Inlägg från: NEoMA |Visa alla inlägg
  • NEoMA

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

nu har jag också hittat tillbaks

• NEoMA

Var har era m2b köpt sina kläder?? Vi vet inte riktigt var vi ska gå, några tips på bra ställen här i Lund/Malmö??

• NEoMA

Har precis lämnat över hela blombuketts ansvaret till min sambo... hoppas jag gjorde rätt

• NEoMA

Ja det e lite kämpigt, är själv kontrollfreak men gillade det här med att traditionen säger att brudgummen ger sin brud en bukett som ett budskap av glädje där han ser fram emot en gemensam framtid och välkomnar henne till äktenskapet. Jag är inte så mycket för traditioner men den tyckte jag var fin

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 19:50:34 följande:

NEoMA det hade jag nog aldrig vågat *asg* Fast jag är övertygad om att han hade gjort det jättebra och säkert gjort allt för att buketten skulle bli så som han visste att JAG vill ha den så är jag alldeles för mkt av kontrollfreak för att det skulle funka
  • NEoMA

Nä förhoppningsvis blir det hur bra som helst, lite nervöst bara men kul

En annan bra florist förresten är Flower House, på bytaregatan.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 19:59:20 följande:

Ja den är verkligen fin... Men han kan ju be om lite hjälp hos floristen oxå... de kommer nog DEFINITIVT göra allt för att hjälpa honom. Är nog inte allt för ofta en man kommer in och ska fixa buketten idag. Så de kommer nog verkligen fråga ut honom, typ vad har ni för färgtema, har ni något annat tema (vilket ni ju har) och vad gillar din blivande etc... så det blir nog SKITBRA.de gör nog inget exentriskt lixom, när de inte träffat bruden i fråga Typ en bukett av vass eller så, fniss...
  • NEoMA

Nä alla är superduktiga där, tycker jag i alla fall
    Någon hemsida har jag dock tyvärr inte lyckas hitta men jag har fått för mig att det skall ha en...

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 20:31:48 följande:

NEoMAFlowerhouse måste oxå kollas upp, hihi... Någon speciell florist du kan rekommendera?Har dom någon hemsida?
  • NEoMA

Anja är det priset för manikyr endast eller att bygga upp "fejk-naglar"? Själv behöver jag nämligen det sista (datornördar som mig klarar inte långa naglar till vardags :S ) men vet inte var det är duktiga och hyfsat billiga med sånt här i Lund.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-29 15:27:13 följande:

jag ska oxå göra naglarna där fast dem fixar jag dagen innan
  • NEoMA

Håller med! Sitter i exakt samma situation :-P

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 20:18:58 följande:

Neeeej det får VERKLIGEN INTE bli sommar än...jag har typ 10 kilo kvar, minst... Gaaaahhhh... och en massa PLANERING ohc så måste vi spara ihop minst 10.000 till!!!!
  • NEoMA

Så får du ju inte skriva... nu känns ju inte torsk alls speciellt lockande. Vill oxå grilla

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-07 16:23:10 följande:

Nä nu har jag snabbstädat, gjort en kall potatissallad, fixat vitlökscremefraichen, köttet ligger i marinad. Daniel får rengöra o fixa grillen när han kommer hem...
  • NEoMA

Hade gärna hängt på men går upp med min uppsats strax efter den 31 så jag misstänker att det blir ganska mycket dygnet-runt hets för att få allt färdigt vid det laget :(

Hoppas ni får trevligt i alla fall :)

Embo81 skrev 2008-04-07 15:24:08 följande:
    Verkar som om den 31:e passar alla som har svarat, ska vi boka den dagen så får de som kan hänga på?
  • NEoMA

hrm dumma smilisar som inte ville funka

• NEoMA

Jag skall kolla kalendern

Embo81 skrev 2008-04-08 13:16:33 följande:
    VÅR EGEN MÖHIPPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Har kollat över vilka som kan och fått ihop det till följande:17/5 kanLabbråttanIngengörsbrudenFröken planera (med god vilja skulle det fungera ;))Embo81Anja (nästan alla helger utom 31/5 fungerade)Har jag missat någon? Vet inte om AnneiLund, NEoMA och Fysio vill/kan den dagen? Har säkert missat någon -sorry, ta det inte persoligt!
  • NEoMA

Har kollat läget, räkna in mig

Embo81 skrev 2008-04-08 18:32:38 följande:
    Uppdatering!!!Tycker vi spikar den 17e eftersom det är 6½ (anne är den ½ :)) som kan. Helt omöjligt att hitta en dag som alla kan..VÅR EGEN MÖHIPPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Har kollat över vilka som kan och fått ihop det till följande:17/5 kanLabbråttanIngengörsbrudenFröken planera (med god vilja skulle det fungera ;))Embo81AnjaAnneiLund (kan en stund...hihi, det rimmade ju!)FlamoraHar jag missat någon? Vet inte om NEoMA och Fysio vill/kan den dagen? Har säkert missat någon -sorry, ta det inte persoligt!
  • NEoMA

Oh va skoj att planeringen är igång

Jag håller med Anja gärna skaldjur till förrätt, det blir inte det så ofta här hemma eftersom m2b inte e förtjust i sånt

• NEoMA

Oj vad ni planerar inför 17/5! Jag är ledsen att jag inte hinner va så aktivt i dessa planer men sablans uppsatsen tar upp nästan all min tid, men bara säga vad jag behöver göra eller köpa så fixar jag det

• NEoMA

i våra kommer det stå "corda mea tibi est" för att matcha förlovningsringarna där det står "amor vincit omnia".

• NEoMA

Måste tyvärr backa ur den 17e, har extremt mycket att göra med uppsatsen då första inlämningstillfället plötsligt lades den 19e :(

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4