Inlägg från: DetOrdnarSig |Visa alla inlägg
  • DetOrdnarSig

Mars April-tråden forts

Nu har jag också hittat hit. Har inte hunnit BT-surfa så mycket senaste månaden för jag har jobbat så hysteriskt och sen gjort allt med bröllopet på helgerna. Nu är det bara en vecka kvar även för mig, men jag tycker jag har läget under kontroll. Festprogrammen är gjorda och printade men ska vikas, vi ska välja musik till dansen och utgångmusik. Sedan i slutet av veckan blir det ju allt fix med att göra sig snygg: färga hår, fixa naglar osv.

Blev också hippad igår och jag är så himla glad! Jag hade inte kunnat få en bättre möhippa om jag så planerat den själv. De innehöll de moment som jag hoppas på: bad (vilket jag trodde skulle ingå) och ridning (vilket jag inte trodde skulle ingå eftersom det är en rätt dyr aktivitet). Superkul! Min blivande är inte hemma från sin svensexa än så vi får se vad han fick göra. Det enda jag vet var att de skulle ut i skärgården.

Jag var också ombedd att jobba i helgen men tvärvägrade, så dagen är inplanerad för att inte göra någonting. Ska vika lite festprogram om andan faller på.

• DetOrdnarSig

Även jag har skaffat blommor idag och är så supernöjd. Vi var på Hötorget och köpte 230 tulpaner till bordsdekorationer, 5 stora kallor och två stora blad till min bukett samt två 10-pack rosor till min mamma. Summa 600 kronor.

Här faller de sista bitarna på plats en efter en. Vi handlade alkoholfritt och läsk till baren, gjorde klart festprogrammen och vikte servetter igår, idag har vi städat och tvättat kläder inför resan. Ska stryka och packa ikväll. Imorrn är det manikyr och det sista på spellistorna för dansen innan vi får vi tillgång till lokalen klockan tre. Då ska vi duka och dekorera och sen på lördag är det dags!

• DetOrdnarSig

brud080419:
    Tack! Vi förvarar dem i en lokal i mina föräldrars hus. Min mamma drog ner värmen i lokalen men jag är inte speciellt nervös. Jag tycker att de brukar hålla sig bra och när man köper dem är de ju inte alls utslagna så jag var mer nervös att de inte ska hinna slå ut.

Idag skulle jag på manikyr och en timme innan ringer hon och säger att de inte kan ta emot mig eftersom deras renovering inte är klar. Då tyckte till och med min blivande att ett bridezilla-utbrott var på sin plats men jag var så lugn och snäll. Jag hade tur och fick en tid direkt på ett annat ställe som ligger närmare men som jag ratat eftersom det var lite dyrare, så allt ordnade sig ändå.

• DetOrdnarSig

Hej allihop och grattis till alla som gift sig! Nu har vi kommit hem från bröllopsresan (den första, det blir en lite längre till vintern) och jag har lagt upp lite bilder från vår dag i mitt galleri. Jag orkar inte skriva någon detaljerad beskrivning men kan säga att det var en helt underbar dag som tog slut alltför fort!

Några små saker gick naturligtvis fel men på det stora hela gjorde det ingenting. Det enda som jag är ganska missnöjd med är att min frisör, som uppskattat tiden hon behövde till 1-1,5 timme, tog 2 timmar och 20 minuter på sig, vilket gjorde att jag sedan fick sminka mig i panik. Inte så bra eftersom provsminkning var en av sakerna som prioriterats bort dagarna innan... Att måla sig med svart eyeliner när man är råstressad är inte lätt!

Vad fick ni för väder i Polen, Natluskan? Prognosen här hemma visade på måndagen innan 0-3 grader och snö på lördagen. De slutade med strålande sol och runt 8-10 grader. Lite blåsigt men man kan ju inte få allt.

• DetOrdnarSig

Tack!

kikalt - min frisör var också väldigt ovillig att göra den frisyr jag bad om. Jag hade med mig två bilder varav den ena var så jag ville att det skulle se ut framifrån, och den andra var en lösare inspiration för hur det kunde vara bak. Hon envisades med att bara prata om bild två och sa att hon tyckte den var mycket finare. Må så vara, men nu var det ju jag som var kund! Slutresultatet blev inte helt det jag tänkt men inte alltför långt ifrån ändå.

Buketten gjorde jag själv och den var jag så nöjd med. Slutsumman på den blev. ca. 100 kr inkl. sidenbanden.

• DetOrdnarSig

Nataluskan skrev 2008-05-06 14:56:12 följande:

Usch jag har inget att göra, vill planera mer bröllop och gifta mig igen med samma underbara man, få känna den där underbara känslan i kroppen av total lycka...*suck*
    Min make frågade hur länge man måste vänta innan man kan "gifta sig igen" (förnya löftena alltså). Han frågade om nästa år var ok, men jag sa att det hade jag varken ork eller vi ekonomi till.
  • DetOrdnarSig

Miss (snart mrs) A:
    Grattis!! Ni var jättefina! Snygg klänning!

Svar på tråden Mars April-tråden forts