Det som jag tror har förändrats mycket är ju samhället! Det är inte alls lika lätt att få jobb nu som för 20 år sedan. Då hade man jobb efter gymnasiet som betalade hyffsat! Utbildning tar ett tag och många vill inte skaffa barn förren dom är ekonomisk stabila. Det var mycket tidigare för 20 år sedan!
Sen var det inte lika viktigt att "förverkliga sig själv"! Det var inte så många måsten som det finns i dag kan jag känna! Man "måste" resa, tydligen "leka" av sig, köpa alla matrelalistiska saker så som dyra datorer, bilar, bio hemma system m.m dagens samhälle kan vara väldigt ytligt. Svindyra design barnvagnar m.m
Min mamma och pappa som är födda ca 1961... gick ut gymnasiet, skaffade jobb, skaffade mig och min syster, gifte sig, träffade ständigt alla kompisar som oxå hade barn i samma ålder som oss och som var i samma sits! Alla åkte till skarasommarland tillsammans, tältade på öland, hyrde sytugor i småland på somrarna! Inga svindyra utlandssemestrar med oss inte, och vi har klarat oss galant!:) Har många fina minnen i tälten vid brasan och trinett köket! :)