• JohanoCissi

Svärmor o färgtema!!!

Min sambo har själv provat ut sina kläder och det blev jättefint. Håller färgtemat och allt. Näbbarnas och tärnans klänning är oxå färdiga och följer oxå färgtemat, inklusive våra program, inbjudningar, ljus, vigselprogram, bordsplacering, ringkudde osv. Min svärmor har oxå bestämt att hon ska följa färgtemat med sin klänning hon ska sy. Blev lite sur då hon inte tillhör vårt färgtema. Hur ska jag tala om för henne att det är VÅR gröna färg och inte hennes att sno till hennes klänning. Är jag ego?????? Tycker ni att hon ska få sy en klänning i vårt färgtema??

• Svar på tråden Svärmor o färgtema!!!
  • anne på grönkulla

Ja, lite ego tycker jag du är. Förmodligen har hon uppfattat att färgtemat är viktigt för er och anstränger sig extra för att passa in i era planer. Gör det något, egentligen? Klädkoden är dessutom till för att underlätta för gästerna att veta vilken nivå de ska klä sig på men att som vördpar lägga sig i vilken färg folk har på sig är lite väl överambitiöst intill oartigt, faktiskt.

• bara jag

Men hon kanske har missuppfattat det? Själv hade jag nog inte lagt större energi på att säga åt henne, hon kanske blir sårad då och det är ju lite värre. Du e inte ego, men jag hade nog låtit henne ha vad hon vill....fast nu är det ju inte min svärmor det handlar om heller. Förresten vet du om det finns nån snygg bustier eller lite bredare axelbandslös Bh (snygg) i K-stad? (hade för mig att du var från Vä)

• JohanoCissi

Det är det kanske, anledningen till att jag reagerar så häftigt handlar om att jag o min svärmor inte drar jämt och hon gör lite väl mycket för att bestämma över detta bröllop. Hon vill gärna bestämma mer än hon får, så det känns som yterligare ett streck från hennes sida att visa vad hon går för.

• beccis80

Jag tror det är jättesvårt att vara alla till lags när det gäller bröllop, men det jag sammanfattat har läst och hört är följande: Ert bröllop är ER stora dag, och då får faktiskt en del annat/andra komma i andra hand!
    Jag känner ju inte din svärmor, men går det kanske att prata om saken med henne? Du kan ju t ex se efter ett annat fint tyg som du kan rekommendera henne istället (kanske går bättre att påtala detta om du har ett alternativ..?)

• JohanoCissi

Gå in på trosan och titta. Där har dem kanske något!!! Köpte mina underkläder där .

bara jag skrev 2008-03-24 12:38:31 följande:

Men hon kanske har missuppfattat det? Själv hade jag nog inte lagt större energi på att säga åt henne, hon kanske blir sårad då och det är ju lite värre. Du e inte ego, men jag hade nog låtit henne ha vad hon vill....fast nu är det ju inte min svärmor det handlar om heller. Förresten vet du om det finns nån snygg bustier eller lite bredare axelbandslös Bh (snygg) i K-stad? (hade för mig att du var från Vä)
  • AnnaochHenrik

Om hon hade haft vit klänning hade jag förstått om du kände dig stött, då "konkurrerar" hon ju med bruden... Men nu anstränger hon sig ju extra för att passa in, jag skulle nog snarare ta det som en komplimang än att se det som att hon försöker "sno er färg".

• AnnaochHenrik

Aha, hade inte läst att ni inte drar jämnt, då kanske det är en annan sak! Men ändå, hur mycket kommer det egentligen störa dig på er stora dag vad hon har för färg på klänningen? Förmodligen tänker du itne ens på det!

• bara jag

Jag var där innan jul och då hade de inget. Men jag ska kolla nu igen! Tack!

• becky79

jag förstår inte problemet!?

Skulle min svärmor göra så mycket jobb för att passa in (smälta in) och följa temat skulle jag bli kanon lycklig.
    Det gör hon nog mer utav snällhet än något annat, det är ju knappast så att hon försöker sticka upp ur mängden.

• beccis80

Håller till viss del med de andra inläggen också... Det kanske inte är värt att slösa energi på det när man har en hel del annat att tänka på... Tror inte att övriga gäster kommer att reflektera så värst över vad din svärmor bär för färg heller, det är nog mest ni som gör..?

• anne på grönkulla

Man måste inte vara alla till lags. Men nu är det ju hon som överanstränger sig. Vilket är svårt för dog/er att lägga sig i och hindra, iallafall så länge det rör något så perifert för er del som vad hon ska ha på sig.

• JohanoCissi

Tacksam för era svar......jag börjar faktiskt tänka om att hon faktiskt anstränger sig mycket för att passa in......har inte sett det från den synpunkten innan.

• becky79

okej problem med s.mor... förstår :) det har nog alla mer eller mindre ....
    Min svärmor ville ha på sig en lila klänning (eller vit med kanske en lila nyans) och då sa min make att det kan hon glömma.

Ifall du låter henne ha på sig en grön klänning så syns hon inte så mycket *hehhee* Gör det t din seger....

• Leah1

Har du skickat ut ibjudan?

När syrran gifte sigi rosa brudklänning så skrev hon i inbjudan som klädkod; ej Rosa.
    Brudparet och näbbarna hadde rosa i kläderna och tärnorna vinröda klänningar.

• SaraAngelica

Jag kommer att ha färgtema Lila och har bett alla gästerna att ha en lila detalj på sig, typ lila slips, lila örhängen eller lila strumpor kanske. De får vara klädda i lila topp till tå också om de vill.

Svar på tråden Svärmor o färgtema!!!