• KazoLoz

Trist bemotande fran gast o inbjuden till mohippa

Ar lite smatt depping over hur en kompis behandlat mig-eller rattare sagt hur hon inte behandlat mig. Bor i England sedan 5 ar och kande ingen nar jag flyttade hit- forutom min blivande. Har nu byggt upp en kompiskrets av kollegor, folk fran har o var o sa mannens kompisars flickvanner. Lite extra roligt nar man kommer overens med hans basta kompisars tjejer, for da kan man ju ha trevligt tillsammans osv. Na till kruxet.
    En av hans marshalkarna som ar en av hans basta kompisar har varit tillsammans med sin tjej hur lange som helst, de gifte sig i somras. Hon ar verkligen jattetrevlig, o vi har alltid kul aven om jag kanska bara traffar henne ett par ganger om aret-(alla ar ju sa uptagna!)Dock sa har vi traffats mer pa sistone i samband med brollopsplanering (deras forra aret o vart i ar). For ett par manader skrev jag upp henne pa listan av namn som min tarna ville ha for att planera mohippa .Jag har smsat henne ett par ganger o aven mejlat angaende lite olika saker. Men hon svarar aldrig (ock jag vet att jag har ratt nr). Blir ledsen o tycker dessutom att det ar ganska oforskamt! O angrar ju att hon blivit bjuden pa en eventuell mohippa. Vad skall jag saga till henne typ?

• Svar på tråden Trist bemotande fran gast o inbjuden till mohippa
  • världens vackraste

Skulle faktiskt ringa upp henne om jag var du. Bättre med direkt telefonkontakt, det är ju hon som ska skämmas. Självklart vill man inte tjata på någon att engagera sig i en möhippa eller i ens bröllop, men om du mår dåligt av det och du går runt och tänker på det så är det bättre att du ringer henne.

Eller så försöker du bara att strunta i det. Som sagt hon kommer att missa en rolig möhippa och det är hon som borde skämmas.. Antar att du var med på hennes möhippa och bröllop...

Ring och fråga hur hon mår, hon kanske har mycket själv i sitt liv just nu?

• PennyJenny

Jag skulle ringe och fråga hur det är med henne eftersom du inte hört av henne på ett tag. Gör det inte krångligare än det är. Kanske har det hänt något som hon inte berättat om fö rhela världen, kanske mår hon dåligt, har apmycket på jobbet eller vad som helst. Det behöver inte handla om att hon dissar dig. Det är en mycket trevligare gest att ringa och höra hur det är än att bara skicka opersonliga mail och sms.

• KIKKIHOLMBLAD

Detär suveränt smidigt med dagens teknologi som sms & internet men håller med PennyJenny om att du ska ringa henne!

• KazoLoz

Krukex ar oxa att jag just forsokt fa tag pa henne for att fa hennes postkod till inbjudan. Sa skrev ett litet meddelenda pa hennes vagg i facebook. Nar jag var inne o tittade sa sag jag att hon svarat pa alla mojliga andras meddelande-men inte mitt!
    Mao sa upenbart att hon ignorerar mig att det ar pinsamt att ringa o fraga.
    Detta ar dessutom inte en gammal kompis i den bemarkelsen. Hennes man ar en av min mans basta vanner o jag borjar just lara kanna henne batre, men definitivr inte tillrakligt bra for en ev. konfrontation!
    Na jobbigt

• PennyJenny

Men du vet faktiskt inte om hon ignoerar dig, det kan vara en slump. När jag varit aktiv på div kommunitys och haft mycket inlägg kan man lätt ha missat något. Jag tycker du ska ringa och bara säga som det är, att du undrar hur det är med henne och hoppas att allt är bra och om du kan få hennes postkod. Då är det ju upp till henne att säga om något är fel eller så. Du har inte gjort något fel eller konstigt.

Svar på tråden Trist bemotande fran gast o inbjuden till mohippa