Vilket mousserande??
Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?
Vad bör vi välja för sort?
Ngn som varit i Tyskland och köpt Mousserande?
Vad bör vi välja för sort?
JAg glömde ju säga att det var inte så torrt att tungan fastna i gommen och inte sött och blaskigt! Perfekt, för min smak !
Åh tack så mycket Nathalienelly
Jag har hittat det på calles för 39 kr och funderar på att köpa det.
Skulle bara vilja veta vilket det är för där finns två sorter. Är det:
1.Santacana cava brut
2.Santacana cava semi seco
Jättetacksam för svar
Hej! Det är nr 2 cava semi seco!
Tackar då ska jag provsmaka en sån...
... frågar ni mig så: Champagne! ;)
Håller med dig Spexan, Champagne ska det vara :)
Cava är i princip samma typ av dryck som fransk champagne men lyder inte under samma regelverk
jag rekommenderar Anna de Codorníu
Asti marini verkar inte finnas i Tyskland ?
Håller med MEN det finns alternativ som är slående lika och det är just Cremant de Bourgogne och då finns det två, en Geisweiler men jag föredrar Pearl de Vigne!!!
Vi ska ha ett rosé (mousserande). Det finns inte att köpa i Tyskland, men det är rätt billig på bolaget här hemma. Detheter Törley Charmant Rosé och går loss på 56 kr. Supergott är det också, inte sött som Astin och inte lika torrt som "vanlig" champagne. Det är dock beställningsvara, finns alltså inte på hyllan. Tips... PROVA!!
Åh det låter ju super... jag vill ju oxå ha ett rosé mousserande...
Fast det som rekommenderades utav någon här inne Katlenburg eller vad det var, det var ju visst rosa och fanns i tyskland, skitbilligt!
min toastmistress ska t tyskland i början av maj och ska köpa med sig en flaska hem som vi kan surpla i oss tillsammans. Är det gott så slår jag till
Anja. Be din toastmistress att kolla så att det är det mousseraden hon köper i Kathlenburg så att hon inte kommer hem med det pärlandevinet (med skruv kork). Vår kompis råkade köpa det först men när hans föräldrar skulle ta med sig flaska hit till Sverige så börjasde de fundera över om det verkligen var rätt.... Så vi fick en av varje. Vinet är också jätte gott men det är ju det mousseraden man är ute efter. På lördag ska vi prova lite snittar + mousserande med våra föräldrar. Jag håller tummarna att inte våra mammor tycker att Kathlenburg är för sött.
Hej "ljuva maj", sökte efter det mousserande rosé vin du rekommenderade. Hittade ett för 52kr från ungern men heter bara Törley nr 7319. Är det de du menar?tacksam för svar..
Testade Kathlenburg med våra föräldrar i går. De sa att de tyckte att det var ett gott lite sött vin som ej är sliskigt. Pappa tyckte till och med att det var godare än Asti så vinet fick tummen upp av alla.
Måste bara få fråga, eftersom jag är superintresserad av Katlenburg... vilket var det ni drack...
var det det mousserande jordgubbsvinet eller det rosa mousserande eller var det, det gula?
www.katlenburger.de/katlenburger.cfm&one_ID=1&two_ID=17&k_ID=17
Vi drack det mousserande jordgubbsvinet.