Augustilistan del 4
Usch jag har tappat lite glädje med bröllop. I lördags delade vi ut inbjudningskorten till våra familjer och efter en fråga om vilket efternamn det blir och jag svarar kanske inget av våra utan ett annat så blev svärmor rätt tyst. Min mamma sa igår att det syntes att hon tog illa upp. Mina föräldrar säger att beslutet av efternamn är vårat, det kan inet de bestämma. Sambon pratade igår med sin far och de är gammalmodiga av sig och anser att det är mannens namn som ska tas. Igår kom sambon hem efter en tur på golfbanan med svärfar och föreslog dubbelnamn. Det har jag sagt ifrån om och vi var överens om att ta min farmors ogifta efternamn. Frågade idag vems förslaget var om dubbelnamn och det var ju från svärfar som jag trodde. Nu känner jag inte för något längre. All lust, energi och glädje är bara borta. Jag sa till sambon idag att vill han ha dubbelnamn då kan vi lika gärna ha det som vi har det idag och vi ställer in bröllopet. Jag kan inte riktigt prata med sambon, men detta har tagit mig rätt hårt. I lördags berättar vi en glädjande nyhet och svärmor tar bort stämningen i ett nafs. Igår var jag rätt ledsen och just nu skiter jag i allt. Det kommer bli tjafs om detta säger pessimisten inom mig. ursäkta klagosången, jag måste bara ventilera lite. Andra jag ventilerat säger att det är upp till OSS, men med en sambo som jag inte kan diskutera med så är det inte det lättaste. Får väl ta hans efternamn för att svärisarna ska bli nöjda....