• be happy

Möhippa på gång???

Vet inte om det är möhippa på gång på lördag eller inte... Kan inte bestämma mig för om jag ska ställa mig och baka kaka och bjuda min farmor, faster och syster på eller om jag kallt ska räkna med att det blir möhippa då...
    Känns spännande och jag är såå nyfiken!

Det som talar för:
    *Min faster hörde av sig för vääääldigt länge sen
    *De brukar komma och hälsa på på en vardag, nu är det en lördag
    *Min farmor har inte pratat nåt om detta!

Det som talar emot:
    *Min bästa vännina säger att hon jobbar i helgen, och jag trodde henne verkligen... men nu funderar jag på om hon bluffar!
    *Det blir en tidig möhippa, gifter oss inte förrän i maj

Om det är möhippedags då vore det iskallt att öppna dörren till lägenheten när de ringer på utklädd... (eftersom jag förklarat mycket tydligt för alla mina vänner att jag inte tänker gå med på någon utklädning & förnedring på stan, utan att jag själv väljer när jag vill bjuda på mig!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-30 00:58
    Japp! Mina aningar besannades!

• Svar på tråden Möhippa på gång???
  • Kärlek ger näring åt själen

Oj låter kul Du får berätta sen om det blir något eller ej

Jag är nog den som skojar mycket och hade nog sett till att göra något dumt i klädväg själv Även om släkten kommer så kan man lätt bortförklara det

• be happy

hehe... ja och jag har en katten-Findusdräkt som jag sydde till mig själv, till en maskerad för nåt år sen... den skulle jag kunna ha på mig... Dessutom bor jag så att jag ser vilka som är på gång...
    Enda haken är att jag verkligen trodde på min vännina när jag pratade med henne... Men så är jag väääldigt godtrogen också!!

• MissNiss

Måste kännas nervöst...

• lillasmilla

jag tror att vi ligger risigt till nästa helg... usch! =)
    Var ute med vännerna i helgen och då förkunnade de när jag skulle åka hem (de var lite runda under fötterna vid det dagset) att "nästa gång vi ses blir det inte lika trevligt! hihi!" ojojoj, har varit orolig för m2b;s svensexa, men jag kanske ska börja oroa mig för mitt eget skinn med? Hihi,....

Haha Fy va häftigt *Skrattar* Skulle det då inte vara någon hippa så kan du alltid hitta på ursäkten " Jag hittade denna i skåpet (eller var du nu förvarar den) och var bara tvungen att se om den fortfarande passar *Skrattar*

Lillasmilla : Kan även vara en diversion.. Alltså att de inte menar något med det utan snarare vill göra dig nervös

Hihi
    be happy skrev 2008-03-26 19:11:32 följande:

hehe... ja och jag har en katten-Findusdräkt som jag sydde till mig själv, till en maskerad för nåt år sen... den skulle jag kunna ha på mig... Dessutom bor jag så att jag ser vilka som är på gång... Enda haken är att jag verkligen trodde på min vännina när jag pratade med henne... Men så är jag väääldigt godtrogen också!!
  • matildaochniklas

Oh, va spännande!! Kör på dräkten du

• be happy

Åh skulle vara superkul om de ville ta mig här hemma, tänker ju inge bege mig ut på stan med dräkten precis! Pratade dock med min syster ikväll, hon uppmuntrade mig till att laga någon god mat till på lördag och att vi inte skulle gå ut och käka som hon föreslog från början... *spånar*

Kanske är det falskt alarm...

• MrsRose

Du måste hålla oss uppdaterade. Nu blev vi jättenyfikna :)

Haha kan vara en udanflykt för att du inte ska tro något. Men som sagt berätta är super nyfiken nu
    be happy skrev 2008-03-26 23:24:48 följande:

Åh skulle vara superkul om de ville ta mig här hemma, tänker ju inge bege mig ut på stan med dräkten precis! Pratade dock med min syster ikväll, hon uppmuntrade mig till att laga någon god mat till på lördag och att vi inte skulle gå ut och käka som hon föreslog från början... *spånar* Kanske är det falskt alarm...
  • be happy

Visst blev det möhippa! Fast jag trodde det inte och höll på att sabba alltihop genom att jag begav mig in till stan för att möta min syster, faster och farmor. Mina vänner stod här hemma och kom inte in! Sörjer djupt att jag inte hade på mig findusdräkten, men jag trodde verkligen jag skulle möta mina kära släktingar... Vänner och systrar ljuger bra och jag är nog extremt godtrogen...

Jag blev inte utspökad, jag behövde inte göra bort mig. Fick en hatt, men alla hade någon huvudbonad, min var verkligen inte värst! Det var 16 tjejer och jag, nästan alla mina vänner kunde komma!! Vi var på Arosfortet och löste kluriga och svåra celler, jättekul och sååå mycket teamarbete. Sedan var vi på Atlantis Spa där vi käkade, bastade, bubblade bubbelpool, och satt och njöt. Sen blev det ombyte till pyamajs för alla och så tog vi oss (iklädda våra pyjamasar) hem till en vännina där vi käkade lite gott och sen bara satt och myste! Så avslappnat och helt fantastiskt roligt. Perfekt nivå som passade alla mina vänner, vilka är så grymt olika!! Så super nöjd!!

Vilken toppen dag du fick ändå *skrattar*

• be happy

Ja! Jag är så himla nöjd och roligast var nästan att jag var så osäker på om det skulle bli igår eller inte! Hade räknat kallt med att jag skulle veta säkert att alltid någon skulle försäga sig eller så... men icke! Kul å spekulera lite! Och supergött att an respekterade mig och inte spökade ut mig eller förnedrade mig! Tror alla min vänner skulle önska sig en likdan möhippa!

• matildaochniklas

Va kul det låter!

• lillasmilla

MMMM hoppas jag kommer lika "lätt" undan...
    Misstänker att jag ligger risigt till på lördag...
    Hihi! Känns skoj och spännande, för visst är det lite
    egotripp att de har suttit och planerat för MIN skull!
    Vilka UNDERBARA vänner man har! =) (jag säger det nu, fråga mig igen på söndag, så får vi se om min uppfattning har ändrats.... hihi)

• be happy

Har hört att nån av mina vänner tyckte att det var alldeles för snällt. Men som tur är hade hon blivit nerröstad... (Dessutom en person som jag räddade från riktigt otäcka saker på hennes möhippa!) Tack för goda vänner som inte lät henne vara med och bestämma... Tjänster och gentjänster säger jag!

• MissNiss

Det lät som ni hade det kanon den dagen...själv är jag misstänksam på allt alla säger...

Svar på tråden Möhippa på gång???