• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Nides: Krya på dig, gumman! Låter inte så kul... Ska slappa hemma ikväll. M ska på afterwork någonstans och jag tänker inte åka och hämta honom ikväll... Ska ta en whisky istället.

Tezz: Du får njuta av att ha ett jobb mitt inne istan och kanske ha möjlighet att shoppa på lunchen

Nibla: Vad pinsamt... Håller med de andra och attackfika. Låter som en bra idé.

Trevlig helg på er allihop. Imorgon blir det sol och bad. Laddning av baterier etc.

• Linum

Hej på er!

Efter en dag i solen i Hovås (utan bad - för kallt...) väntar en kväll med havskräftor, vitt vin, god kaka (tack, Julie, för receptet) och caipirina.

• Linum

Härlig helg hos allihop, verkar det som!

Nibla: Stödstrumpor är inte pensionärsvarning... Jag har sådana när jag flyger Iofs är jag ju äldre än du... *fnissar* Låter som att du haft det så bra du förtjänar!

Äntligen har jag fått tid för magnetröntgen... 17/6 kl 1830. Hupp. Tur att man ringer och tjatar, annars hade det tydligen kunnat bli efter sommaren.

Badade i Rådasjän igår. Mitt emot Roddklubben där vi hade brölopsfesten Ljuva minnen...

• Linum

*går in i sovrummet och rafsar fram mina stödstrumpor*

STÖD NIBLA! BÄR STÖDSTRUMPOR!

...det är ganska trevligt att demonstrera i vardagsrummet. Ivrigt påhejad av två sömniga hårbollar.

• Linum

Jag satt och funderade ganska länge på vad ordet ledtid blir på engelska. Lead time heter det ju... Att det skulle vara så svårt... *muttrar*

• Linum

Nibla: Kan inte tezz eller carma scrappa fram ett par häftiga stödisar? Lite käcka detaljer och brads, så ska du se att du aldrig vill ta av dem sedan!

Blir nog bad efter att M kommit hem från jobbet. Det är urskönt i Rådasjön just nu!

• Linum

Hjälp mig, snälla ni... Översätt detta till engelska. Jag har fått hjänsläpp...

"Då vår kapacitetshöjning har slagit väl igenom vill vi genom snabba leveranser få ert fortsatt ökade förtroende som leverantör av utomhusbelysning."

• Linum

Tack, abbe!!! Alltid bra att ha nåt att utgår från...

• Linum

Jag får ibland fullständigt hjärnsläpp... Speciellt när min chef är ganska kass på att formulera sig!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....