Inlägg från: MatchlessLady |Visa alla inlägg
  • MatchlessLady

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Jag ska fixa mina blommor hos Jönssons blomsterbutik i Lund. De är toppen!

MrsC skrev 2008-03-28 19:03:13 följande:
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 15:23:15 följande:
    Nu har jag också hittat hit!Jag behöver också tips på bra florist i Lund, har inte hunnit kolla upp det alls än så länge. Var ska ni andra fixa era buketter?
  • MatchlessLady

Sorry, ingen hemsida :(
    Den ligger på Kung Oscars väg. Om man kör från Max upp mot lasarettet så ligger den på höger sida strax efter Annes bageri eller vad det heter.
    Handlar alltid blommor där, de har bra idéer och tycks veta vad det är man är ute efter när man vill ha en speciell bukett. :)Lena och Satu har jag främst handlat av.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-28 20:00:26 följande:

MatchlessLadyJönssons... var ligger den? Har dom någon hemsida man kan titta på?
  • MatchlessLady

Visst är det irriterande att man inte kan redigera sina inlägg... Hade kanske behövts ibland, haha.

• MatchlessLady

Rubriken är visserligen "sommaren 2008" men imorgon är i alla fall min dag! och med tanke på vädret så kan det kanske räknas som "sommar" fastän det bara är maj månad. Håll tummarna är ni snälla att allt flyter på bra. En hel del att tänka på fastän det är ett litet och ganska enkelt bröllop...

• MatchlessLady

Vi hade en fantastisk dag igår! Jag har lagt in lite bilder i mitt galleri som ni vill se buketten, tårtan, lite bordsdekorationer etc.

• MatchlessLady

Det kändes toppen! Även om man som vi, har ett litet bröllop så är det ändå så härligt som man kan tänka sig. Jag grät inte men precis innan själva ceremonin började kändes det väldigt högtidligt och jag blev lite tårögd.
    Jag har skrivit en berättelse som en egen tråd. Tyvärr, kommer inga bilder på oss, min man (wow, min man! hihi) vill vara lite hemlig. Man får ju kompromissa nu när man är gift

Fröken Planera skrev 2008-05-11 16:11:10 följande:

Matchlesslady. Åhh vad härligt! Du har redan gjort det!!! Hur kändes det??? Var det så härligt som vi föreställer oss? Grät du? Berätta!!! Och när får vi se bilderna på er?
  • MatchlessLady

Ja, man blir nog lite extra blödig när man är mitt inne i planeringen...
    Klart att ni ska få lika fint väder!!

Fröken Planera skrev 2008-05-11 18:59:22 följande:

Jag såg din andra tråd.. Även jag blev lite tårögd när jag läste om er stora dag! Man är nog lite extra blödig nu när man planerar sitt bröllop. Jag avundas er det fina vädret, hoppas det blir lika fing den 19:e juli!!!
  • MatchlessLady

Nu har jag lagt in en "huvudlös bild".

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-11 23:24:52 följande:

Matchesslady... åååhhhh så underbart. Grattis.jag som var sååå nyfiken på hur ni såg uuuuut! Kan du inte lägga in någon bild med kapade huvuden
  • MatchlessLady

Anja: Tack! Jag tycker också att det är roligt att se bilder från andras bröllop, så då får man ju dela med sig själv också!
    Hur har det gått med dina blommor?

• MatchlessLady

Jag beställde min tårta från Vanilja och vi blev supernöjda. Snygg och god!

a wife to be skrev 2008-06-11 18:03:17 följande:

Var har ni beställt tårta ifrån? Tänkte höra på Evas hembageri i S Sandby, ngn som har något att säga om dom?
  • MatchlessLady

Tror inte att det är några problem, vi har ca 4 mil till Glumslöv och hon levererade till oss. Man får ju såklart betala leveransen i "bitpriset" om man inte själv hämtar, men jag tyckte definitivt att det var värt det. Skönt att slippa tänka på det.

ingenjörsbruden skrev 2008-06-12 10:21:24 följande:
    Hon ska göra vår tårta också....dock ligger Glumslöv 40 min från Sandby......men det kanske går att lösa?!
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4