Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

gift sig ungt?

Det spelar väl ingen roll, jag personligen tycker inte att det spelar någon roll när man gifter sig, ung eller gammal. Jag anser att skaffa barn är större grej när man är för ung.

Skilja sig kan man ju alltid... kanske låter lite som en lätt syn att se på äktenskap. Men då blandar man ju inte in någon annan än sig själv!

Det är värre när det är barn med i bilden...hellre gifta sig för ungt än att skaffa barn för ungt, barnen gör ju att man alltid kommer ha en koppling till pappan, om det inte funkar!

• sokkerstruten

glömde.. jag kommer vara 24 när jag gifter mig!

• sokkerstruten

Skaffa barn är absolut störst, om jag får lägga mig i lite!

Där blandar man ju helt klart in en liten oskyldig person som inte har så mycket att säga till om! Hellre gifta sig för tidigt än att skaffa barn för tidigt... skilja sig kan man ju alltid och blandar inte in oskyldiga i det, utan det drabbar ju bara en själv mest...

Skaffar man barn så blr det ju en tredje oskyldig part drabbad om man gör slut! Så man ska nog tänka en och två gånger när innan man skaffar barn...

Tutik och Prasart skrev 2008-04-09 17:39:41 följande:

Jag kan fatiskt hålla med dig om att gifta sig är stort.Men jag tycker faktiskt att skaffa barn oxå är stort.Men vilket är störst igentligen?
  • sokkerstruten

Det som jag tror har förändrats mycket är ju samhället! Det är inte alls lika lätt att få jobb nu som för 20 år sedan. Då hade man jobb efter gymnasiet som betalade hyffsat! Utbildning tar ett tag och många vill inte skaffa barn förren dom är ekonomisk stabila. Det var mycket tidigare för 20 år sedan!

Sen var det inte lika viktigt att "förverkliga sig själv"! Det var inte så många måsten som det finns i dag kan jag känna! Man "måste" resa, tydligen "leka" av sig, köpa alla matrelalistiska saker så som dyra datorer, bilar, bio hemma system m.m dagens samhälle kan vara väldigt ytligt. Svindyra design barnvagnar m.m

Min mamma och pappa som är födda ca 1961... gick ut gymnasiet, skaffade jobb, skaffade mig och min syster, gifte sig, träffade ständigt alla kompisar som oxå hade barn i samma ålder som oss och som var i samma sits! Alla åkte till skarasommarland tillsammans, tältade på öland, hyrde sytugor i småland på somrarna! Inga svindyra utlandssemestrar med oss inte, och vi har klarat oss galant!:) Har många fina minnen i tälten vid brasan och trinett köket! :)

• sokkerstruten

tack tack! :)
    Tutik och Prasart skrev 2008-04-09 21:42:02 följande:

jag håller faktiskt med dig i vad du säger.det var bra sagt.
Svar på tråden gift sig ungt?