Inlägg från: Humlanhubbe |Visa alla inlägg
  • Humlanhubbe

Augustilistan del 4

Ingen som säljer en oanvänd (gärna) och överbliven ivoryfärgad slöja med kantband ?!

• Humlanhubbe

Ni som ändå diskuterar drycker..
    Vi har ca 50 gäster men alla dricker inte..några ammar,kör bil osv.har tänkt oss 8 boxar av vitt respektive rött vin..Låter det tokigt mkt?!Dessutom 10 flak öl (33cl) o lite starkare drycker samt bubbel.

• Humlanhubbe

Ok,ja men då känner jag mig lugn.. Har nämligen fått veta att en del av våra inköp nu finns hos leverantören !

Hofsan skrev 2008-05-27 22:57:46 följande:
    Det kommer räcka och bli över. Vi hade ju som sagt tur att våra vänner hade ett jättebröllop i pingst med fri bar och hela fadderullan så vi frågade dem hur mycket som hade gått åt. Till 50 personer har vi handlat:14 flaskor mousserande beräknat på 2 glas/person(ja vi har tagit i rejält där eftersom inte alla tar 2 glas och vissa knapp ett)35 flaskor vin4 flak öl(kommer bli över)3 flak cider1 liter whiskey3 baylis(också väl tilltaget)4 l sprit(vodka, Baccardi, Gin osv)+ 12 flaskor dessertvin a 50 cl flaskor
  • Humlanhubbe

Hmm..ja vi själva har valt 'Du är allt' av och med Sonja Aldén,samt en scorpionslåt som heter 'Rhytm of love' och ev.en till..just nu ligger budet på 'You raise me up' med Josh Groban..Men inget spikat med pärst än.Men dessa övar solisten på

neeke1972 skrev 2008-05-28 20:31:54 följande:
    Hej.Ikväll håller vi på att leta bröllopsmusik som våran solist ska sjunga i kyrkan... har någon några förslag??Vi kommer inte på nått... eller det finns massor med fina låtar.. men gud va svårt det är...Hjälp snälla...
  • Humlanhubbe

Ja den var fin!Kukl med lite mer värde än 'bara' ett rent pengamässigt!

Labolina07 skrev 2008-05-31 20:21:23 följande:
    Finns i galleriet. Den är omgjord av 3 ringar Affektionsvärde! Vad blev det för några?
  • Humlanhubbe

ja..haha!Att jag alltid ska slinta på tangenterna..hehe..
    Miss Blue skrev 2008-05-31 21:53:45 följande:

Oj det blev nästan fulord..he he KUKL.... Åh en till som är inne på Bt, verkar rätt dött här.....
  • Humlanhubbe

haha!Ja verkligen..Men dött var ju rätta ordet på bt en kväll som denna iaf !!
    Miss Blue skrev 2008-05-31 22:02:41 följande:

Det kan bli så en lördagkväll...
  • Humlanhubbe

Jo nog finns det kvar att göra..(se vår prel planering i min pres) men de största grejerna är klara..nu ska maten köpas in,mannen hitta skor o vi båda underkläder,morgongåvor samt lite mer smått o gott!Ni då?
    Miss Blue skrev 2008-05-31 22:08:10 följande:

Ja vi verkar vara en liten skara aktiva här ikväll.....Hur går det i planeringen för er? Mycket kvar?
  • Humlanhubbe

Åå äntligen börjar våra festprogram ta form!Mkt pyssel o knåp bara för att få ihop allt..sen ska det visst skrivas ut oxå..

• Humlanhubbe

ngn med erfarenheter av Halinkas style?Söker med ljus o lykta efter en slöja..o hon hade fina =)

• Humlanhubbe

Är det inte så at tde som hippar en står för det mesta..Så gjorde vi iaf då jag var med på en hippa..Hoppas kan man ju alltid

kassandra skrev 2008-06-09 20:03:16 följande:
    o Äntligen är det min tur- kära någon vad roligt det låtter jag gifter mig 30 augusti i råneå kyrka .Jag hoppas verkligen på en hippa från mina vänner dom verkar inte men jag ska ju inte veta så spännande .Men om dom hippar mitt i månaden så har man ju inga penngar! vad gör man då??Kram på er alla!!
  • Humlanhubbe

Hehe..har tänkt så nu ett par veckor..jag tycker vi klarar av saker o bockar av i huvvet..men ändå tycks listan fyllas på..

bridesilly skrev 2008-06-16 10:00:39 följande:
    Är det någon mer än jag som har upptäckt att hur mycket man än skriver ner på sin lista så bara växer den med saker som ska köpas och grejer som måste göras?
Svar på tråden Augustilistan del 4