Augustibruden 2008 skrev 2008-05-09 21:55:12 följande:
Hej,får man vara med?Gifter mig den 30/8 i Sthlm.
Välkommen!
I fredags blev det ingen meny+tårta klar. Vi åt lunch på stället vi ska ha bröllopsmiddag och tänkte passa på att göra klart menyn+tårta då, men de hade SÅ mycket lunchgäster så vi tar det nästa vecka. I går kollade vi byxor till sambon och skjorta men han måste ta med sin frack för att kolla så tyget inte skiljer sig mot varandra. En frackväst fanns att hyra så det vill sambon ha. Jag kollade kuvertväskor på enda väskbytiken i stan, 340:- kostade den billigaste och jag gick ut. Jämförde kuvertväskan jag köpte på Tradera med färgen på skorna igår och det skiljer sig så lite i nyans så jag kör på Traderaväskan om det inte skär sig totalt med klänningen sen då. Åkte till mina föräldrar igår. Vi pratade sambons kläder och hemma i garderoben hade mamma frackväst och fluga från min brors studentbal så väst löste sig där
Jag letade igenom mammas smyckeskrin efter något "lånat" och hittade några örhängen jag gillade. Fick även mammas konfirmationsnäsduk så nu har jag även något "gammalt". Nu behöver jag bara något blått.
Har ni fått många svar från inbjudan? Igår ringde den första och tackade ja. Min familj har sagt ja muntligt. Några kompisar har svarat "ni förstår väl att vi kommer?" Vaddå, förstår?? Är det ingen som fattar osa längre?? Hur gör man med de som inte svarat på osa-dagen och antar att vi "förstår" att de ska komma? Irriterande.