Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Så, nu är jag här igen! Hihi! Va vill du hitta på?
*kastar ett gem mot Nides*
Så, nu är jag här igen! Hihi! Va vill du hitta på?
*kastar ett gem mot Nides*
Nides: Jag hade tänkt göra kort, men jag hinner inte...! Har du?
*sprätter ett gummiband mot Nides bak* *fniss*
Ok... överge mig bara!
Trevlig afton, kraaaaaaaaaaaaaam!
Tjenixen!
Ab: Svärföräldrarna har både TV och bredband genom Telia och det funkar superbra för dom! De kunde inte ha Boxer för störningar från en närliggande tapp. Man får nog prova och se vad som funkar just där man bor!
Vi var och kikade på tapeter igår. Tree olika märken att välja bland som ingår och de flesta av dom var ganska tråkiga. Vi tittade på lite andra som vi isåfall får betala själva och hittade en till köket, men den kostade 495/st och det blir nog liiiite mer än vad vi vill betala! Det är jättesvårt att välja färger och så när man inte har nått att gå efter... sen är inte inredning min starka sida. Kan se ett rum jag gillar, men har liksom svårt att komponera nått själv! Men, det blir nog bra i slutändan!
Imorgon kommer ytterväggar och tak till huset!!! När de fått det på plats ska grunden vila nån månad (tror jag de va) innan de börjar sätta upp innervägar, golv, tapeter osv. *spännande!!*
Ab: Vi var på Danska vägen igår... ska skriva lite om vårt besök i affären i bloggen under dagen! *skrattar*
Vi har tre olika märken att välja bland: Vissa sorter inom Eco, Fiontiora (eller nått sånt) och Borås Tapeter. "Byggsjuan" kallas det...
Ja, det är verkligen knepigt utan att ha tillgång till rummen först. Sen vill man ju att de ska passa de möbler som man har (tex. soffa och säng) så man slipper köpa nytt... pengarna kommer ju ändå att gå åt till massa annat!
Jag tror jag vet iaf. vilken stil köket ska va, för där bestämde vi kakel ovan diskbänk redan förra året. Det är ju alltid en början!
Tänkte att jag annars skulle börja röja i lägenheten i helgen. Har bestämt att hälften eller mer av va vi har ska slängas! Kommer bli tufft!
Förresten, hur gick det för er på Kvibergs marknad? Funderade på att kanske försöka sälja mitt "skräp" i sommar!
Ställer min fråga igen:
Förresten, hur gick det för er på Kvibergs marknad?
ab: Kviberg, Bellevue... nästan samma sak! *skratt*
Vet inte om jag kommer att sälja nått, det var bara en idé som en kollega gav mig. Hon hade stått på Kommersen och sålt för 1900 kr....
*funderar* Det ringde en kund, jag frågade ifall han ville vänta eftersom den han sökte var upptagen i telefon. Då svarar kunden att han vill bara vänta en kort stund eftesrom han ringer från Umeå!
???? Brukar det inte kosta lika mycket att ringa över hela sverige nuförtiden??? *funderar*
Ab: Va sålde ni för saker då?
Nides: Har nog inte tid att spara på allt skräp till hösten. Vill bli av med det innan vi flyttar förstår du...
Jag vill ha semester nu... *längtar till jul*
Kommer bara få en vecka semester i sommar eftersom jag byter jobb... Ja,ja... det löser sig nog!
Nån som vet ifall vanlig kiwi och gul kiwi är samma sak fast olika färg? Eller om det faktiskt är två olika sorter?