• FruTez

Ab: Åh, den listan skulle jag gärna vilja ha lite senare, när huset börjar närma sig! Hihi!

• FruTez

Go morgon!

Full rulle här idag, men har ändå hunnit med ett litet blogginlägg! Hihi! Välkommna in och läsa!

Ab: Tack så mycket för listan, grymme bra juh!

Carma: Va kul att du gillade korten! Jag måste ju tacka dig, du har ju lärt mig allt jag kan! Du är ju min pysselguru!

Bauti: Har ni nått datum på när ni öppnar? Det kanske du redan sagt, men jag säger du säger ibland *blubb, blubb*

• FruTez

Med full rulle här idag, så menade jag jobbet!

• FruTez

Bauti: Jag fick 254 och hamnade inte så långt bakom dig! Hihi!

• FruTez

Ab: Kikade lite snabbt på de två jobben som du tipsade om, men jag känner mig ärligt inte så sugen på att söka dom, men tack så jättemycket för tipsen! Jag vet, jag är lite kräsen, men det är så svårt. Måste följa magkänslan lite och hjärtat lite med! Imorgon ska jag iaf. ringa tillbaka på det där andra jobbet vi pratade om! :)

Linum: Jisses, va jobbigt med ryggen! Har de gjort nån undersökning då så att de vet va det är?

• FruTez

Ab: Jo, jag tycker att såna jobb låter så himla roligt, kruxet är att många av dom kräver ekonomisk utbildning och att man ska jobba med ekonomiprogram. Jag har ingen sån utbildning och jag är inte så jätteintresserad av att jobba med ekonomi. Har sifferdyslexi (om det finns nått som heter så) Hehe!

Linum: Usch... va jobbigt det låter! Hoppas att det verkligen hjälper med vila. Trevlig brunch!

• FruTez

Är inne på arbetsförmedlingen nu och kollar jobb. Så hittar jag en annons från det företaget som jag är anställd av. Såhär skriver de i annonsen:

Vi på "företaget" hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål.

Sure!!! Min chef sänkte ju mig totalt och jag fick verklgen intryck av att jag inte har nån chans!

Nä, man ska ta hand om sig själv, så har det alltid varit och så ser det ut som att det kommer att fortsätta vara. Iaf för mig! *tuffar till mig lite*

• FruTez

ab: Ja, en grundutbildning på nybörjarnivå (så att jag förstår) kan ju faktiskt vara en bra idé!

Linum: Jag träffade min chef (min riktiga) förra veckan för att prata om vilka möjligheter jag har att gå vidare inom företaget och hon sa rakt ut att när det gäller direktrekrytering så har jag ingen chans för att jag har för liten erfarenhet. Jag blev lite sänkt och nere och kände mig ganska värdelös, men så nån dag efteråt kom jag på att jag kan visst mycket och har ju faktiskt mycket erfarenhetet och att jag faktiskt är bra! Hihi! *självpepp*

Korsord är kul! Jag har märkt att ju mer korsord man löser ju lättare blir det! Är fortf. ganska nybörjare, men det går framåt.

• FruTez

Måste berätta en sak. Har inte träffat min ena tärna sedan i julas. När vi varit och hälsat på har hon jobbat osv. Iaf. så har vi messat litegrann och idag fick jag ett mess!

"Hej, hoppas allt är bra med er. Vi mår prima. I augusti blir det bebis här! Hoppas husplanerna går bra osv. osv."

Hahha! Precis som "vi mår bra, det regnar, vi ska få bebis, gräset är grönt!" Haahhaha!

Nu måste jag fråga er andra tre bullbagerskor:

Va tusan gjorde ni i November???!

Hur stora är chanserna att man känner 4 st som ska få bebis i Augusti? *skratt*

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....