• GladaEmma

Stegräknare

Hej hej

Någon här som är intresserad av att jämföra träningar och som vill "redovisa" steg varje vecka eller något sådant? (jag har en bra omvandlingstabell från träning till antalet steg)

• Svar på tråden Stegräknare
  • GladaEmma

Har du en stegräknare så du kan räkna "vardagsstegen" oxå?

blivande fru Rosenquist skrev 2008-03-26 15:48:52 följande:

det låter kul... ska ju börja spinna nästa vecka igen så då blir det även att knata på
  • GladaEmma

Trevligt =)

FruRålin080808 skrev 2008-03-26 15:54:26 följande:
    Jag hänger på=)Tränar inte så mkt men är ute och går en del
  • GladaEmma

Tänkte vi kunde köra igång måndag nästa vecka eller något sånt. Vad säger ni om det? Det kanske kan vara en idé att utbyta mejladresser sen så kan vi hålla kontakten där oxå - lite lättare än här ibland kan jag tycka... Eller?

• GladaEmma

Vi började i fredags (dum jäkla idé att börja på påsken...inte många steg där inte!). Vi har inga "mål" mer än att kanske få fler att röra lite på sig...

propp skrev 2008-03-26 16:55:08 följande:
    Vi påbörjade en stegtävling igår på jobbet...vi ska gå till Prag... Om vi går 10.000 steg varje dag når vi Prag till den 15 juni. Så jag kör redan...men kan ju hänga på här oxå!min mail är: sofieandersson@yahoo.com
  • GladaEmma

haha ja så kan det vara...

efter att jag fått tag i "omvanlingstabellen" sitter jag mest och planerar träningen utefter antalet steg per minut. tsss

FruRålin080808 skrev 2008-03-26 18:52:36 följande:
    Det är verkligen super att ha en mobil med stegräknare jag älskar min när jag har gått långt...annars tycker jag bara om den;)blivande fru Rosenquist skrev 2008-03-26 15:57:09 följande:
    Min msn och mailadress är s.holgerson@spray.se
  • GladaEmma

Ojdå - jag missade helt att skicka ut tabellen i helgen =(

Beroende på om jag tränar eller ej ligger jag allt från 10.000 stel 20 om dagen. En bra träningsdag är jag en bit över 20 =)

propp skrev 2008-03-31 12:26:13 följande:
    Hej på er! Är ni med nu då? Jag har räknat steg sedan tisdagen förra veckan och just nu ligger jag på ett snitt på ungefär 15.000 steg om dan.
  • GladaEmma

jag har ju en omvanligstabell för träning och där får man rätt så många steg. funktionell träning i 60 minuter ger 12000 steg så...

RufsMaja skrev 2008-03-31 13:44:47 följande:
    oooj 20000 steg på n dg...det vr bra jobbt.då måst du hr gått hla dagen lång...jg komme rbr pp på 20000 om jag går o går hela dagen!
  • GladaEmma

Funtionell träning likställs med Body Pump och liknande. Själva träningen innebär att man tränar med vikter för att få bättre styrka, balas och koordination. Passen är som gjorda för mig - tycker det är skitkul =)

propp skrev 2008-03-31 13:52:38 följande:
    Med funktionell träning menar du intensivt eller? För i min tabell heter det hårt-intensivt, moderat el bas-avspänt. Jag går på Friskis & Svettis så känner nog tyvärr inte att jag kan fylla i för intensivt...så för mig blir ett normalt träningspass "bara" 7.500 steg.
Svar på tråden Stegräknare