Inlägg från: Skåne Anna |Visa alla inlägg
  • Skåne Anna

Hans efternamn = Mer diamanter till mig!

Någon som köpslagit om vilket efternamn ni ska ta?

Vi var överens om att vi ska ha samma efternamn, men vi var allt annat än överens om vilket namn - båda ville behålla sitt eget.

Sedan började dealandet och idag har jag efter hårda förhandlingar sålt mitt efternamn mot en riktigt fin vigselring (som han ska betala). Nöjd! Kommer jag att ångra mig?

Någon annan som tävlat eller dealat med efternamnen? Vad har ni vunnit eller gett upp?

• Svar på tråden Hans efternamn = Mer diamanter till mig!
  • Skåne Anna

10 kameler är ju också bra att ha!!!

• Skåne Anna

Trisen, din kille hade en bra poäng där: att du faktiskt får honom. Helt rätt.

När vi skulle bestämma efternamn hade vi ett annat förslag på lösning också och det var en motions-tävling: Den som tränar mest fram till bröllopet (vilket vi båda behöver) får behålla sitt efternamn! Den lösningen kändes lite jobbig (men nyttig) så han föreslog diamanterna så nappade jag på det.

Detta är inte blodigt allvar eller en konflikt mellan oss utan med mycket glimten i ögat. Just nu är båda helnöjda! Det hade nog slutat med att jag fått hans namn ändå, för någon motionstävling hade jag aldrig vunnit...

Svar på tråden Hans efternamn = Mer diamanter till mig!