-
Ja, det blir knappt bättre.. :)labbråttan83 skrev 2008-05-23 08:05:17 följande:Snotcrow: Fjärten och stjärten ha ha ha. Kul att det är fler som har samma dåliga (?) humor!
-
Wow!Anettan73 skrev 2008-05-23 08:15:09 följande:En arbets kamerat hade honom... Oc han var med hela tiden... Till sist känndes det som om hon hade känt honom i hela sitt liv sade hon..Jag ville ha honom men han var bokade den dagen... Nu har jag Carolie Jacobsen..
Jag ska sluta fega, jag ringer snarast. Tack för att du delade med dig! -
Anja:
Det verkar vara ordentliga bestyr på din front! Precis som du skriver skulle ju bandet höra av sig om de helt plötsligt skulle avboka. Har du inte telnummmer till nån så du kan ringa och höra efter?
Hursomhelst, jag tror att allt sånt där hör till planerandet. Angående klänningen så antingen går du ner, eller så går det säkert att fixa något med klänningen så den ska passa. Det blir säkert bra vilket som.
Om du bestämmer dig för att gå ner så kan jag kanske ge dig lite tips och stöd, eller så. Jag läser till hälsoutvecklare, och även om min utbildning inte gör mig till en personlig tränare så har vi lärt oss väldigt mycket om träningsupplägg, kost och motivation.
Men det är la inget fel på din motivation?? :D -
En fotograf alltså? Ska kolla upp det, men jag känner mig rätt säker på Rix nu.Hedebris skrev 2008-05-24 08:36:10 följande:073-2542552 daniel berggrenssons nummer ifall du vill ringa honom. han är supersnäll!
-
Hedebris: Haha, strunta i mig, Berggrensson är ju ett band såg jag när jag googlade :)SNOTCROW skrev 2008-05-24 11:26:57 följande:En fotograf alltså? Ska kolla upp det, men jag känner mig rätt säker på Rix nu.
-
Anja:
Egentligen vill man ju att viktminskning ska få ta tid, för det handlar ju snarare om att skaffa sig vanor som man kan behålla resten av livet än kurer med dyra pulver och bars och sånt, för det kan man definitivt inte leva livet med :)
Om du håller någorlunda koll på käket, så är det ju motionen som gör den stora skillnaden. Om du promenerar med stavar i ett ordentligt tempo och går på gymmet ibland ska det säkert fixa sig. Tänk på att styrketräning inte förbränner särskilt många kalorier alls, men det är fortfarande väldigt väldigt nyttig träning. När du är i gymmet kan du dock passa på att använda konditionsmaskinerna, där är nyckeln till fettförbränning. Jag gillar crosstrainern bäst, den som påminner om någon sorts simulerad skidåkning/jogging med pedaler för fötterna och handtag som man rör fram och tillbaks. Men alla är bra!
Och alkoholen .. det är sjukt energirikt. Du anar inte! Om du skippar all alkohol fram till bröllopet så lovar jag att resultaten kommer lättare. Det verkar ju som att du är redo för vissa uppoffringar, och då finns det nästan inget bättre tips jag kan ge dig än att pausa alkoholen.
Själv styrketränar jag rätt seriöst. Jag siktar på att bygga muskler och käka ordentligt fram till mitten av juni ungefär för att sedan deffa (fettförbränna) i ca nio veckor fram till bröllopet. Jag vill ha muskler därunder innan jag börjar träna bort fettet!
(För tillfället har jag inte varit i gymmet på en vecka... B-uppsatsen och flytten tar all tid.) -
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-24 12:49:26 följande:
Snotcrowsjälvklart använder jag mig av konditionsmaskinerna Både cykel, löpband och crosstrainer (när jag väl tar mig t gymet) Alkohol dricker jag inte alls...Det är socker och fett som är boven här... jag ÄLSKAR att äta! Jag älskar mat, jag älskar choklad, jag älskar glass, jag älskar godis, jag älskar snacks. Suck...Sedan är magmusklerna en stor bov när det gäller magmåttet. Mina magmuskler buktar ut nåt enormt efter de två sista barnen. De kom så tätt (bara ett år mellan dem så jag blev gravid igen när Alice var 3 månader) och vad jag än gör lyckas jag inte tajta till dem igen så att de blir platta.Just nu tränar jag rygg, bröst, armar och mage intensivt, för det är detta som kommer synas i klänningen.jag vet ju att det är livslånga matvanor osv som är det viktiga men för mig handlar det ju om att jag MÅSTE gå ner ca 7-8 kg OCH förlora ca 10 cm i magmått TILL DEN 19 JULI annars kan jag ej ha min dyra 10.000 kronors klänning.Det är verklgein panik.Aha, vad duktig du är som skippat alkoholen då! Du märker säkert resultatet allt eftersom...
Att älska mat är bara bra! Problemet är när man mest gillar mat som innehåller mycket energi men inte särskilt mycket antioxidanter, fibrer, vitaminer... Som sagt, livslånga vanor tar tid, men för tillfället kan du ju hänga upp dig på din bröllopsmotivation för att äta "rätt"! Och vidare, i en klänning med korsett gör det inget hur magmusklerna förhåller sig, det kanske du också kan fokusera mer på allt eftersom.
Då ska vi se, det är ju nästan två månader kvar! På två månader är det fysiskt möjligt att gå ner 8 kg, men det kräver såklart målmedvetenhet och lite hårt arbete, och inget fusk såklart. :) Har du ett schema med träningstider? Om du skriver ner vad du planerar att göra varje vecka är det såklart lättare att det blir av.
Ytterligare att konkret tips: om det är viktminskning som gäller så hade jag faktiskt bytt ut styrketräningen mot mer tid på kondismaskinerna. Som sagt, styrketräning är bra, men det bränner inget fett direkt. -
Anja:
Jag tror jag missförstod dig! Du skrev såhär "Dricka mycket är mitt stora problem men jag kämpar som f..n med det..." och jag tolkade det som att du drack alkohol, men du kanske menar helt tvärtom? Att du dricker för lite vatten? :D
Isf är det ju en helt annan femma :) -
Guldet är nog 24 k i båda, det är väl det vanligaste. Men det finns ju två olika guldfärger, dels den vanliga gulaktiga och dels den som utomlands kallas swedish rosé. Det är den som är vanligast här och innehåller lite mer koppar har jag för mig. Du kan säkert be att få ringen i en annan guldfärg iofs. (Och beställa en annan form på den också, då...) Hehe, kanske inte till så mycket hjälp, men..labbråttan83 skrev 2008-05-27 08:48:52 följande:Sedan har jag insett att jag är lite knäpp... Varför? Jo nu tänker jag lämna tillbaka min nya ring. Efter det första lyckoruset (har ju väntat i 3 veckor på ringen) så tittar man närmare så är ringen bredare/planare än vigselringen och guldet i min ring var MYCKET rödare än i min fästmans. Nu är dem inte alls lika vilket liksom var själva poängen... Hans guld var antagligen 24 ct medans min är 18 ct. Så nu ska jag ha bara göra om min plana ring som är helt i titan till en svagt kupad istället utan något guld. Billigare och snyggare (förhoppningsvis). Puh.
-
Hej brudar!
Jag reggade och presenterade mig, och sen försvann jag... Förklaringarna lyder att jag skrivit B-uppsats, flyttat (till Lund uppenbarligen) och varit på Sweden Rock festival. Puh!
Idag har jag iaf pysslat med inbjudningskorten (herregud vad sent jag är ute, bara drygt två månader kvar) och bokat tid för sminkning (Make-Up Store).