Augustilistan del 4
jennyfer skrev 2008-04-08 12:47:55 följande:
Men utgå inte från det värsta. Eftersom dettta är väldigt viktigt för dig så prata med paret i fråga och förklara vikten av att de verkligen kommer i tid och varför. Då kommer de alldeles säkert att se till att passa tiden. Skulle de ändå komma för sent så får du väl låsa dörren. Jag tycker ändå att det är rätt hårt. Det kan faktiskt vara så att någon kommer för sent för att det t ex är en trafikolycka som ger begränsad framkomlighet till kyrkan eller vad som helst. Fundera på om det är värt att låsa dörren? Är det fortfarande så att ni absolut vill låsa dörren ändå så tycker jag att ni ska meddela folk innan så att de vet. Om inte annat för att slippa ha folk som försöker ta sig in i en låst kyrka eller förvirrat leta efter ett bröllop i vad de tror är en stängd kyrka. Det kan dessutom ge folk en extra push att passa tiden.Och jag vill ju inte att nån ska bli utelåst men jag tycker verkligen att dom får lov att passa tiden. För till dopet tex så kom dom sent. ALLA var på plats innan utan dom. Precis när dom kom så höll jag på att säga till prästen att köra i gång. Som jag skämdes, huvva! Så gör man inte tycker jag. Och det vara bara för att de tjaffas med syrran min som vägrade komma. Och fast dom hållit på länge och tjaffsat så kom hon inte ändå. Så jag tycker då att de kan lämna henne hemma på bröllopet om det blir tjaffs.