Inlägg från: Tillavilla |Visa alla inlägg
  • Tillavilla

Pengar istället för presenter?

Sitter här och tänker så att håret nästan brinner!

Vi har pratat och funderat och kommit fram till att det absolut INTE finns någonting över huvud taget som vi känner att vi behöver! Så varför få typ 14 brödrostar och 3 bakmaskiner? Istället har vi bestämt oss för att låta gästerna bidraga till bröllopet, ekonomiskt. Men hur gör man? Vad är bäst, att låta folk lägga en slant efter storlek eller ska man sätta en kuvertavgift. Om man ska ha en kuvertavgift, vad är en rimlig nivå för den?

• Svar på tråden Pengar istället för presenter?
  • Tillavilla

Jo visst absolut, men vad ska vi ha alla presenterna till! Sälja på tradera eller?

• Tillavilla

Stopp och belägg, läs frågan igen! Jag frågar inte om det är rätt eller fel att be om pengar eller ej, jag frågar vad som är bäst att låta folk ge ett bidrag själva eller sätta en kuveravgift!

Jag och min m2b hade egentligen tänkt rymma och ta detta privat någonstans, men så insåg vi att det skulle bli ett fullständigt kaos om vi gjorde så, så vi bestämde oss för att berätta och självklart vill folk komma och då kan de faktiskt betala för sig också!

Sen om det är rätt eller fel att begära pengar, det är skit samma för det är inte det jag frågar efter och uppenbarligen är det en väldigt känslig fråga, så den frågan tänker jag inte ställa!

• Tillavilla

Tack! Ett svar som var helt i klass det jag eftersökte!

Princess Nightingale skrev 2008-03-23 07:58:24 följande:

Tycker det ar jattesmidigt att ge bort pengar/presentkort till ett brollopspar. Daremot ar jag inte sa fortjust i kuvertavgift. Jag skulle nog inte ga om det inte vore nara slakt isf. Jag betalar (las ge bort) garna mer an vad jag ater och dricker for genom raka pengar eller presentkort. Det kanns som tidigare namnt snikigt.Jag kan jamfora det med ett restaurangbesok.Skillnad finns pa att nagon bjuder pa restaurang och bli bjuden att folja med pa restaurang.
Svar på tråden Pengar istället för presenter?