• jizz

Augustilistan del 4

Har lite probelm.
    Hur skriver jag bäst? Vill gärna skriva att vi bjuder till bröllopsfest, men hur fortsätter man?
    Bygegården heter Brogård.

"Efteråt bjuder vi till bröllopsfest på Brogård"
    Låter ju sjukt

• jizz
    bridesilly skrev 2008-04-03 10:09:00 följande:
    men om inte alla har tillgång till internet? Miss Blue skrev 2008-04-03 10:02:41 följande:
    Alla utom sambons farfarföräldrar har tillgång och till dom tänkte jag skriva ut all info och skicka med istället.

Men hur skriver jag? Det med Brogård alltså---
  • jizz

kan jag skriva:

"Detta firas efteråt i Brogård där det hålld bröllopsfest"

• jizz

kaka på kaka? hur menar du då?

Välkommen på bröllop!

08-08-08 kl. 15.00 ringer klockorna i Älmhults kyrka.
    Sen något om hur och var det firas.

Vilja görna ha med frasen att "det firas" och inte att "vi bjuder".

• jizz

oj, lät som om jag inte vet vad kaka på kaka innebär. Menar vilket ord som blir kaka på kaka?

• jizz

Mmmm....
    Tror det blir: Detta firas efteråt med bröllopsfest på Brogård

vad tror ni?

• jizz

Okej, nu har jag fått ihop en text som jag är nöjd med!
    Behöver någon som kan hjälpa mig.

Välkommen på bröllop!

Vi gifter oss!
    08-08-08 kl. 15.00 ringer klockorna i ___________ kyrka.
    Efteråt firar/bjuder vi med/till bröllopsfest i ________.
    Hoppas vi ses!
    __________&_________

Svar erhålles senast 1 juni Klädsel: sommarfin
    Mer utförlig information finns att hitta på:
    __________.weddingannouncer.com
    Det går även bra att ringa vid eventuella frågor:
    XXXXX ___-_______
    YYYYY ___-_______

Någon som har en spontan reaktion?
    Lite feedback snälla....
    Funderar mest över firar/bjuder samt om vi ska skriva osa eller svar erhålles.... Ingen verkar fatta vad osa betyder.

• jizz

Äntligen är det min tur skrev 2008-04-03 14:54:13 följande:

OSA betyder OM svar anhålles!Skriv om det på hemsidan. Att man SKA svara vare sig man kommer eller ej."Hoppas vi ses" tycker jag låter lite... eh... sådär. Är inte välkomna bättre?
    Jo det var jag men inte många andra tydligen.
    Sen ville vi ha en hälsningsfras som slutkläm, vi skriver ju välkommen i början. Kan man ha välkomna 2 gånger då?
  • jizz
    helene306 skrev 2008-04-03 15:01:18 följande:
    Är du nöjd med den ska du köra på inbjudan!Min spontana reaktion: "Välkommen till vårt bröllop! Den 8 augusti kl 15.00 gifter vi oss i ..... kyrka"eller"Välkommen på bröllop!Vi gifter oss 080808....."Det kändes lite för mycket med 2 utropstecken där.Jag är mer för att skriva "den 8 augusti 2008 och svar erhålles senast den 1 juni" att man skriver ut datumet med "den" och inte i sifferkombination. Vill du ha sifferkombination tycker jag den ska gå igen i "svar erhålles senast 080601" Efteråt firar vi med bröllopsfest på... Firar/bjuder tycker jag inte spelar någon större roll vilket ord ni väljer. Tycker gott du kan skriva svar erhålles och ni har även en internetsida för mer info om någon vill titta!
    Jag förstår vad du menar och jag känner lite i tårna att det låter lite kontigt. MEN Jag ville gärna ha frasen "ringer klockorna i ________ kyrka"

Först tänkte jag skriva 080808 ringer klockorna detta firas med fest osv men då låter det som om man firar att klockana ringer
    Så jag behövde få in att vi gifter oss för att det inte ska bli fel. Men som du säger känns det fel med både välkommen på bröllop och vi gifter oss.
Svar på tråden Augustilistan del 4