på båda datorerna.
    Men en liten grej har jag missat att kopiera - bröllopsmappen!
    Så alla bilder på frisyrer jag gillar, på klänningen, ringen o.s.v. , de får jag leta reda på på nytt... Segt! Vill ju ha en liten samling frisyrer och så att visa för frisören, så det blir till att leta på nätet igen...

Miss Blue: Jag ska ta kort på bordsplaceringskorten ikväll och lägga ut dem så får du se hur likt men ändå olikt det blev!

• AnnaochHenrik

Hallå tjejer! Hur går det med allas planerande? Jag fick en liten nytändning igår, vi var och grillade med vänner vi inte träffat sen de fick bröllopsinbjudan, så det blev mycket bröllopsprat... Och helt plötsligt fick jag lust att ta tag i allt som ska göras så det finns hopp om liv!
    Imorgon kommer ett par vänner över som kommer få vara försökskaniner på lite mat till buffén

• AnnaochHenrik

Hofsan: Jag undrade just var du tagit vägen faktiskt
    Jenbor95: Kan tro att det är fullt upp då ja...

Står just och gör potatissallad som kanske kommer hamna på buffén, den verkar bli ruggigt god. Sen måste man ju provdricka vin till också ikväll, hehe...

• AnnaochHenrik

Hofsan: Vad himla roligt med överraskningsbröllop!
    Jag kommer inte in för att se bilderna tyvärr, det kan vara något galet med inställningarna i min webläsare. Men vad kul att fotografen är snabb på att lägga ut bilder, det bådar ju gott för er också!

• AnnaochHenrik

Therece: Oj så mycket du fixat! Jag är verkligen igång i peioder, ch sen kommer lååånga perioder där jag inte gör nåt alls....
    Ska banne mig fixa klar bordsplaceringskorten imorgon...

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Jösses, vilka fina smycken den tjejen gjorde!
    Kan verkligen förstå om du vill ha något hårsmycke därifrån. Samtidigt finns ju alltid risken att det blir för mycket, det är svårt att veta innan tycker jag...
    Du kan ju alltid köpa något fint därifrån, och om det ser helt tokigt ut när du får på dig allt det andra, kan du ju använda det på andra kalas och så

• AnnaochHenrik

Miss Blue:
    Vilka fina tiaror! Jag gillade den första eller den andra bäst, men alla tre var fina!

Therece: Håller med Miss Blue, ring och hör med skräddaren! Det kanske är lättare att fixa det i samband med att de syr in resten av klänningen...

• AnnaochHenrik

Vi ska ju inte ha några psalmer eftersom vi giter oss borgerligt, men jag gillar "en vänlig grönskas rika dräkt" och "i dennna ljuva sommartid", de hade vi nog valt om vi hade gift oss kyrkligt...

• AnnaochHenrik

Våra solosånger blir nog lite udda...
    Förmodligen blir det en lite snabbare och muntrare version av Lou Reeds underbara "Perfect Day" (bara refrängen gör ju att den är värd att ha med, men jag gillar hela låten):

och sen "I will" - ursprungligen med the Beatles :

Vi vill ha låtar som inte varit på alla bröllop vi hittills varit på, så vi har försökt välja låtar som inte alla andra väljer.
    Annars funderade vi en del på John Denver, men då inte "Annies song" även om den är underbar, hellre då "For You"

eller möjligen den fina låten från filmen Wedding Singer, "Grow old with you" :

men förmodligen blir det de två första, vår solist gick igång på de låtarna och skulle provspela dem och höra av sig sen...

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)