• marvella

NEJ! Inte igen...

Är så fruktansvärt besviken på min barndomsvän! Enda sedan vi var små har hon tävlat med mig - gör jag ngt så ska hon göra det bättre osv.
    När jag och sambon flyttade ihop - flyttade hon och killen in i en lika dan lägenhet 4 månader senare. När vi förlovade oss -förlovade de sig 6 månader senare. Vi hade redan då bestämt bröllopsdatum och det paret var ett av de som fick reda på det då.

Idag, två månader efter att vår inbjudan kommit fram, dimper det ner en inbjudan till deras bröllop. Gissa när det äger rum? Lördagen innan vårt...
    Kanske är det småaktigt men jag blev ledsen och besviken! Kan inte hjälpa att jag undrar varför de ska ha sitt bröllop just då? Stora delar av våra bekantskapskretsar är gemensamma btw. Det känns som att det är för att de ska hinna före.

Har ingen egentlig lust att gå på deras bröllop, men det känns småaktigt att inte göra det.
    Men varför just det datumet och inte en månad innan eller en månad efter? Det känns som hon håller på att tävla igen...

Detta tog liksom udden av lyckoruset för vårt bröllop!

Snälla hjälp! Vad gör jag?

• Svar på tråden NEJ! Inte igen...
  • grabbarna

usch vad trist ja du jag har inget bra tips för jag slutade själv umgås med en vän som höll på så där det blev bara jobbigt, hade jag ont i armbågen hade hon ont i båda armbågarna och ena knät "typ" och det blev jobbit i längden och det var visserligen lite tomt i början men sååå skönt sedan..

• MrsThurhagen

Ja det kändes faktiskt lite sniket!! Jag som oroar mig över att vi ska ha samma kyrka som vännen som gifte sig i februari... Vi gifter oss i sommar och jag är skraj hon ska ta illa upp över det! Detta verkar ju väldigt välplanerat... Usch. Men prata med henne helt enkelt. Hör om det är så att hon menade att hinna före. Var lite rak o fråga. Barskt kanske men bäst att rensa luften.

• MrsThurhagen

Gå inte på bröllopet om du inte vill. Du kan ju alltid skylla på att ni har alldeles för mycket att göra med ert eget bröllop.. Hehe... Lite fult kanske

• marvella

Jag och sambon ska prata om hur vi ska göra ikväll, är inte osa förrän 1 juli (samma datum som vi såklart!).

Känner att de kanske kunde ringt och pratat med oss först, inte bara att det dimper ner en inbjudan när det är så tätt inpå och de har vetat vårt datum sedan juli...

• Vidalila

förstår dih helt. kan inte skriva allt här, men i mitt fall så var det både klänningen och bröllopsdatumet som vi blev snuvade på.

• bara jag

Riktigt sunket faktiskt. Jag förstår att du reagerar som du gör!! Vad underligt att göra något sådant. Men hon kanske inte alls tänkte på er? Jo, det måste hon ju ha gjort...nej vet inte vad säga. Liknar ju Desperate Housewives ;)

• carin1983

Ush vad människor kan ställa till med. Förstår verkligen din besvikelse. Jag hade blivit jätte sur. Man gör inte så. Dom hade kunnat gifta sig två månader senare eller nåt. Hade hon berättat för dig om bröllopet innan inbjudan kom?

Vidalila: Nämen ush vad säger du? Samma dag och klänning?

• paradisfågel

Usch fy f*n va ruttet! Va tråkigt att de ska vara så!

• JohanoCissi

hon verkar inte redig.......

Svar på tråden NEJ! Inte igen...