• C O

Kvällen innan

Hur ska ni göra natten till bröllopsdagen? Ska ni sova på varsitt håll då eller vara tillsammans hemma som vanligt? Funderade på om man ska åka hem och sova hos föräldrarna..

• Svar på tråden Kvällen innan
  • Bröllop 2 aug

Min m2b kommer att bo på hotellet vi ska gifta oss på tillsammans med sina marsalkar och jag kommer att bo hemma med mina tärnor.

• Tant Doris
    jeslin skrev 2008-04-03 15:38:32 följande:
    sover tillsamans, med hela tjocka släkten i samma hus
    Det blir nog samma här!
  • emeliek45

Jag sover nog med tärnorna på hotell och gubben hemma alldeles ensammen.....

• Fenixx
    stenbruden skrev 2008-04-03 15:49:38 följande:
    Till er som ska ha gäster hemma som sover över och ni inte göra det... Har ni funderat över hur hemmet kommer att se ut när ni kommer hem efter bröllope Det är ju guldläge för alla hyss...
    vi och ett par till sov hos ett brudpars hus när dem hade sitt bröllop. men vi var snälla. enda jag gjorde var att skriva en stort lapp som jag satte på köksbordet "välkomna hem fru och herr ....."
  • Tant Doris

Tant Doris skrev 2008-04-03 16:14:46 följande:

Det blir nog samma här!
    Kanske ska tillägga att vi ska gå och få massage tillsammans dagen innan, och äta middag ute på tu man hand (om vi hinner
    )
  • angelsson

jag vill inte vakna ihop så jag har bjudit in mig själv hos min mor där även min syster/tärna kommer att vara... m2b får väl sova hemma antar jag, har inte pratat med honom om det ;)

• Joji

Vi funderar på att gå på Lars Winnerbäck kvällen innan, och sedan skiljas åt för att sova på varsitt håll... Hoppas ju att allt ska vara klart då, så man bara kan ta det lugnt och njuta av Lasses musik.

• Joji

Vi vet dock inte vem som ska sova var - om jag ska sova med mina tärnor hos mina föräldrar och m2b här med sin ena best man, eller jag ska sova här med mina tärnor och m2b hos sin best man...

Återstår att bestämma.

• love4life

Vi planerar att sova hemma tillsammans och käka brunch tillsammans med tärnor + bestman, sedan åker min m2b hem till sin bestman och stylar sig där. Har klurat lite på om jag ska sova hos mina föräldrar, men det vi planerar nu känns som ett bra upplägg, vill ändå vakna tillsammans med honom!

• Sommargrönt

Vi sover isär. Mamma sover hemma hos oss med mig och min m2b åker hem till sina föräldrar. Vi tror att det kommer kännas lite extra lyxigt på bröllopsnatten om man varit ifrån varandra innan.

• hondafreak

Vi lär nog få sova hemma pga att vi har 5 barn i huset + mannens svärföräldrar.....blir full fart alltså..... oj hjälp har liksom inte tänkt på det förut....men vi skulle nog behöva nåt lugnande då )

• Pyron

Vi kommer att sova hemma. Det pga tre barn. Dom och huset har vi dock lånat ut på natten och tar in på hotell.

• Robina67

eftersom vi har våra 4 barn hemma oxå, så blir det nog bäst om vi alla är tillsammans! Men mamma har erbjudit mig att komma o sova hemma hos dem. Men jag är lite rädd för att jag kommer att ligga o tänka på så mycket grejer och aldrig somna o får stpra påsar under ögonen...
    Men på fm ska jag och mina 2 tjejer gå över till mamma & pappa där frisösen ska komma och fixa frisyr & smink
    Mannen hoppas jag kan klara av sönerna så de ser festklädda ut!

• lillamaa

vi kommer nog också fixa med lokalen väldigt sent. sen blir de säkert middag någonstans.

efter det ska jag sova hos mamma med tärnan (min syster) och vår tös.
    mamma ska få ta hand om tösan med och och syrran fixar oss, käka lyxig frukost osv.

sen ser jag och m2b varandra först i kyrkan.
    så är iaf planen. vi får ju se vad som händer. sååå länge kvar

• beccis80

Vi kommer nog sova hemma tillsammans natten innan, sen åker jag till herrgården och checkar in med min tärna. Där får vi behandlingar och frisyrer!
    Vad min m2b ska göra vet jag faktiskt inte än... Han är inte riktigt lika tidig i planeringen som jag

• tolonta

Sover nog ihop. Om några kompisar har kommit redan kvällen innan (inte helt säkert eftersom vi gifter oss en fredag) så hittar vi nog på något med dem på kvällen. Grillkväll eller liknande...

• brudaug

Har bokat hotell för hela helgen, så vi sover tillsammans kvällen innan :) Tänkte äta god mat och mysa i poolen. Lite spa-tema. Tänkte som så att själva bröllopsnatten inte lär bli så utnyttjad :) Passar därför på kvällen innan (trots att det bryter lite mot traditionerna) och dessutom har man någon att ligga och oroa sig tillsamman med :)

• martintherese

vi sover hemma i vårt hus tillsammans,...jag sover skitdåligt utan honom brevid mig och den natten vill jag iaf få den bästa förutsättningen att sova nått :D

• matildaochniklas

Vi ska sova hemma tillsammans. Jag vill inte vara utan honom den kvällen, då skulle jag dö av nervositet!

• Rosenpetunia

Vi sov tillsammans i ett konstrum på Ishotellet i Jukkasjärvi natten före bröllopet
    I varsin sovsäck, -5 grader inomhus och -23 grader utomhus den natten. Blev väckta på bröllopsdagens morgon med varm lingondricka.

Svar på tråden Kvällen innan