Inlägg från: weinlove |Visa alla inlägg
  • weinlove

Mot Italien :) Nån mer?

Några fler brudpar som planerar att flytta utomlands om några år efter bröllopet? Vi vill göra det och då funderar vi på Italien eftersom företaget m2b jobbar på även finns där.

Någon mer som funderar på flytt utomlands? Vet ni hur man kan se om det finns några lediga jobb/bostäder där via nätet?

• Svar på tråden Mot Italien :) Nån mer?
  • weinlove
    lyckligjävel skrev 2008-04-05 13:27:05 följande:
    ja, vi kanske flyttar, det beror på hur det blir framöver för mig. får jag drömjobbet här så stannar vi. En eventuell flytt skulle bli ett utbyte för min killes jobb. hans företag finns åxå i andra länder och uppmuntrar de anställda att röra på sig.spännande med flytt, både jag och min kille älskar italien och har försökt flytta dit för 3 år sedan, men det var jättesvårt att knyta kontakter från Sverige. Vi sökte ett par jobb men sen fick vi bostad och jobb här istället. Pratar ni italienska? (det underlättar enormt)vart ska ni?
    Ingen av oss pratar italienska eller har nån anknytning till Italien så det blir alldeles nytt. Blir nog inte än på ett tag men vill inte vänta alltför länge heller. Först och främst ska vi gifta oss :)

Italien är väldigt fint hela landet, speciellt Rom. Har inte kollat upp än vart vi vill. Det beror ju på lite var m2b jobb ligger också. När får du veta om det blir nåt med bröllopet då?
  • weinlove

ps. fel. drömjobbet mena ja ju så klart ds.

Svar på tråden Mot Italien :) Nån mer?