MsSandra skrev 2008-04-25 16:03:40 följande:
Nu har vi inte ens börjat prata om alla dom som saboterar traditionen (jag personligen tycker de gör det alltså)... jag fattar det inte .. vad är vitsen? Vad tror folk förlovning är eg.. Nåja.. hur som helst så beslöt vi oss för att gifta oss direkt :) MVH Sandra
Det enda jag kan tycke är väl att man inte behöver hålla på och förlova sig med varnde pojkvän man har redan i gymnasiet, kanske räcker med en kärleksring på höger ringfinger om man vill ringmärka varann redan då?
Annars tycker jag inte att det är så farligt med att folk förlovar sig utan att det finns ett bestämt datum för giftemål.
Huvudsaken är väl att de som förlovar sig älskar varandra och har avsikten att fortsåätta göra det och leva ihop....att dom har bestämt sig för varandra.
Vi förlovade oss på 2 års dagen för att det var ett naturligt steg för oss.
Sedan kom vår lilla tjej och med henne en period då vi hade det väldigt tufft tillsammans.
Det var först när allt lugnat ner sig och vi kände att vi stod stadigt tillsammans som vi ville ta nästa steg.
Så för oss var det helt rätt när vi gifte oss, att ha gått igenom den tuffa tiden och veta att vi faktiskt klarade det.
Det kändes tryggare at säga "ja" då än då vi fortfarande levde på rosa moln.
Efter 2 år tillsammans var vi fortarande nykära