• Anja 19 juli 2008

Vilket mousserande??

Japp här ska vi köra på asti cinzano Gott gott...

• Anja 19 juli 2008

Hohohoho jag ÄLSKAR Asti just av den anledningen...

gillar inte halvtorra/torra... vill ha det nästan som saft, fniss... Skulle helt dricka barncider om jag fick välja, för det är sååååå gott...

Så desto friskare och sötare desto bättre

Cava är oxå gott, det gillar jag! Men Asti är mums

• Anja 19 juli 2008

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a

Vad tror ni om detta då??? Sött med lite högre alkoholhalt... tror jag såg det på en av de tyska sidorna...

Eller någon som kan rekommendera nåt som är sött men som ändå kan falla ALLA på läppen lixom. Blir ju nervös nu, att inte andra ska gilla det (fast jag har talat m ett 20-tal som ska komma på bröllopet om det och alla de, även vingalningarna, ÄLSKAR Asti)

• Anja 19 juli 2008

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a

Detta lät gott för mig som såååå gärna vill ha ett rosa mousserande (färgtemat tjejer, färgtemat *asg*)

• Anja 19 juli 2008

matildaochniklas

menade du att du inte gillade den Cavan jag länkade till?

Usch sånt här ÄR svårt... ja, jag tror vi kör på Asti...

Sen ska vi ha ett torrt mousserande till vår förrätt (lax och skaldjursballotine) så det blir ju ändå både och... Ett sött till välkomstdrinken o ett torrt till förrätten

• Anja 19 juli 2008

Någon som kan rekommendera ett gott mousserande (halvtorrt/torrt) som passar bra till skaldjur och som är BILLIGT...

• Anja 19 juli 2008

och så pass "vanligt" att det finns i Tyskland

• Anja 19 juli 2008

Tänk att de kan låta såååå goda på systembolagets beskrivning och sen smaka skit! Mkt skumt... man vågar inte riktigt lita på beskrivningarna

• Anja 19 juli 2008

I någon utav butikerna såg jag en Asti-imitiation som tydligen ska vara jättegod, för 8 kr flaskan *asg* Helt sanslöst!

• Anja 19 juli 2008

Ah det är möjligt att det var Lidl...

HÅller med dig... är just det att ALLA vet att det är billigt. Inte så kul...

finns det någonstans man kan få tag i en Katlenburger innan man åker t tyskland, så man kan prova den innan man köper den??

Håller med om att det är mkt roligare om ingen känner igen bubblet som BILLIGT.

• Anja 19 juli 2008

8108

Men du, en varm dag finns det väl inget godare än ett glas riktigt kall, sött uppfriskande bubbel... Är ju just det som är så underbart med de söta varianterna, att man lixom kan dricka dem så lätt, fniss... de är mkt mer läskande än de där torra varianterna som man bara kan smutta på. (tycker jag iallfall).

Tycker de söta, lättdruckna känns mer "trevligt" att bli bjuden på än en torr variant som många säkerligen har svårt för. Tror att ALLA (även de som är lite mer vinkunniga och kräsna) kan dricka en "läsk"-variant av bubbel medan alla INTE gillar en torr variant.

• Anja 19 juli 2008

Hihi usch ja... jag har lite svårt att dölja när det är för torrt oxå... har svårt att svälja det lixom... hihi

• Anja 19 juli 2008

Åh tack så mycket Nathalienelly

Jag har hittat det på calles för 39 kr och funderar på att köpa det.

Skulle bara vilja veta vilket det är för där finns två sorter. Är det:

1.Santacana cava brut
    2.Santacana cava semi seco

Jättetacksam för svar

• Anja 19 juli 2008

Tackar då ska jag provsmaka en sån...

• Anja 19 juli 2008

Åh det låter ju super... jag vill ju oxå ha ett rosé mousserande...

Fast det som rekommenderades utav någon här inne Katlenburg eller vad det var, det var ju visst rosa och fanns i tyskland, skitbilligt!

min toastmistress ska t tyskland i början av maj och ska köpa med sig en flaska hem som vi kan surpla i oss tillsammans. Är det gott så slår jag till

• Anja 19 juli 2008

Måste bara få fråga, eftersom jag är superintresserad av Katlenburg... vilket var det ni drack...

var det det mousserande jordgubbsvinet eller det rosa mousserande eller var det, det gula?

www.katlenburger.de/katlenburger.cfm&one_ID=1&two_ID=17&k_ID=17

Svar på tråden Vilket mousserande??