• bunny08

Ni som behåller ert efternamn oxå!

Ni som kommer att behålla ert efternamn + ha mannens efternamn vilket ska ni ha som mellannamn? Ert eller hans?
    Det lutar åt att jag tar mitt som mellannamn och att vi hela familjen heter hans efternamn. Vilket är vanligast??

• Svar på tråden Ni som behåller ert efternamn oxå!
  • Firren1

Jag kommer behålla mitt namn och ha sambons namn som mellannamn. Vår son har redan den namnkombinationen, så då heter jag och sonen lika.

• Zozo

Jag behaller mitt som efternamn, mellannamnet blir ju bara som ett slags extra förnamn.

• JuniBruden6

jag tar min sambos efternamn o behåller mitt gamla,,,

• MyStyle

Bra fråga. Vår dotter har hans efternamn som mellannanmn och mitt som efternamn. Ska jag göra samma för enkelhetens skull???
    Vet inte heller hur jag ska göra. Känner dock inte att jag kan ge upp mitt efternamn helt, främst för att det låter inte bra...

• JuniBruden6

mellannamnet måste ju vara det som man tar nytt, det kan inte vara mitt som jag heter idag tyvärr

• JuniBruden6

om inte han byter så att säga

• brud080419

Vår plan är att så småningom fixa så vi båda har mitt namn som mellannamn och hans namn som efternamn. Vi måste bara bli klara med barnalstrandet först, eftersom det inte går att föra vidare ett mellannamn, så jag måste fortsätta ha mitt nanm som efternamn tills alla ev kommande barn är födda.. Så nu när vi gifter oss behåller vi våra efternamn. Börjar tycka det känns mer och mer trist att inte heta lika, men så får det bli..

• niklasbivandefru

behåller mitt som mellannamn och hans som efternamn

• bunny08
    JuniBruden6 skrev 2008-04-01 10:04:36 följande:
    mellannamnet måste ju vara det som man tar nytt, det kan inte vara mitt som jag heter idag tyvärr
    Hur menar du nu? Jag kan väl välja om jag vill ha mitt eller hans namn som mellannamn? Om jag väljer mitt som mellannamn kryssar man i att man ska ha ett gemensamt efternamn och sedan fyller jag i att jag ska ha kvar mitt som mellannamn. Men kan man inte välja alt. "Vi behåller..." och sedan ta hans efternamn som mellannamn...eller är jag helt ute och cyklar
Svar på tråden Ni som behåller ert efternamn oxå!