Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Augustilistan del 4

Vi kommer inte heller ha liveband, det kommer ev bli dj eller något liknande, vill oxå ha "vår" musik

• Miss Blue

Jag tycker det känns lite långt borta just nu, men det beror nog mycket på att det inte har hänt så mycket med vår planering på ett bra tag
    Hur går det för er??

• Miss Blue

Jag håller på och provar min ring med jämna mellanrum..he he he känns superbra
    Men sen finns det massor kvar att göra, M2B´s kläder ska vi fixa i maj (hyr), alkoholen ska inhandlas (det mesta i Tyskland), dekoration till festen, underkläder, hårdekoration (hårnålar?).
    Ska ni ha rispåsar??
    Jag är i valet och kvalet om man ska göra påsar utav typ tyll eller om tärnorna ska stå med korgar alt fat med ris och rosblad. Och ska man ha godis till gästerna? Fick cellofanpåsar utav en snäll brud här på BT, men om man har choklad smälter det då?? Alla dessa funderingar över världsliga ting!!

• Miss Blue

Min M2B vill inte ha såpbubblor, han tycker vi ska köra traditionellt med riskastning....jag var först inne på såpbubblor...men ibland får man väl ge sig

• Miss Blue

Helst skulle jag bara vilja ha rosblad men då får man väl köpa maaassor för att det ska bli någon effekt...+ att jag läst om att de kan fläcka på kläderna - men men man behöver ju inte gnida bladen mot sig precis

• Miss Blue

Bridesilly - skönt att det löst sig med prästen!

Jizz - man ska följa magkänslan och köra på det som känns bäst! Vill man fixa maten själv ska man göra det!
    Jag funderar på ditt "ringproblem"..går det inte att liksom hålla ihop alla tre ringarna och trä på ditt finger tillsammans? Förstår du vad jag menar??

Vi har stött på patrull med vår lokal
    Idag äger kommunen sockenstugan men nu ska den säljas, ev tillbaka till kyrkan!!!AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA why?!??!?!?
    Har inte fått tag i damen som sköter bokningarna än....ska ringa idag igen.
    Man funderar ju på hur det blir med befintliga bokningar, de kan väl inte ta bort dem?!?!? Sen om kyrkan ska äga lokalen är det tveksamt om man får nyttja alkohol i lokalen....suck varför ska det alltid dyka upp nåt???

• Miss Blue

Vi skrev inget om vilken mat osv i vår inbjudan, vi skrev istället adressen till hemsidan längst ner, där har vi mer utförlig information
    Vi ville ha en stilren inbjudan utan en massa text.

• Miss Blue

Alla våra gäster har det och om man har frågor kan man ju använda telefonen ifall man inte har internet

Det är upp till var och en hur man vill göra - detta passade oss bäst!

bridesilly skrev 2008-04-03 10:09:00 följande:
    men om inte alla har tillgång till internet? Miss Blue skrev 2008-04-03 10:02:41 följande:
  • Miss Blue

Därefter inbjudes till bröllopsfest i Brogård Bygdegård

Svar på tråden Augustilistan del 4