När ska man ge gåvorna till tärna, bestman osv
Dum fråga kanske... men när ska man ge gåvorna till bestman, tärnor, värdpar, toastmaster osv?? Innan bröllopet, under festen, eller dagen efter??
Dum fråga kanske... men när ska man ge gåvorna till bestman, tärnor, värdpar, toastmaster osv?? Innan bröllopet, under festen, eller dagen efter??
Dagen efter!
Ska ni träffas dagen efter, alla eller bara dom som varit på något sätt involverade i bröllopet?
Jag funderar på att ordna grillning dagen efter för alla involverade, dvs toastmaster, tärnor mfl. Då är det lättare att ge presenterna då ju.
Hmm det har jag också funderat på. Förhoppningsvis så träffar man alla dagen efter, och då kan man passa på att göra det. Det får inte dröja för långt efter bröllopet, tycker jag...
Nä, det är roligare om det är så nära bröllopet som möjligt.
Vad ska ni ge för gåvor till de?
Tärnorna och näbbarna har fått sina klänningar, så därför blir det bara något litet till dem. Sen ska vi ge till värdparet, toastmaster, bestman. Men jag har inte hittat något passande ännu, så presenterna är inte ens halvklara ännu!! Den enda present jag har hittat och ska köpa är till kyrkomarskalken - ska köpa ett silver dog tag med ingraverat text på. Näbbarna är inte så svåra att handla till, eftersom de är 6 och 4 år gamla. Det svåraste är helt klart bestman och toastmaster (eftersom det är killar kanske....?)
Har du tips tar jag gärna emot det!
Tärnorna får sina klänningar, och enkla smycken att ha till. Så det får de på bröllopsdagens morgon...
Vad vår best man/toastmaster ska få har vi inte bestämt än, men han förtjänar definitivt något speciellt, då han har dubbla uppdrag och dessutom redan lagt ner en massa energi på vårt bröllop!
Förmodligen får han något dagen efter bröllopet!
vi gav våra gåvor under festen och det uppskattades väldigt mycket så vi höll på så sätt vårt lilla egna tal!
vi gav tärnorna och våra två toastmasters delikatesskorgar med varor från en italiensk butik samt italienska viner då vi skulle till italien på bröllopsresa, best man fick en flaska vin, en av tjejerna som sjöng i kyrkan fick en presentförpackning med diorparfymer, hårfrissan fick skönhetsprylar från helena rubinstein, vår dotter som sjöng i kyrkan fick olika presentkort på ställen som vi visste att hon skulle bli glad för, mina föräldrar som betalade cateringen bjöd vi ut på middag ca en vecka innan bröllopet
Vi ger skumpa eller vin, lite beroende på vad den personen har gjort. Vi bor över på feststället så vi kommer smyga in det på deras rum så de hittar det när de går och lägger sig!
Vilka bra ideér!!
våra tärnor får klänningarna. Men sen tänkte jag köpa ngt litet, o då hade jag i tankarna ett best friend bryt hjärta. Ni vet som man hade när man var liten. Tänkte hålla ngt sentimentalt tal till det. Töntigt eller?
Hallå!!
Jag gav gåvorna till mina tärnor mfl på förmiddagen innan bröllopet när vi fixade till oss, vi åt lunch och då delade jag ut presenterna. Min man gjorde lika med killarna. Det blev en mysig sak där på morgonen tyckte vi båda!
Inte ett dugg töntigt. Känslofyllt, precis som det ska va' :)