Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Flamora, Tack för recepten! Ja, vi sa att du skulle baka pestobullarna innan, det blir nog lite ont om tid att baka dem hos Anne.
    För er som inte var med så ser menyn ut så här:
    Förrätt: rostad skagenmacka
    Huvudrätt: Kyckling och pasta (recept, ingenjörsbruden???)
    Efterrätt: rabarberpaj med cocos. Vaniljsås, vaniljglass, vad tycker ni???
    Vi behöver receptet på Kycklingen, jag har för mig att ingenjörsbruden har den.. Kan du skriva ner den i veckan, så vi får med alla ingredienserna till den åxå.

Hedebris. Klart att du åxå är välkommen!!!!

• Fröken Planera

Ja Flamora, vi har anmält oss till valskursen den 31/5. Ska bli hur kul som helst. Det känns att det börjar närma sig!!!

• Fröken Planera

Vad kul, Flamora!!! Jag funderar på om man ska ha bröllopsskorna på sig, vad tror du??? Är det fler brudpar som är sugna på att valsa runt med oss den 31/5??

Flamora skrev 2008-05-11 17:07:00 följande:
    Nu har vi oxå anmält oss till valskursen!
  • Fröken Planera

a wife to be skrev 2008-05-11 17:51:19 följande:

Var ska ni lära er dansa vals???
    I Malmö, jag tror det är genom studiefrämjandet.. Eller vilka var det Flamora?? Ystadvägen ligger det på har jag för mig. (Det var inte jag som anmälde oss, det är därför jag har så dålig koll..) Det är några timmar under dagen den 31/5.. Det pirrar i magen bara jag tänker på det.. Bröllopet känns så verkligt nu!!!
  • Fröken Planera

Jag såg din andra tråd.. Även jag blev lite tårögd när jag läste om er stora dag! Man är nog lite extra blödig nu när man planerar sitt bröllop. Jag avundas er det fina vädret, hoppas det blir lika fing den 19:e juli!!!

MatchlessLady skrev 2008-05-11 18:56:49 följande:
    Det kändes toppen! Även om man som vi, har ett litet bröllop så är det ändå så härligt som man kan tänka sig. Jag grät inte men precis innan själva ceremonin började kändes det väldigt högtidligt och jag blev lite tårögd. Jag har skrivit en berättelse som en egen tråd. Tyvärr, kommer inga bilder på oss, min man (wow, min man! hihi) vill vara lite hemlig. Man får ju kompromissa nu när man är gift Fröken Planera skrev 2008-05-11 16:11:10 följande:
  • Fröken Planera

Hej på er!

Jag åker till örebro idag och kommer inte hem förrän torsdag kväll. Men jag har skrivit shoppinglista på vad som behöver köpas.
    Anja, vi hörs innan det är dags på fredag.
    Ha en underbar vecka allihop, så ses vi (ni som kan) på lördag!!
    Det ska bli så kul!!

• Fröken Planera

Hej Tjejer! Nu är jag äntligen hemma igen!! Embo och Ana, vad fina ni är i era klänningar!!! Vad avis jag blir nu!!! Min klänning har också kommit, men jag kan inte prova den förrän den 23/5!!!
    Anja! Då ses vi klockan 12. Ska jag hämta upp dig???
    Jag går och lägger mig nu, men kolalr in i morgon bitti igen och ser om du svarat, annars ringer jag dig i morgon fm.
    God natt!!

• Fröken Planera

Anja! Ja, det är du som är Ana (och en avv dem som är så fin i sin klänning)..
    Jag ringer dig när jag kör från Lomma, så möts vi vid containern..

• Fröken Planera

Anne!! Jag har försökt ringa dig, men det går ju inte komma fram. Anja och jag har handlat all maten, Embo fixar vin, så vi kommer till dig kl. 17.00 imorgon, det är väl allt du behöver veta just nu... Ring mig gätna, jag hade velat lämna av maten hos dig antingen ikväll, eller imorgon fm.

AnneiLund skrev 2008-05-16 14:05:16 följande:
    TjejerJag vet att vi ska vara hemma hos mig i morgon, men mer än så vet jag inte...Handla? Äta? Dricka? Hur har vi sagt? Jag kan inte vara så aktiv och drivande men jag har städat tills ni kommer iallfall Så kul att se er ALLA!!!Backa inte nu brudar för nu har jag kört ut Anders,,,
  • Fröken Planera

Hedebris! Några tjejer samlas vid stationen 16.40 imorgon. Har du möjlighet att möta upp dem där, kanske?? Annars ska du bara ta med ett "glatt humör" resten har vi koll på.. (Kan vara bra att ta med lite kontanter också, eftersom vi lägger ihop till mat och dricka. Matkostnaden blir ca 100/pers. Embo, hur ser det ut med vinet??

Hedebris skrev 2008-05-16 17:24:11 följande:
    hejhej. jag hade tänkt komma imorgon. behöver adress och nummer. något man ska ta med sig?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4