Mars April-tråden forts
Halloj alla gifta och ogifta
Är nu hemma igen efter en helt underbar smekmånad/bröllopsresa.
Åhhh Mauritius vilket ställe!!!!
Bilder kommer..
Änsålänge väntar vi på bilderna från fotograferna men de bör komma inom de närmaste dagarna.
Men Bröllopsdagen var helt underbar, på fredagen annlände våra gäster (de svenska) och kl 17 samlades alla på gästhotellet för en middag/kvällsmål, som bestod av polska piroger 3 st olika en med kött, en med svamp och en ryskvaraiant med vit ost i, samt div kallskuret, korv, skinkor osv, bröd smör och ost och sallader samt till kaffet olika typiska bakverk.
(inser nu varför jag var så stressad och hur mycket planering jag lagt ner på allt, men det är också anledningen till att det blev bra)Alla var så glada att se oss och maten var supergod!
Vi lämnde våra gäster vid 19.30för att åka tillbaka till vårt hotell för lite massage, lite tok i bokn gjorde att vi fick gå en och en...så jag började och väl upp i sviten igen så fixade jag lite med Johnny kläder och så då hör jag knackningar på vår dörrhmm tänker jag det är säkert de där stökiga ungdomarna från tidigare så jag bryr mig inte...men det fortsätter varpå jag jag går till dörren och ropar hallå....(på svenska) tänkte att om det nu är johnny varför går han inte bara in...det är ju öppet...oooppppsss olåst...ganska stor svit så jag går fram till dörrn och låser den hahaha hur absurt som helst...nån på andra sidan säger Yes...roomservice...jaja tänkte jag det är de där stökiga killarna och går tillbaka och fixar med mitt sen hör jag några ljuva stämmor sjunga...Du är min man....jaha vi blir hippade in rusar alla våra underbara vänner och J brormed sambomed stor champange i handen och gastar och blåser i elefant-balong-tutor....ja historien kan göras längre eftersom Johnny var på massage ff men resten behåller jag för mig själv
Roligt och väldigt omtöcknande
Dage därpå vaknar jag vid soluppgången och kan inte sova mer kl var då 6...går upp och vankar runt i sviten tar lite kort på soluppgången...duschar och bestämmer oss för att ne vi gå ner och få en ordentlig frukost kl var då typ 8..sen rullar allt påfrisören kommer, fotograferna, Johnny klär sig, åker och hämtar blommorna med en fotograf, jag klär mig och J blir tårögd och säger Oj vad vacker du är...!!(det är nog första gången jag ser honomså rörd..sen vid typ kl 11 börjar fotningen, lite på hotellet sen kommer vår coola bil och hämtar då är det avfärd tillGdansk och gamla stan, hela tiden vinkar fok och tutar på oss och önskar oss lycka och välgång (det betyder tur att se ett brudpar)lite lunch vid kl 13, mer fotning, en av fotograferna tappar min bukett och gräset börjar släppa...ringer i nästan panik till mamma, ber henne kollamed blombutiken hur länge de har öppet, det funade så på väg till parken (som ligger i närheten av vår kyrka och blombutiken lite smart tänkt av mig att ha blombutiken nära...hade inte tänkt på det men det visade sig vara smart)så lämnar vi inte buketten för lite fix..åh börjar nästan grina när jag tänker på denna underbara bukett, min dröm...så vacker...mera fotning i parken, säkert en hel del coola kort...sen hämtar vi buketten och får så lite tid för oss själva på gästhotellet, i ett rum med toa,ber att mamma skall komma...hon kommer in och börjar grina men hallååå det funkar inte jag kan inte börja grina än...pratar en stunt och så fotar J mig lite med buketten. sen mot kyrkan väl ine inser vi tt det är kompisen som tränar på Annies song oj shit tårar...vi gömmer oss i ett litet kapell bakom och hör när alla gäster kommer, hör alla wow vilken kyrka wow vad vackert..
Så börjar vår ingångsmusik att spela...vi blir hämtade längst ner i kyrkgången av prästen och går i procession fram emot altaret sen blir allt ett töcken minns bara korta sekvenser när vi båda avlägger våra löften om trohet och evig kärlek samt välsignelen av ringarna och kyssen...rätt vad det är så är det över...och så följer Ave Maria..åhh tårarna bränner..och Tina vänninnan sjunger Annies song åhh tårarna bränner igen... utgångsmusiken börjar, det är KLART vi är nu man och hustru..
Resten av historien om middag och eld show berättar jag senare...
Oj vad långt det blev undrar om ni orkar läsa