Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Augustilistan del 4

bridesilly: Är det tänkt att du ska ha slöjan för ansiktet fram till kyssen? I vilket fall som helst så tycker jag det är fint med två lager på slöjan.

Vi har massor vi inte planerat. Kan känna lite panik ibland, men jag ska ju ta tag i detta när skolan är slut

• helene306

Någon här som har tips på någon sida där man kan titta på lite brudbukettsvarianter?

• helene306

Ska ni ha strumpeband? Vart hittar man såna?

• helene306
    neeke1972 skrev 2008-05-09 08:26:46 följande:
    hej alla.här står det still just nu..
    Samma här Idag ska vi bestämma meny och tårta har vi väl tänkt. I helgen blir det en tur till stan och kolla byxor till sambon och jag ska spana på en annan kuvertväska. Annars ligger vi lågt. Direkt efter skolan kommer jag börja jobba, har massor med huset jag vill göra och där i mellan ska visst bröllopsplanering komma in någonstans Ja, det löser sig nog!
  • helene306

Augustibruden 2008 skrev 2008-05-09 21:55:12 följande:

Hej,får man vara med?Gifter mig den 30/8 i Sthlm.
    Välkommen!

I fredags blev det ingen meny+tårta klar. Vi åt lunch på stället vi ska ha bröllopsmiddag och tänkte passa på att göra klart menyn+tårta då, men de hade SÅ mycket lunchgäster så vi tar det nästa vecka. I går kollade vi byxor till sambon och skjorta men han måste ta med sin frack för att kolla så tyget inte skiljer sig mot varandra. En frackväst fanns att hyra så det vill sambon ha. Jag kollade kuvertväskor på enda väskbytiken i stan, 340:- kostade den billigaste och jag gick ut. Jämförde kuvertväskan jag köpte på Tradera med färgen på skorna igår och det skiljer sig så lite i nyans så jag kör på Traderaväskan om det inte skär sig totalt med klänningen sen då. Åkte till mina föräldrar igår. Vi pratade sambons kläder och hemma i garderoben hade mamma frackväst och fluga från min brors studentbal så väst löste sig där Jag letade igenom mammas smyckeskrin efter något "lånat" och hittade några örhängen jag gillade. Fick även mammas konfirmationsnäsduk så nu har jag även något "gammalt". Nu behöver jag bara något blått.

Har ni fått många svar från inbjudan? Igår ringde den första och tackade ja. Min familj har sagt ja muntligt. Några kompisar har svarat "ni förstår väl att vi kommer?" Vaddå, förstår?? Är det ingen som fattar osa längre?? Hur gör man med de som inte svarat på osa-dagen och antar att vi "förstår" att de ska komma? Irriterande.
  • helene306

jizz: Håller med! Att skicka sms till de som inte svarat var en bra idé! Vi skrev osa i inbjudan och nog för att inte alla vet vad osa står för, men det är inte så svårt att fråga någon som kanske vet eller söka på nätet vad det står för? Samtidigt står det "osa senast 1 juni" När det står "senstt" i en text kanske man borde fatta lite? Nä, nu ska jag lugna ner mig, detta är onödigt att lägga irritation på

• helene306

Kvar att göra: Mycket känns det som! Ska kolla upp någon som kan fixa naglarna i veckan tänkte jag.

Har idag fått namnbevis på efternamnsbyte. Känns jätteskumt, konstigt att inte heta det jag heter. Blev lite tårögd på att "överge" min familj och vårt efternamn....

• helene306
    Humlanhubbe skrev 2008-05-12 20:31:21 följande:
    Gahh..denna vecka händer det en del..imorgon ska jag till guldsmeden o be henne gravera samt ta in min ring lite o på onsdag ska jag träffa matfixarna Vad har ni andra för er?
    Kul!

Maten, ja, den borde vi ju fixat idag typ......

Har iaf bokat tid för att fixa naglarna dagen innan. Ska bli kul med fina naglar för första gången Frågade samtidigt vad denne tog för att fixa hår. 2500:- Hoppla. Blir nog till att kompisen får fixa kalufsen och vi båda grejar make upen.
  • helene306

jizz: Svårt! Mitt råd är att ta den ring du verkligen vill ha. Priset var ju i saftigaste laget men klarar ni det så varför inte? Med tanke på att ringen ska sitta i mååånga år så blir den bara dyr vid inköpet. Ta en diskussion med din blivande, tycker han det är ok så kör på! Den andra ringen var ju å andra sidan väldigt billig, morgongåva kanske?

• helene306

jizz: Ringen är udda, så unik och häftig! Väldigt fin! Tycker som sessa84, du kommer ångra dig om du väljer något annat för drömringen kommer alltid finnas i dina tankar. Kan du låna av din mamma tycker jag du ska överväga det starkt. Eller norpa av sparkontot. Kontot kan ni väl fylla sen när allt är över?

Svar på tråden Augustilistan del 4