• Anja 19 juli 2008

Hjälp mig med möhippan

Danskurs
    Rida islandshäst
    Kallbadhus
    picknick
    stor härlig frukostbuffé hemma hos någon
    Laserdome
    Spela in låt i en studio (som ni sedan spelar upp på bröllopet)

Vi hade möhippa för min svägerska i december och då såg upplägget ut så här:

Vi kidnappade henne på morgonen, ena tjejen hade bett henne vara hundvakt över helgen så hon trodde att hon gick ut för att möta henne vid bilen för att hämta hunden, men TJI fick hon...

När hon kom runt hörnet så poppade vi iväg champagnekorken, drog in henne i bilen, hällde upp champagne, hennes sambo kom m en rycksäck m grejor som vi listat åt honom och som han packat åt henne (SOM VI GARVADE ÅT SAKERNA HAN PACKAT, HAN HADE NOLL KOLL PÅ VILKA KLÄDER OCH SKOR HON KUNDE TÄNKAS HA MED SIG UT FÖR ATT INTE TALA OM SMINKET HAN PACKAT )

Sedan åkte vi hem till en av oss där vi tänt levande ljus överallt och dukat upp värsta frukostbuffén med ALLTING. Vid frukosten överräckte vi även en present, en bok om äktenskapet (äktenskaphandbok typ) .

Vi åt i godan ro och åkte sedan iväg in till stan där vi bokat tid åt henne för helkroppsmassage och ansiktsbehandling. In dit fick hon med sig en burk jordgubbar och en flaska champagne.

När vi hämtade henne var hon LAGOM rund under fötterna.

Då åkte vi ut till havet, åt en medhavd, helt underbar picknick med pasta/laxsallad, drack skumpa och öl, drack kaffe m choklad till. När vi suttit där ohc haft superkul och ätit gott rätt länge, gick vi till kallbadhuset bara några 100 meter därifrån.

Där bastade vi och badade nakna i det ISKALLA havet, fy f..n! det var skitkul och kostade oss 50 kr per person

Efter detta åkte vi tillbaka till henne som vi hade frukosten hos... där hade vi fixat (medan min svägerska var på behandling) med att sätta upp en massa foton på personer som har betytt något för henne i livet, detta fick henne att gråta på ett bra sätt alltså... Vi hade även dukat upp vin, snacks och en massa gottis och så på bordet och så tände vi en massa ljus (det var helt mörkt ute vid det laget, december ju)

Sedan ställde vi en mängd frågor till henne... Frågor som vi ställt till brudgummen och där vi då alltså frågade HENNE vad hon trodde att HAN hade svarat. Hon hade rätt på ALLA frågorna!!

detta fick henne oxå att gråta

När vi myst och pratat livligt och druckit vin ett bra tag så började vi så smått göra henne iordning, sminkade henne och klädde upp henne i kläderna som sambon skickat med *asg* och sen drog vi ut på stan och hade sååååå roligt...

vi hade bokat bord på en jättemysig restaurang där vi åt massor och drack goda viner (detta var det dyraste av allt under vår dag) sedan gick vi på nattklubb och dansade dansade och hade så grymt roligt.

Tyvärr så kunde vi ej möta upp m svensexan för hennes gulliga sambos snåla vänner hade inte anordnat något för honom. han blev utan svensexa. Tyckte faktiskt riktigt synd om honom

• Anja 19 juli 2008

jaaa karaoke och bowling tänkte jag oxå på men glömde skriva upp...

Lerduveskjutning... hihi DET var originellt

• Anja 19 juli 2008

En lektion i luftgevärsskytte kan ju inte heller vara alltför dyrt

• Anja 19 juli 2008

Suniz

haha ja hon var MYCKET nöjd, verkligen... Hon blev såååå berusad och talade HEEELA tiden om för oss med gråt i rösten HUUUUR MKT hon ÄÄÄÄLSKAR oss fniss

Antar att det hör till... man kan bara dricka såååå mkt champagne under en dag lixom haha

• Anja 19 juli 2008

menar alltså inte att man blir nöjd bara för att man blir berusad... det var ju först på kvällen haha

Svar på tråden Hjälp mig med möhippan