Inlägg från: FruT 080808 |Visa alla inlägg
  • FruT 080808

Augustilistan del 4

jennyfer skrev 2008-04-08 12:47:55 följande:
    Men utgå inte från det värsta. Eftersom dettta är väldigt viktigt för dig så prata med paret i fråga och förklara vikten av att de verkligen kommer i tid och varför. Då kommer de alldeles säkert att se till att passa tiden. Skulle de ändå komma för sent så får du väl låsa dörren. Jag tycker ändå att det är rätt hårt. Det kan faktiskt vara så att någon kommer för sent för att det t ex är en trafikolycka som ger begränsad framkomlighet till kyrkan eller vad som helst. Fundera på om det är värt att låsa dörren? Är det fortfarande så att ni absolut vill låsa dörren ändå så tycker jag att ni ska meddela folk innan så att de vet. Om inte annat för att slippa ha folk som försöker ta sig in i en låst kyrka eller förvirrat leta efter ett bröllop i vad de tror är en stängd kyrka. Det kan dessutom ge folk en extra push att passa tiden.
    Jo det värsta är att det är mina föräldrar och jag vet att de kommer komma sent. För det är alltid så de har aldrig kommit i tid. Och jag tycker inte att vi ska behöva anpassa oss för att dom alltid ska komma sent. Och jag har sagt vad jag tycker. Och det värsta är att det tar ungefär 5 minuter till kyrkan.
    Och jag vill ju inte att nån ska bli utelåst men jag tycker verkligen att dom får lov att passa tiden. För till dopet tex så kom dom sent. ALLA var på plats innan utan dom. Precis när dom kom så höll jag på att säga till prästen att köra i gång. Som jag skämdes, huvva! Så gör man inte tycker jag. Och det vara bara för att de tjaffas med syrran min som vägrade komma. Och fast dom hållit på länge och tjaffsat så kom hon inte ändå. Så jag tycker då att de kan lämna henne hemma på bröllopet om det blir tjaffs.
  • FruT 080808
    sussa84 skrev 2008-04-08 16:11:12 följande:
    Ahhhhhhh våran präst har blivit åtalad för att ha fört bort ett barn!!
  • FruT 080808

Nu har klänningen kommit. Dom hade missat att sätta dit axelbanden! Så nu måste den skeppas tillbaka. Och sen måste jag också få en större storlek och rätt underkjol.

*suck*

• FruT 080808
    bridesilly skrev 2008-04-09 09:04:58 följande:
    FruT 080808 skrev 2008-04-09 08:44:31 följande:
    Vart köpte du din klänning ifrån?
    På tradera. den är ifrån Kina.
  • FruT 080808
    bridesilly skrev 2008-04-09 13:34:52 följande:
    så du ska få en helt ny klänning? om den bara ska göras om blir det mycket dyrare att skicka den till kina igen iställer för att gå till en sömmerska här i sverige. dom tar inte många kronor för att sy in den ex.FruT 080808 skrev 2008-04-09 12:10:31 följande:
    Jag vet inte hur det blir. För att jag köpte den på tradera spom sagt och Jag tycker ändå att hon ska få srtå en del för att jag har inte fått den produkt som jag blivit lovad. Så Jag ska se vad man kan fixa där. Men ja den är alldeles för liten så jag måste ha en större dessutom.
  • FruT 080808

Miss Blue skrev 2008-04-09 15:43:27 följande:

Jag blir galen!!!Problemen hopar sig*prästen ska åtalas (vi har samma som Sussa84, se tidigare inlägg)*festlokalen ska säljas (de säger att det inte är någon fara med bokningen - men vem vet?!)*dj in a box= fullbokat (tack vare M2B får arsl-- ur vagnen för sent!!!!)Vad ska hända mer? Kyrkan brinner ner, cateringfirman går omkull????????? GAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
    Oj då!
    Ja det är ju typiskt att det ska bli sådär! Vilken otur!
  • FruT 080808
    jizz skrev 2008-04-09 17:12:07 följande:
    Just det.Idag har jag raggat serverlingspersonal och fick napp direkt hos en tjej.Behöver en eller två till tror jag. Skulle höra av mig nästa vecka.Nu ska jag skriva ut en bild på mig och M2b för att sätta in i inbjudningen! Då har jag bara en liten detalj kvar på inbjudningarna sen är dom klara.Tror jag ska fixa svars kort (enkal) men det borde inte ta så lång tid.Pratade med ett bageri igår också.Kommer beställa en tårta därifrån tror jag. 30 kronor biten, ett fynd tycker jag! moussetårta med jordgubb/lime och passionsfrukt samt chokladflan på sidorna. Mums. Snackade med kantorn som lovade att ta vår dag också.Pratade om ingång samt utgång och jag kunde verkligen inte komma på någon utgångsmusik. Vill gärna ha något svängitNågon med tips? Vad ska ni ha allihopa?Äntligen känns det som det rullar på här!
    Utgångs musik blir nog Metallica tror jag. Vi är inte säker ännu (måste övertala min m2b helt först )
  • FruT 080808

Här var det lugnt...planeras för fullt?

• FruT 080808

I går satt svärmor och frågade om matten bl.a men då insåg jag, vi har ju knappt bestämt nått alls. Vi måste nog ta och fixa det där..

• FruT 080808
    Lajsan skrev 2008-04-23 20:30:04 följande:
    när skickar ni andra in hindersprövningen? Någon som redan lagt den på lådan?
    Tror jag ska skicka den till veckan.
  • FruT 080808
    jennyfer skrev 2008-04-25 09:51:09 följande:
    Usch, vi måste verkligen fixa barnvakt. Vi har två killar på ett och tre år och absolut ingen barnvakt. Annonsera på Blocket?
    Samma här! En är 6 månader och en är 2 år och 3 månader.
    Men vi funderar på att ha en husvagn utanför. Och då blir det lättare för den som ska ta hand om dom också. Vem det nu blir...
  • FruT 080808

Var det kanske här jag skrev att jag hade problem att få tillbaka pengarna för klänningen jag köpt?
    Nu får jag det i allfall! Härligt, är såååååå glad! Så på fredag ska vi kolla efter en ny

• FruT 080808

Vad många det verkar vara som köper presenter till dom som hjälper till.
    Det kommer inte vi göra.

Svar på tråden Augustilistan del 4