• marvella

NEJ! Inte igen...

Är så fruktansvärt besviken på min barndomsvän! Enda sedan vi var små har hon tävlat med mig - gör jag ngt så ska hon göra det bättre osv.
    När jag och sambon flyttade ihop - flyttade hon och killen in i en lika dan lägenhet 4 månader senare. När vi förlovade oss -förlovade de sig 6 månader senare. Vi hade redan då bestämt bröllopsdatum och det paret var ett av de som fick reda på det då.

Idag, två månader efter att vår inbjudan kommit fram, dimper det ner en inbjudan till deras bröllop. Gissa när det äger rum? Lördagen innan vårt...
    Kanske är det småaktigt men jag blev ledsen och besviken! Kan inte hjälpa att jag undrar varför de ska ha sitt bröllop just då? Stora delar av våra bekantskapskretsar är gemensamma btw. Det känns som att det är för att de ska hinna före.

Har ingen egentlig lust att gå på deras bröllop, men det känns småaktigt att inte göra det.
    Men varför just det datumet och inte en månad innan eller en månad efter? Det känns som hon håller på att tävla igen...

Detta tog liksom udden av lyckoruset för vårt bröllop!

Snälla hjälp! Vad gör jag?

• Svar på tråden NEJ! Inte igen...
  • Ankan80

Har ni många gemensamma gäster? Har ni det så är det ju ännu sunkigare gjort.

• marvella

Ankan80: Vi har ca 10-15 gemensamma gäster..

• Ankan80

Usch!! Då är det ännu värre!!

• Vidalila

I mitt fall var det en kompis kompis som inte hade pojkvän ens. Då visade jag min klänning och pratade massa om bröllop, och datum. Sen helt plötsligt så har hon träffat nån, ska gifta sig, bokar helgen innan oss och köper samma klänning som jag. Tydligen så kom hon inte ihåg att jag visat henne den. Blev skitförbannad men tydligen så överreagerade jag.

• lycklig78

För jävligt!! Vad har hon för problem.

Hon kunde väl vänta tills efter iaf.

• carin1983

vidalila: åååh vad arg jag hade blivit. du har väl ingen kontakt med den satmaran hoppas jag?

• Vidalila

jo jag bad om ursäkt att hon tog det som att jag "hoppade på henne." Det var inte meningen att göra henne ledsen. Men jag sa att jag är som jag är, planerande in i märgen, men jag behöver inte vara otrevlig för det.

Så sa jag, och jag menar det, sen skiter väl jag i om hon är sur på mig för att jag blev upprörd.

Jag är som jag är, men det tänker jag inte be om ursäkt för. jag bara beklagade att hon kände så.

Lite diplomatiskt utan att skapa osämja. ;)

• ff chockad

åh!! Det där påminner mig om min "kära" svägerska. Hon gör verkligen allt som vi gör. Tror det beror på att de måste hävda sig själva eller nåt sånt. När vi började att kolla på hus, panik köpte de ett. När vi skaffade barn gjorde de oxå det, så fortsätter det hela tiden.... blä. Fick kanske inte tillräckligt med uppmärksamhet som barn!!??

• Mams

Har åxå en kompis som köper/gör allt lika som vi gör.
    Bil, ytterdörr, skaffar en tredje...listan kan göras lång!
    Är glad över att dom är gift sen ett antal år tillb.
    Så vi härmar inte dom i detta fall!
    Får ett & annat frispel inom mig i bland.
    Visst kan man göra/köpa lika i bkand,
    men i n t e allt & jämnt!!!

• Vidalila

jag hade skämts. Det tyder ju på lathet och då
    lig fantasi...

• Balinda
    Vidalila skrev 2008-03-31 21:45:25 följande:
    jo jag bad om ursäkt att hon tog det som att jag "hoppade på henne." Det var inte meningen att göra henne ledsen. Men jag sa att jag är som jag är, planerande in i märgen, men jag behöver inte vara otrevlig för det.Så sa jag, och jag menar det, sen skiter väl jag i om hon är sur på mig för att jag blev upprörd.Jag är som jag är, men det tänker jag inte be om ursäkt för. jag bara beklagade att hon kände så.Lite diplomatiskt utan att skapa osämja. ;)
    att man gifter sig nära varandra bryr jag mig inte så jättemycket om men varför vill man ha lika klänning som någon annan?
    Det känns så omoget och barnsligt som när man var liten och ville ha samma kläder.. kanske beror på osäkerhet? konstigt i alla fall.
  • Vidalila

ja det är mycket mystiskt. Eller så kom hon helt enkelt inte ihåg att det var den. Så kan det också vara. Varför skulle det vara så viktigt för henne egentligen?

Fast å andra sidan, jag hade kommit ihåg...

• Balinda
    Vidalila skrev 2008-03-31 21:59:57 följande:
    ja det är mycket mystiskt. Eller så kom hon helt enkelt inte ihåg att det var den. Så kan det också vara. Varför skulle det vara så viktigt för henne egentligen?Fast å andra sidan, jag hade kommit ihåg...
    jag e ganska övertygad att hon kom i håg.. man minns brudklänningar..
    du är i alla fall säkert mkt snyggare i den ;)
  • Vidalila

hahaha! ja det är jag!

Balinda skrev 2008-03-31 22:02:26 följande:
    jag e ganska övertygad att hon kom i håg.. man minns brudklänningar..du är i alla fall säkert mkt snyggare i den ;)
  • Lucia05

Trist vän du verkar ha. Beklagligt att hon inte har något eget liv.

• Zozo

Men snälla nan.. Varför bry sig om vad ANDRA gör?, Det är ganska naturligt att saker händer i serie i bekantskapskretsen.. I min var vi tre som gifte oss nästan samtidigt 2006... varav tva var syskon.
    Man har INTE ensamrätt pa varken klänning, datum eller kyrka. Skulle jag vara förbannad pa min kompis som blev med barn tva manader efter oss da eller? Eller pa den tredje ur vart gäng som ska adoptera samtidigt?

Jag skulle definitivt inte styra mitt bröllopsdatum efter andras - ja eventuellt undvika exakt SAMMA datum förstas, men en vecka eller tva hit eller dit, nae.. Jag skulle heller inte ta illa upp om nagon hade gift sig runt vart datum.. Jag litade pa att vara nära och kära VILLE komma pa vart bröllop, vilket de ocksa gjorde.

Varför inte koncentrera sig pa sitt eget liv och sina egna saker i stâllet för att reta sig pa vad andra gör? OM det nu verkligen är för att kopiera sa mar de väl mest illa av det själva.

• carin1983

TS: Hur har det gått? har du pratat med henne?

• forreal

Min första reaktion... HERREGUD vilken patetisk kompis!
    Varför gör man sådär? och det är ju inte bara en sak hon härmat rakt av, utan FLERA!

Jag skulle bli skitförbannad o typ säga upp kontakten tror jag.. tror inte jag skulle kunna ha en vän som var sådär skum?
    kul att alltid bli härmad, o komma ihåg efter varje stort steg och fina saker man gör, att kompisen gjorde exakt samma efteråt.. Nej våga säga ifrån o dumpa skumma kompisar!

• brud2009

jag hade en "sån" vän men bröt kontakten då jag inte orkade, blir verkligen skitjobbit till slut. Men det var även jobbigt ett tag efter jag hade brytit men nu har det gått många år och jag är glad att jag tog beslutet. Kan säga att hon har def. haft det tuffast av oss två, ingen vill ha en sån till vän.

Svar på tråden NEJ! Inte igen...