paradisfågel skrev 2008-03-24 21:24:31 följande:
Tack för era åsikter! Tycker det här är jättesvårt för kom själv inte in i bilden förrän efter skilsmässan. Så jag försöker mest hålla en neutral ton och stötta min älskling så mycket som möjligt. Han har sagt ifrån både till sin mamma och till sin pappa att han tycker det är jobbigt att vara i mitten, men som sagt, det är en ganska känslig situation då båda syskonen totalvägrar någon som helst kontakt med pappan.. Föräldrarna pratar dock med varandra någon gång ibland..Tyvärr har det förekommit en hel del skitsnack bakom båda föräldrarnas rygg (tex att mamman försöker hindra barnen från att träffa pappan, vilket hon inte gjort. Eller att pappan e så o så, vilket ja inte e helt säker på att han e).. Släktingar som har valt sida och så. Därför har min sambo fått vara den förlängda armen. Tycker de känns som att man står i mitt i ett minfält.
Öh....skriver du om min familj??!
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Har precis samma problem som din m2b. Skitsnack, släkten som tar ställning mm är precis samma...skrämmande att folk kan bete sig så!!!
Vi kommer att gifta oss i dec o vi kommer att bjuda båda mina föräldrar o 2 av 3 syskon (en har sagt upp bekantskapen). De som kommer är välkomna o vill de inte dela denna lyckans dag med oss så är det deras val.
Det har tagit mig/oss tid att komma fram till detta men vi tänker inte vänta på ett tillfälle som "är lämpligt" för de som träter....
Önskar er all lycka med bröllopet!!!