gift sig ungt?
hur många här inne har gift sig ungt?
jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?
hur många här inne har gift sig ungt?
jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?
Ja, jag tycker det är ungt (för ungt).
Jag tycker nog oxå att det är ungt ,men allt är ju helt beroende på hur man är som person. Jag va inte rodo för att gifta mig när jag va 19 ,men alla e vi olika (som tur e ). Jag är 29 år ung och gifter mig i år.
Det spelar väl ingen roll, jag personligen tycker inte att det spelar någon roll när man gifter sig, ung eller gammal. Jag anser att skaffa barn är större grej när man är för ung.
Skilja sig kan man ju alltid... kanske låter lite som en lätt syn att se på äktenskap. Men då blandar man ju inte in någon annan än sig själv!
Det är värre när det är barn med i bilden...hellre gifta sig för ungt än att skaffa barn för ungt, barnen gör ju att man alltid kommer ha en koppling till pappan, om det inte funkar!
glömde.. jag kommer vara 24 när jag gifter mig!
jag kommer va 20 när jag gifter mig.
och min färstman är 25 så han kommer va 26 och vi har vart ihop i snart 4 år.
Jag är 19 nu (fyller 20) o kommer gifta mig 0m 2-4 år.. Det viktigaste e att man inte rusar in i det, utan låter det ta sin tid.. Känner ni båda att ni är redo så är ni redo, oavsett hur gamla eller unga ni är..
Min åsikt är att det är för ungt. Jag kommer vara 29 när jag gifter mig.
jag var 21, min man 24. lagom tycker jag, men många reagerar. och det kan jag tycka är jobbigt, att alltid behöva försvara sig.
För ungt tycker jag är dumt att säga. Känner ni för det så är det väl hur bar som helst!! Jag är 25 och har varit tillsammans med min sambo, som är 26, i 8 år, och jag hade mycket väl kunnat gifta mig med honom redan då! och då hade jag varit 17! Så nej, du är inte för ung för känslor har ingen ålder!
Grattis!
Det finns ingen "rätt" ålder för giftermål,men man ska ju inte springa in i det...man måste bli mogen för att ta ett sånt beslut, och det är säkerligen många i 30-40 årsåldern som oxå gör det och det är ju upp till var och en kan jag tycka. Men för MIN EGEN DEL är jag glad att jag väntade. (FYller 29 i år)