• jizz

Augustilistan del 4

Nu har jag gjort utskrifterna! *pust*
    Det blev varianten som blivandefrularsed hade.
    Dvs

Välkommen på bröllop!
    Vi gifter oss i Älmhults kyrka fredagen den 8 augusti kl 15.00
    Detta firas med bröllopsfest i Brogård.
    Hanna & fredrik

Svara senast 1 juni Klädsel: Sommarfin
    Mer utförlig information finns att hitta på:
    _______.weddingannouncer.com (ej www)
    Det går även bra att ringa vid eventuella frågor:
    Julia ___-________, Emma ____-_________

Har jag gjort någon tabbe nu Kan aldrig bli FÖR säker känne jag

• jizz
    helene306 skrev 2008-04-03 18:39:25 följande:
    jizz: Men kan du inte bara skriva "Välkommen till vårt bröllop! Kl 15.00, 080808 ringer klockorna i ......... kyrka"?Vill du ha 080808 tycker jag det ska skrivas likadant i svar erhålles som mitt exempel tidigare.
    Tanken om 080808 på inbjudningens framsida har dykt upp.
    Har ett läckert embossingspulver i limegrönt Vad tror ni?
  • jizz

FruT 080808 skrev 2008-04-03 20:07:26 följande:

Vi skrev också sommarfin och nästan ALLA har frågat vad det betyder. Så vi har skrivit det på vår hemsida nu
    Jag kommer klargöra det där också.
    Har en känsla att om man skrivit kavaj så skulle alla (av det kvinnliga könet främt kanske) och frågat...
  • jizz
    helene306 skrev 2008-04-03 21:21:40 följande:
    Låter väl jättebra och grönt är en underbar färg, går hem i alla lägen (hade själv gröna inbjudningskort och kuvert) Jag återkommer till "den" i din inbjudan. Du har skrivit "den 8 augusti...", låt även det stå i "Svara senast den 1 juni". Jag läste detta i en annan tråd och har tidigare själv inte noterat en sån småsak, men när någon påpekade det i ett inlägg blev det så uppenbart.
    Nu är det försent
    Allvarligt, jag tror att om man bara vill kan man hitta grammatiska fel och hitan och ditan genom hela inbjudan.
    Men nu är det gjort och det känns bra ändå.

FruT 080808: Precis så kände jag också. Sommarfin kan tolkas på många sätt så då är det stor möjlighet att folk kommer i kläder som dom trivs i (och inte får värmeutslag av )
    Sambon våndas över att han ska ha kavaj.

Någon som förresten vet en snygg TUNN vit kavaj?

I helgen ska jag och sambon fotas, det kommer vi sen också ha i inbjudningen.
    Sen kommer jag nog ha antingen sidenband runt eller möjligen papper som är ca 1 cm brett och fästas med sigill.
    Frågan är om ett monogram på framsidan blir för mycket då.

Kommer lägga upp en bild i mitt galleri så får ni gärna komma med ideér!

Klart slut!*pust*
  • jizz
    johansdotter skrev 2008-04-07 10:22:07 följande:
    Måste bara höra...hur många har inte skickat ut sina inbjudningar än...och när tänkte du i så fall göra det?Vilket osa datum?Om man sätter osa i slutet av maj, då vi kommer vara borta mycket i juni....är det för tidigt?
    Vi har inte skickat än. Kommer förhoppningsvis ut denna veckan eller nästa om jag känner mig lat.
  • jizz

Jag tycker nog båda hade passat sig. Den första var lite mer vardaglig (röda vad urtjusig) kan jag tycka medans den andra var mer uppklätt/festaktig.
    Och vilka bra priser
    Välj den du tycker är snyggast!

Miss blue:

Fy f*n va jobbigt.
    Kan du inte få en bekräftelse angående lokalen i alla fall?
    Har du kollat upp ifall då kan få en annan präst?
    Dj in a box finns ju på många olika ställen. Kanske kan du höra med någon lite längre bort?
    *Kramar*
    Du ska se att det löser sig till slut!

• jizz

Just det.
    Idag har jag raggat serverlingspersonal och fick napp direkt hos en tjej.
    Behöver en eller två till tror jag. Skulle höra av mig nästa vecka.
    Nu ska jag skriva ut en bild på mig och M2b för att sätta in i inbjudningen! Då har jag bara en liten detalj kvar på inbjudningarna sen är dom klara.
    Tror jag ska fixa svars kort (enkal) men det borde inte ta så lång tid.
    Pratade med ett bageri igår också.
    Kommer beställa en tårta därifrån tror jag. 30 kronor biten, ett fynd tycker jag ! moussetårta med jordgubb/lime och passionsfrukt samt chokladflan på sidorna. Mums.
    Snackade med kantorn som lovade att ta vår dag också.

Pratade om ingång samt utgång och jag kunde verkligen inte komma på någon utgångsmusik. Vill gärna ha något svängit
    Någon med tips? Vad ska ni ha allihopa?

Äntligen känns det som det rullar på här!

• jizz
    helene306 skrev 2008-04-09 17:10:18 följande:
    Jag börjar bli sugen på bebis!!!
    Haha, kanske bäst att hålla sig va Men jag vet att det är svårt Bara 4 månader kvar...... Åhhhhhh pirrigt
  • jizz

vill ha tips på ingångs-och utgångsmarscher!

Snälla någon! Pratade med kantorn nu i veckan och det börjar bli bråttom om vi inte ska köra det klassiska.

Svar på tråden Augustilistan del 4