Fria som aprilskämt
Hörde precis på RIX en kille som berättade att han friat till sin sambo sen 12 år i morse ...som aprilskämt...
Det blev inte uppskattat om man säger så...
Vad skulle ni ha gjort???
Hörde precis på RIX en kille som berättade att han friat till sin sambo sen 12 år i morse ...som aprilskämt...
Det blev inte uppskattat om man säger så...
Vad skulle ni ha gjort???
Det finns vissa saker man inte skämtar om
Anorexia, någons övervikt och FRIERI...
Vilken skitstövel....
Det KAN inte finnas någon människa som är så korkad att han tror att det på något plan skulle vara roligt....
sånt skämtar man inte om...
Nej, eller död och sjukdommar...
Miss Blue skrev 2008-04-01 15:32:19 följande:
Japp sen starten här!
Det är min blivande brudbukett!
Jag funderar på något likande faktiskt. Fast med ljuslila rosor och men limefärgad prärielilja
Men jag anar en underton av irritation så jag kan givetvis ändra bilden om du vill det?
Nää varför ändrade du??????
Det behöver du inte göra!!!!
Jag har ändrat nu iaf=). Den är verkligen urläcker=)
Tja vi diskuterade just det i en annan trad och jag hävdade att ett skämt bara är ett skämt om man pa nagot sätt kan fatta att det inte är sant, kanske inte vid en första anblick men iaf vid andra.
Om jag tex ringer till mamma och säger "Mamma jag ska skilja mig" .. Är det ett kul skämt?
Om man skämtar om något av personlig karaktär - frieri, vikt, skiljsmässa, barn etc - så måste man känna personen ifråga väldigt bra och redan på förhand veta hur skämtet tas emot. Annars måste man nog vara beredd på negativa reaktioner. Det är väl egentligen ett ganska vanligt fenomen - att en skämtare inte tänker på en eventuell negativ reaktion. "Men jag skämtade ju bara...". Humor är ju extremt individuellt, vilket resulterar i väldigt individuella reaktioner.
Och så länge man inte vet hur tjejen reagerade kan man ju inte säga om det var ett bra eller dåligt skämt. I mina öron - kanske inte det bästa. Men om paret ifråga har gått och pratat om det, skämtat om det vid andra tillfällen, då kanske det var passande. Kanske tjejen ifråga har sagt att hon aldrig vill gifta sig i hela sitt liv och att det därför skulle vara ett roligtskämt.
Hur som helst...det är verkligen INTE ett roligt skämt om tjejen i fråga blev upprörd och ledsen. Då är det ett oerhört barnsligt skämt.
jag jobbar so lärare och jag och en kollega satt och åt i matsalen när en elev kom framrusande och sa att hennes kompis höll på kvävas... så satt kompisen och kvävdes... så vi rusade, beredda på att göra heimlich ungefär, men det var bara ett sk'mt.... inte heller så roligt! Dom fick ordentliga utsjällningar om ad som passar sig och inte att skämta om... jag borde ha lagt till frierier :)
Hade det hänt mig (han friar och sen säger att det var ett skämt) hade jag dumpat honom. Jag skämtar inte.
jag hade gått bananas och blivit skitledsen
Nä, jag tycker inte man ska skämta om frieri. Ska man skämta så ska det vara något oskyldigt. Inte om något som kan såra någon.