• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

God morgon!

En halvtimme kvar innnan vi öppnar för dagens öppet hus! Om det är nån som har vägarna förbi så är det bara att kika in! Det kommer vara hoppborg, ballonger, provkörning av bilar, godis, fiskdamm, korv me bröd osv osv. Allt gratis!

Nibla: Synd att du inte kommer på söndag, men jag förstår att du vill passa på att fixa i trädgårn nu när det är så fint väder!

Addiz/Carma: Jag tar med mig en mjuk kaka till eftermiddagsfikan och Abbe tar nog med sig frukstsallad. Nides nämde nått att tugga på på förmiddagen!

Linum: Vi har handelsbanken och det har även mamma, pappa, bror, svärföräldrar osv osv! Det funkar bra!

Nides: Du kan väl slå mig en pling på mobben så vi kan bestämma ang. imorgon! Tar du med dig färgen som jag glömt också?

Addiz: Tar du med dig dräkterna imorgon? Så tar jag med mig pengarna! Jag ska nämligen träffa föräldrarna och den första bebisen nästa vecka!

Så dags att kika runt lite om någon behöver min hjälp!

• FruTez

Förresten, tack å min kusins vägar, för att ni röstat!

• FruTez

Shit, det har bara varit öppet en timme och jag är redan uttråkad!!

• FruTez

god morgon!

Tack för pysselfikan igår. Mycket trevligt, som vanligt!

• FruTez

Ab: Ha det så skoj hos frissan!

Sitter själv och har ont i axlar och huve, men vägrar att ta en tablett! hihih!

• FruTez

Oj, skulle skriva varför jag vägrar tablett. Har tagit värktabletter i en vecka nu och vet inte riktigt hur länge man får och inte bör ta... usch... man vill ju inte bli beroende! Hehe!

Förresten, hur många av er tjejer är pollenallergiska?

Jag läste att Björken kommer blomma vilken dag som helst nu. Gissa vem som ska rusa till Apoteket idag? *moi* *me hata pollen*

• FruTez

Nides: Usch... jag har så ont i huvet. Känner mig nästan sjuk juh! Ja, jag har tagit en värktablett ändå... det gick inte längre...

Nu ska jag packa ihop, svänga förbi apoteket, sedan hem, försöka laga lite mat och sedan kasta mig i sängen! Blä... vill bli frisk nu juh!

Ha en trevlig dag i solen!

• FruTez

Hej hopp!

Nibla: Åh, inte bli sjuk nu! Hoppas att huvudvärken går över så snart som möjligt!

Jag tror att jag börjar få bihåleinflammation. Har ont precis över vänstra ögonbrynet när jag böjer mig framåt, hostar eller snyter mig! *aotch!* Hinner/orkar inte gå till läkaren. Hittade en gammal nässpray hemma som är speciellt för bla. lätta på trycket vid bihåleinflammation. Får väl testa den några dagar och se om det funkar! Än så länge har jag inte ont i huvet heller... får se hur länge det håller i sig!

Tänkte på det där med Panodil Zap. Funkar den bättre än vanlig panodil eller är det bara att den funkar snabbare?

Förresten, ska vi bestämma en fika på stan nån dag snart? Nästa vecka kanske? Nån som kan? Tex. Måndag? Tisdagar kan väl inte du Frujj? Såg att Onsdag är Valborg, fast det kanske går då me?

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....